Hei alle sammen.
Jeg er helt ny her inne, og det kan godt være at dette har blitt tatt opp mange ganger uten at jeg har klart å finne en tråd. Mulig jeg har postet i feil forum ogsåHåper alikevel det er noen tålmodige sjeler her inne som kan ha noen gode tips og råd til meg. Jeg fikk påvist høyt stoffskifte for syv uker siden. Jeg har vært heldig, for det var akutt, hvilket betyr at det går over. Ble medisinert, og de siste blodprøvene har vært kjempefine. Problemet mitt er at jeg fortsatt er så ekstremt sliten og utmattet. I mitt hode skulle kroppen også vært bra i og med at blodprøvene er fine. Legene prøver å fortelle meg at infeksjonen jeg hadde i forbindelse med dette høye stoffskiftet har satt kroppen veldig tilbake. Men - jeg blir jo bare dårligere. Orker lite, men må jo gjøre de daglige tingene; handle mat, lage middag, løpe ned legenes terskler.... Husarbeid er satt på vent... Det å ha mer enn et menneske å forholde seg til om gangen er helt uaktuelt. Etter å ha gjort det lille jeg gjør, er jeg klar for senga. Må rett og slett slappe av og gjerne sove litt. Dette er helt ulikt meg. Har alltid hatt mye energi til å gjøre ting og tang, så dette føles litt håpløst akkurat nå... Er det noen her som har erfaring med det samme "problemet" (skjønner det er et lite problem i forhold til hva mange andre her inne går igjennom)og har dere eventuelt noen tips til hva jeg kan gjøre for å få en litt bedre og lettere hverdag?