Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Nå! Rufus! Så du havde liten tro på... meg?
Ånei, det var ikke manglende tiltro til deg Men jeg hadde mistet tiltro til alle mer eller mindre gode råd for å sove bedre.

Jeg følte at jeg hadde prøvd omtrent "alt" uten effekt. Alt fra å ta hc på kvelden/leggetid, til ikke å ta hc da, ta salt, melatonin, pusteøvelser, legge meg tidlig, legge meg sent, spise et tungt måltid på kvelden, ta mineraler ved leggetid, ulike urteteer osv. Hadde resignert og akseptert at den dårlige søvnen bare var del av sykdommen og noe jeg ville slite med så lenge jeg var syk. Fortsatt er ikke søvnen bra, men altså bedre.

MEN det beste rådet fikk jeg av legen min. Og det var ganske enkelt å gå ned på thyroid-dosen. Overdosering kan gi samme type søvnproblemer som jeg har (våkner ca tre på natta og er våken flere timer). Jo mer jeg har redusert Erfa-dosen, jo bedre har jeg sovet på natta og jo mer opplagt har jeg vært på dagtid. Og jeg er fortsatt overdosert på Thyroid, tror jeg, så jeg går fortsatt ned. Håper søvnen blir bedre og bedre.

PS1: Hvis positiv effekt skyldes bedre opptak på kveld/natt, er det kanskje best å flytte de fleste tilskuddene sine til kvelden? (noe som jeg forsåvidt har gjort - delvis ihvertfall)
PS2: Var like skeptisk til rådet fra legen