Viser søkeresultater 1 til 10 av 79
Tråd: Helt ny i gamet...!
Threaded View
-
27-06-11, 20:23 #15
Begynner å tvile på norske leger...!
Jeg har byttet fastlege to ganger i år fordi jeg synes de jeg har vært hos har vært lite opptatt av symptomene, og de har virket lite interessert i å finne ut hva de kan gjøre for at jeg skal føle meg bedre. Har i dag vært hos endokrinolog, og kan heller ikke nå si at jeg er veldig imponert..! Ganske tidlig i samtalen kom spørsmålet "Har du hørt om ME - kronisk utmattelsessyndrom"? Det har jeg, men har vel ikke akkurat tenkt at det er det jeg lider av! Jeg er ganske skeptisk til den diagnosen i utgangspunktet - i hvertfall så lenge det kan være andre årsaker til plagene. Siste blodprøve viste TSH på 1,8. Etter som jeg har forstått er det fortsatt litt å gå på der... Jeg har kun prøvd Levaxin, og nekter å få en ME-diagnose prakket på meg før en del annet er forsøkt! Dessuten er jeg i full jobb, trener, er forholdsvis sosial og lever et ganske normalt liv. Hovedproblemet er at jeg er trøttere enn jeg har vært før, føler meg "susete i hodet", er glemsk og ukonsentrert. Klarte å overtale endokrinologen til en resept på Liotyronin, selv om han ikke har tro på at det vil hjelpe. Skal nå prøve meg på 900 mcg Levaxin i uken (1 tablett 5 dager og 2 tabletter 2 dager) og 5 mcg Liotyronin per dag. Han ba meg bestille ny time i august/september for arbeids-EKG, og sa at han da kan bekrefte eller avkrefte ME. Det synes jeg høres veldig rart ut...
Hva slags erfaringer har dere andre? Hva bør neste skritt være hvis jeg ikke blir bedre av Liotyronin?
Lignende tråder
-
Hei er helt ny her jeg.....
Av Brit i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 10-03-10, 15:04 -
Helt ny her :-)
Av Carro i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-03-09, 15:10 -
TSH helt på bærtur :)
Av Hildemor i forumet TSHSvar: 12Siste melding: 28-02-08, 19:25 -
Helt ny...
Av Elisabeth i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 26-01-08, 18:05 -
Må bare spørre(ny i gamet)men hva er amor????
Av linnmathea i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 28-05-06, 21:07

Svar med sitat

Bokmerker