Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
18-07-11, 14:20 #10
Usikker på Erfa-dosis
Jeg håber, der er nogle af jer, der tager 'naturligt stofskifte hormon' og måske særligt Erfa Thyroid fra Canada, som kan vejlede mig i at finde den rette dosis...?!
Jeg har taget Erfa i ca. 2 mdr nu - og jeg er pt. på 120 mg om morgenen og 60 mg kl. 13 - og har været på denne dosis i nogle uger nu. Selvom jeg på flere områder har fået det bedre efter skiftet fra syntetisk til Erfa, så har jeg det langt fra godt endnu - og jeg er pt. meget i tvivl om, om jeg bør sænke eller øge dosis.
Jeg har tidligere taget 150 mkg T4 (senere + 20 mkg T3), da jeg var på det syntetiske... Måske I vil fortælle, hvad I tog i T4 - og nu i Erfa, så jeg kan sammenligne?
Jeg synes, jeg stadig har nogle tegn på for lavt stofskifte - men samtidig er der også kommet noget nyt til, som jeg ikke kan greje, om er tegn på for højt - eller om det bare er min krop, der har svært ved at tolerere medicinen - eller måske er det mine binyrer, der er belastet...? Jeg har tidligere taget en døgn-spyt-cortisol-test, som viste forhøjet cortisol eftermiddag og aften, men ikke binyretræthed. Synes dog, jeg har læst, at binyrerne kan blive yderligere belastet ved skift til naturligt hormon?
Jeg prøver at beskrive mine symptomer pt, i håb om at nogle af jer måske har et bud på, hvad jeg skal gå efter:
MEGET træt, kraftigt hårtab, tør hud på hænder, skifter mlm at være kuldskær - og få hedeture (sidstnævnte mest om aftenen/natten), ængstelig, meget let stresbar, , urolig søvn og svært ved at falde i søvn igen, hvis jeg vågner om natten, meget sulten om morgenen, urolig mave, kvalme, indimellem kraftige hjerteslag men IKKE høj puls, temperatur om morgenen ca. 36,5 og hvilepuls 60, vægt uændret, meget svært ved at koncentrere mig og holde fokus, dårlig til multitasking...
Jeg har det seneste halve år haft mange muskelsmerter og muskelstivhed - så slemt, at jeg næsten ikke kunne gå - og dette er blevet MEGET bedre.
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker