Sitat Opprinnelig skrevet av Fernanda Vis post
Hei igjen, det er lenge siden jeg har skrevet her nå. Begynte hos legen jeg fant ut at flest hadde positive erfaringer med her på forumet i høst. Siden har jeg fulgt hans anbefalinger.

Jeg behandles for stoffskiftet fremdeles, binyreproblemer, vitaminmangel (D, jern) og noen hormoner som ligger lavt. Jeg har hatt stikninger og plutselige småkramper og vondt rundt omkring i kroppen periodevis ganske lenge. Det kommer og går overalt. Jeg har også hatt sterke smerter i hodet jevnlig over lang tid. Jeg er veldig tung i beina uten at det skulle være noe grunn til det. OM jeg gjør noe blir jeg veldig raskt sliten og matt. Dette har jeg selvfølgelig nevnt for leger før.

Jeg har forsøkt fysioterapi, kiropraktor, akupunktur, migrenemedisin, trening. Det som er nytt nå er at jeg i en uke har kjent en vond strømfølelse som går ned gjennom ryggen og av og til ned i beina når jeg beveger hodet. Det er ikke alle hodebevegelser som gir strøm. Jeg lurer på hva dette er for noe ? Kan det høre til stoffskifte, binyrer ? Jeg har ventet ganske tålmodig på at det skal gå over, men det ser ikke slik ut. Jeg har ikke oppfølgingstime hos D.S før langt ute i juni.
Hej Fernanda
Det, du beskriver, lyder for mig som om, du får for lidt medicin - eller måske får for lidt ud af din medicin. Derfor kan det selvfølgelig også have en relation til binyrerne. Men jeg vil sige, at jeg i mange år havde det sådan, at bare jeg fik tilstrækkelig meget medicin, så gik det egentlig ret godt. Med for lidt medicin fik jeg alle mulige mærkelige symptomer og smerter fra bevægeapparatet. (At det så kunne have gået meget bedre, havde jeg vidst de forskellige ting og sager, jeg ved nu, er så en anden sag.)

Også min lugtesans har været meget påvirket af for lidt medicin - viste det sig, da jeg en dag blev sat op i dosis takket været mit kolesteroltal
Vær opmærksom på, at hvis din ryg føles 'for kort', så kan nakke og kæbe - og dermed næse - være det næste, du mærker til. Nu er det selvfølgelig svært når vi sidder her og skriver sammen og ikke kan mærke, hvad den anden kan mærke Men jeg skriver så dette for det tilfældes skyld, at du får brug for den viden. Det er nemlig min - smertefulde - erfaring, at læger ved for lidt om sammenhængen mellem stofskiftet og bevægeapparatet.
Lykke til, uanset.

Nielsigne