Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Man regner ofte 1.6 -2 mg levaxin pr kg kroppsvekt. Får mannen din nok stoffskiftemedisin? I tillegg er det mange som trenger mer, fordi det er dårlig opptak i tarm og andre steder. Ikke alle leger vet dette.

Mange får en nedtur etter en stund fordi stoffskiftemedisnene ikke reguleres til riktig nivå.

Han kan også ha problemer med binyrer ( og/eller flere andre hormoner, mange blir lave på flere hormoner), eller mage/tarm. Les mer om det på forumet her.

Lav B-12 eller lav D3, lav ferritin osv kan også gi dårligere formkurve
Ja det går opp og det går ned her i verden.

Tar ikke legen høyde for disse tingene og sjekker i det hele tatt? Jeg tror ikke jeg orker å administrere mer enn jeg alt gjør. Og hvordan i all verden skal jeg komme igjennom med noe som helst, jeg kan jo ikke snakke med legen hans. Afff!

Her har legen ikke sagt noe om medisinering eller ikke når prøvene tas. Hva er riktig? Ingen medisin og tom mage? Eller motsatt?

Vi har nå noen tall:

Første prøvene FØR medisinstart ble tatt 16/11-10
T3 4,7
T4 10,6
TSH 4,8

Etter medisinstart 10/12-10 første prøvene ble tatt 1/2-11
T3 5,7
T4 18
TSH 0,08

De prøvene ble tatt ETTER at han hadde tatt medisinen på morgenen.

Det ble ikke tatt prøver i dag. Legen sier at det "vil ta tid" og at nye prøver tas over sommeren, og siden hver 6 mnd til "det har stabilisert seg".

Vi er litt lost og ikke helt fornøyd med dette. Noen som har innspill? Bør vi roe oss med at dette er slik det skal og vil gå rett vei, eller bør vi få a second oppinion?

Han står på 100mg levaxin om dagen.

NB. Dette er forøvrig de tingene legen fokuserer på, det er ikke tatt hensyn til vitaminer eller andre ting.