Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
02-07-11, 06:41 #5
Sv: Er det mulig å få adekvat hjelp til en overkommelig pris?
Jeg gikk først på Balder, men anbefaler Heggeli. Jeg brukte ca 40 000 i fjor (legebesøk, kosttilskudd, medisiner, tester), og vet mange andre her inne har brukt samme beløp, og tror du må regne med noe slikt på Heggeli også, det første året. Det er jo et helt forferdelige beløp, jeg var skikkelig sjokkert da jeg la sammen alt for å sende regnskapet sammen med fjorårets likning. Du kan trekke fra store helseutgifter, men må ha legeattest å legge ved. Ta vare på absolutt alle kvitteringer på alle medisiner (apotektet gir deg spesifisert kvittering dersom du ber om det), legebesøk, alle matvarer du kjøper som avviker fra ditt tidligere kosthold. Etter første året går utgiftene ned. Legebesøkene blir sjeldnere. Du har vært gjennom endel tester som koster mye (matintoleanse, femtenhundre eller mer, avføringspørve fra søttenhundre og oppover). Samt at du har gjort en del grep som du kan slutte med. Nå er jeg der at jeg etterhvert kun skal ha ekstra tilførsel av de hormonene jeg trenger, og legebesøk hvert halvår. Regner med at det så vil bli legebesøk en gang hvert år, for å få nye resepter etc. Så det er det første året som er bøygen økonomisk. Jeg vet også at for mange av de som har ME, så er første året på Lillestrømklinikken en utgift på 70-80 000 i legebesøk, medisiner og tester.
Så fordi jeg var ferdig med endel tester på Balder, tok jeg dem ikke på Heggeli. Men jeg tror at jeg kunne fortsatt og gått rundt og vært halvfrisk dersom jeg hadde fortsatt på Balder. De kan nok ikke nok om hormoner der, ikke slik som kunnskapen på Heggeli er. For meg var nok det den siste avgjørende biten. Dermed kunne jeg kommet til å bli gående på Balder, gått ofte til legen, som sikkert hadde prøvd hundre forskjellige kurer uten virkning på meg, uten å ha kommet meg dit jeg er i dag.
Selv om jeg muligens får godkjent alle helseutgiftene mine, får jeg jo kun en liten del av dette tilbake i form av lavere skatt. Men med det forløpet jeg har hatt, jeg var temmelig syk og klarte ikke jobbe, er jeg bare glad for at økonomien nå tilltot meg å gå til Balder og Heggeli. Det hadde ikke gått for et par år siden. Det eneste dumme er at jeg ikke valgte Heggeli med en gang. Da hadde jeg nok blitt friskere raskere.......
Lykke til
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Ny på forumet. Trenger hjelp og råd ang. mulig lavt stoffskifte.
Av devin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-11, 23:01 -
Pris etc på Erfa
Av Pluto i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 22-06-11, 11:57 -
Pris på årsforbruk Armour?
Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 29-05-06, 14:52 -
Pris på Glucophage?
Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 4Siste melding: 13-09-05, 22:12 -
Pris på armour?
Av Ruth i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 47Siste melding: 27-06-05, 12:39

Svar med sitat

Bokmerker