Sitat Opprinnelig skrevet av carina Vis post
idag er det dag 5 på eltroxin og jeg føler allerede en forskel , jeg tror oppe i mit hoved at jeg havde besluttet mig for at eltroxin ikke virkede , efter alt hvad jeg havde læst om det men det må jeg altså korrigere .

min voldsomme feberfølelse er forsvundet - jeg har stadig en følelse af halsbetændelse men gider ikke få det tjekket for det har jeg prøvet utallige gange uden det viser noget. men fantastisk - jeg fryser hele tiden det er virkelig at foretrække

måske er det et oprigtigt ønske men jeg føler mig lidt klarere oppe i hovedet og de sidste 2 dage har jeg fået mere udrettet end i mange måneder - tja ved godt det er superhurtigt men noget er der altså sket.

jeg føler mig ikke rask endnu men en følelse af " på vej " weee det er dejligt.
Hei Carina Så flott at du føler deg bedre! Det gjorde jeg også til å begynne med på Levaxin, dog ikke så bra at jeg kunne gå på jobb 100%. Som faglærer i Kunst og håndverk i grunnskolen ble jobben for mye stress, som jeg ikke tåler, så jeg var aktivt sykemeldt en periode. Men etterhvert begynte jeg gradvis å komme meg såpass at jeg gikk tilbake i jobb 100%, så desto større føltes fallet da jeg etter ca 2 år på kun T4 behandling gikk "rett i dungen" igjen - alle symptom før medisinering kom tilbake Jeg ble sykemeldt i 3 måneder - rett før skolenes sommerferie.

Dette forteller jeg ikke for å ødelegge din nyervervede gode følelse. Det flotte er at du har det bra. Jeg visste nemlig ikke at jeg ville få symptomene tilbake til tross for behandling.

Jeg mener at jeg allerede da burde fått tilskudd av Liotyronin (T3), om jeg hadde kjent til kombibehandlingen T4 + T3. Det var først gjennom likesinnede i NTFs (Norsk Stoffskifteforening) lokallaglag at jeg i det hele tatt fikk kjennskap til kombibehandlingen. Min (danske) lege hadde ikke foreslått denne løsningen.

I starten på kombibehandlingen gikk jeg ned fra 100 til 75 mcg Levaxin + tillegg 10 mcg Liotyronin = 1/2 tablett. Jeg merket betydelig bedring fra dag én , og etter kort tid (noen uker) økte vi Liotyronin til hel tablett (20 mcg) men beholdt Levaxindosen 75 mcg.

I løpet av andre år på kombibehandling dukket såpass mange nye symptom opp, at jeg søkte om å få Thyroid fra Erfa. Den har jeg kun brukt i ca to uker så jeg må ennå erfare om symptomene fra siste året bedres eller helst forsvinner.

Noe jeg lærte her på forumet, er at jeg burde beholdt Levaxindosen 100 mcg + 20 mcg Liotyronin .

Lykke til !!
Akkurat nå spiller de Svantes lykkelige dag - om lidt er kaffen klar på radioen