Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Threaded View
-
05-07-11, 18:48 #1
Svimmel- Ulykken eller stoffskiftesykdom?
Hei! Har sett at det er skrevet mye om svimmelhet av forskjellig grad i forum for lavt stoffskifte samt når det gjelder binyre-problemer. Men ikke i høyt forum.
Jeg begynte med svimmelhet rundt 2004 da jeg fikk sønnen min. Etter det har jeg gått mye svimmel, særlig når jeg skulle forte meg med noe, gå turer, bøye meg. Så har alltid treng noen pauser.
I 1990 så frontkolliderte jeg og har i alle år hatt traumer i musklene i nakke og rygg som gjør at de stivner lett. Hatt behandlinger i rundt 15 år med Fysio,psykomotorisk behandling, kiropraktor etc uten å bli frisk men jeg kunne jobbe hvertfall. Men som sagt så ble jeg svimmel etter fødsel i 2004. Både leger og jeg dro direkte linje til ulykken. og etter mange år med slitne nakkemuskler så kom svimmelhet som enda ett symptom. Har tatt nevrologiske tester for å utelukke Meniers og MS. Tatt CT for å utelukke svulst.Har vært delvis uføretrygdet pga dette og i mindre aktivitet ikke sant, så det med vektoppgang og tiltaksløs ble jo koblet med at jeg var mye stillesittende pga svimmelhet. Alltid kald på hender og føtter, mista endel hår på høyre side. Voldsom PMS og hadde influensafølelse hver gang jeg skulle ha perioden. Sterke blødninger og uregelmessig. Lite sosial selvfølgelig, og folk trodde jeg var blitt folkesky.
Har tenkt mye på det her siden jeg fikk høyt stoffskifte påvist i starten på juni. Der jeg hadde både høy anti-tpo og høy TRAS og verdiene viste høyt stoffskifte. Ikke så inne i det her enda, men har fått det fortalt her inne om at jeg har Hashimoto's og TRAS indikerer vel også Grave's.
Så har noen spørsmål: Er det alltid at en har Grave's ved påvist TRAS? Eller kan jeg ha gått med tilløp eller er det subklinisk det heter,(korriger meg om feil) til hypo i alle disse år, og nå er det siste krampa av hormoner som pøses ut? For jeg har aldri hatt så stive muskler i nakken som nå, og heller da aldri vært så svimmel. Nå sitter jeg og snurrer i hodet mens jeg skriver og sitter rett opp og ned i sofaen. Er det vanlig å få ekstra stive muskler når en har høyt? Eller er det også lavt? Og vil slikt avta når en får medisiner. For det i seg sjøl påvirker jo sirkulasjonen av blod og oksygen til hodet da så. Prøvde massasje i forrige uke, men da lå jeg rett ut etterpå. Kroppen reagerte ikke positivt på den behandlingen hva nå det kan indikere.
Er det noen med høyt stoffskifte som er plaget med svimmelhet? Eller er det noe som kun hører lavt til? Tenker på siden jeg både har Anti-TPO(Hashimoto's) og TRAS (Grave's) at jeg har symptomer for begge for det om TRAS akkurat nå er i flertall. Mange tanker en skal plage seg sjøl med.
I morra skal jeg til spesialisten på sykehuset. Har lest masse og notert mye jeg skal spørre om og få visshet i. Så får vi se hva det kommer ut av det.
Håper noen har innspill og svar og beklager om det her på rotete
Hilsen fra Lise
Lignende tråder
-
Stoffskiftesykdom? Veien til et friskere liv
Av TheaK i forumet Bøker om lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 28-01-12, 15:43 -
Svimmel
Av Pusen1975 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 10-03-11, 11:33 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Kontrollkort ved stoffskiftesykdom
Av kris i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 23-07-08, 01:07 -
små barn og stoffskiftesykdom
Av rikke i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 23-05-07, 05:38

Svar med sitat
Bokmerker