Hei!

Lurer på om noen kan hjelpe meg litt.
Jeg er mamma til tre barn på 6, 4 og 1 år. Etter de to siste graviditetene har jeg til tider hatt en del helseproblemer, men har aldri funnet ut hva det var. Selv tror jeg at stoffskiftet har vært og er i ubalanse, men prøvene er fine.
Jeg har ikke greie på hva tallene betyr, så lurer på om noen her kan se på det?

Fritt T3: 4,0 (4.0-6.8) (4,2 i juni)
Thyroxin, fri T4: 17 (8-20) (14 i juni)
TSH: 0,95 (0.2-4.5) (0,27 i juni)
TSH-reseptor as er negativ (hva er dette egentlig?)
B 12: 628 (150-650)

A-neutr.cytopl., ANA, Anti-CCP, Anti-thyreopero er alle negative, men jeg aner ikke hva det vil si.

Dette var de siste prøvene jeg tok. Jeg hadde med lapp til legen om hvilke prøver jeg ville ha tatt. (Etter å ha lest på forumet her.)
Men det ser ikke ut som om det har blitt tatt TRAS for eksempel.

Symptomene går litt opp og ned synes jeg. I perioder har jeg hatt mange symptomer på høyt stoffskifte, og så kan det bli bedre igjen. I hele sommer har jeg hatt problemer med øynene. Først sviende øyne, så mer og mer tørre øyne. Nå må jeg bruke salve om natten for å sove. Øyelokkene har også tendens til å skli opp når jeg slapper av og skal sovne. Det er ubehagelig og sikkert en grunn til tørre øyne!
I tillegg har jeg press på halsen og føler skjoldbruskkjertelen pulserer. Legen kunne kjenne at skjoldbruskkjertelen var litt forstørret.
Jeg har problemer med å sovne og de siste to nettene har jeg ligget våken til morgenen pga hjertebank og uro. Må legge til at jeg ikke har psykiske plager eller depresjon. Men føler meg som hypokonder når jeg er hos legen.

Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre! Føler meg så dum hvis jeg kommer tilbake til legen når alle prøvene er fine! Det virker ikke som han har så særlig peiling heller. Da jeg spurte om tørre øyne kunne ha noe med stoffskiftet å gjøre, sa han at det hadde han ikke hørt om. Han trodde jeg hadde sjøgrens. Tok prøver på dette som også var negative.

Noen som har erfaring med alternativ behandling som kan hjelpe?

Har en mor som har operert vekk skjoldbruskkjertelen, fordi den vokste. Hun hadde også problemer med at blodprøvene så ”fine” ut, mens hun faktisk var veldig syk.

Dette ble visst forferdelig langt, selv om jeg kunne ha skrevet enda mer... Takk hvis du gidder å lese og svare!