Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
27-08-11, 08:23 #2
Sv: Har fine verdier, men struma...
Du bliver nødt til at gøre op med opfattelse (og definitionen) af "fine verdier", fordi disse "verdier" har stort set meget lidt at gøre med din tilstand, endsige - dit helbred. Hvis du bliver behandlet efter TSH, vil behandlingen ignorere dine symptomer fordi målet for behandlingen er udelukkende opnåelse af "rette" værdier. Intet andet. Det lyder måske usandsynligt for dig som "nybegynder", men du kommer nok til at opdage, hvor lille et indtryk gør dine symptomer på lægerne, når blot dine "værdier" er fine.
Dit FT4 er faldet fra 21 (hvilket er IKKE for højt, selv om det ligger øverst i ref.området) til 13. Dit TSH er steget fra 0,2 (hvilket er lavt, men ikke "dødeligt", jeg har selv TSH på 0,00 og jeg har IKKE hyperthyreose) til 1,6. Disse to i forening - lavt FT4 og forhøjet TSH er den coctail, der får antistofferne til at stige og kirtelvævet til at vokse i forsøg på at udvide kapaciteten til hormonfremstilling som respons på det stigende TSH. Det er ikke så enkelt som jeg skriver, fordi der er også andre faktorer indblandet, ikke mindst antistofferne mod det enzym der sørger for dannelse af T4 og som ofte optræder også ved hyperthyreose sammen med TRAS, selv om det ellers hører til hypothyreose af Hashimoto's.
Var dit FT3 ikke målt i juni? Og hvad med TRAS? Hvor mange gange indtil nu fik du TRAS FT3 målt? Du nævner TRAS kun en gang. Har du overhovedet fået målt TPO-antistoffer?
Jeg tror, at dersom at du behandles efter TSH er din lange vej gennem behandlingen just begyndt og udfaldet kan man ikke spå om, når det er TSH som bestemmer. Det ville derfor være bedst hvis du kunne forlange udskrifter af alle dine prøver fra "Adam og Eva" og efterfølgende, for at poste dem her, hvor du selv kunne følge med udviklingen og få indspil fra andre. Hvad angår at du studerer på Østlandet og har lege på Vestlandet, må det være de perioder der er tilbragt længst på et sted, der bør afgøre hvor du skal behandles.
Hvis du er mest på Østlandet - bør du finde en dygtig indremediciner på Østlandet. Indremedicinere er ikke så fastlåste i opdelingen mellem hormoner som endokrinologer, og derfor har de ofte bedre overblik over vore sygdomme, uanset om det hyper- eller hypothyreose. Under alle omstændigheder - du har brug for en læge der hvor du opholder dig længst ad gangen.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24 -
"Fine" verdier - Paradoksale symptomer
Av Danski i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 23Siste melding: 14-01-11, 13:05 -
Struma
Av Cathrine H.A i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 01-05-10, 20:36 -
Alle klassiske symptomer på lavt stoffskifte men har "fine" verdier
Av stavros i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 2Siste melding: 24-04-10, 14:39 -
Struma / knutestruma
Av Bianca23 i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 18-02-10, 22:06

Svar med sitat

Bokmerker