Søk på addisons sykdom. Denne lidelsen i kombinasjon med en hypothyreose gir et annet symptombilde enn addisons alene. Dette fordi kortisol hjelper stoffskiftehormonene inn i cellene. Derfor kan lavt kortisol gi et symptombilde av hyper- og hypotyreose på en gang. Stikkord i tillegg til "vanlige"hyposymptomer er:
Stressintolleranse
Hjertebank
Sterk irritasjon
Ikke uthvilt etter søvn
Det er nok mange flere symptomer jeg burde nevnt, men det er dette jeg kommer på i farta. Husk at jeg sier ikke at du har addisons, men at du har en tilstand som benevnes som binyretretthet (en diagnose som ikke anerkjennes av skolemedisinen) er det stor sansynlighet for. Behandles ikke denne tilstanden før hypothyreosen din er jeg ganske sikker på at du vil få store komplikasjoner med hypothyreosebehandlingen, nettop fordi (som Anisa også sier)handler dette om samspill mellom flere hormoner. Min oppfatning er at du bør få behandling så raskt som mulig, uavhengig an legens ferie. Det jobber nok flere leger der. Du burde ringe til sykehuset du har vært å spørre om du ikke burde ha en synachten test med den kortisolverdien, om ikke annet for å utelukke addisonssykdom.