Hei!

Jente på 25 år og har vært i kontakt med legen før ang rask vektnedgang (gikk ned 15 kilo på 1 år uten å gjøre noe som helst). Nå går det oppover igjen til tross for at jeg er veldig aktiv, har lagt på meg 8 kilo på 6 måneder enda jeg spiser sunnere, har kuttet ut raske karbohydrater i hverdagen, spiser lite frukt men mye grønnsaker. En normal dag for meg ser som regel slik ut:

Jobb der jeg står og går konstant 4-8 timer
Hjem, utslitt og tar en "powernap".
Trening (spinning, 55 minutter høy intensitet eller 1 time styrke)
Diverse aktiviteter (gå tur med venner, stillesittende hobby, se på tv)
Vanskeligheter for å sovne, står opp opptil 5 ganger om natta. Sover enten veldig lite eller veldig mye.

Har testet min basalforbrenning og den ligger på 1300 kcal i døgnet. I tillegg kommer 500 ekstra ved jobbing og 500 ekstra ved trening, grovt utregnet i gjennomsnitt. Dette vil si at jeg forbrenner ca 2300 kcal i døgnet. Matinntaket ligger på 900-1400 i døgnet, enda går jeg opp.

Siden dere har mye mer erfaring enn meg, hadde dere kunnet si meg om dette er reell grunn til å ta kontakt med lege eller om jeg bare må kutte enda mer ned på mat og trene mer?

Setter veldig pris på svar, jeg vil ikke virke som en hypokonder...

Svimmel, generell svakhet i muskler
Hoven i hals og ansikt
Vektøkning på 8 kilo på et år
Mye trening, lite kalorier inn (absolutt maks 1500 på en normal dag med 6 timer stå/gå på jobb, samt intensiv trening absolutt minimum 3 dager i uka)
Tørr hud spesielt i ansikt (rett under øynene samt på øyelokk, flasser), kløe
Mye skjelven, ustø
Hyppig vannlating, opptil 20 ganger i døgnet
Urolig søvn
Enten lite søvn (4-5 timer) eller mye søvn (10-12 timer), fremdeles like trøtt
fryser mye
konsentrasjonsvansker
"aseksuell"
Dårligere syn (mulig normal svekkelse mht synsutvikling)
"tunnelsyn" (men har slitt med dette i mange år, mulig psykisk?)
Klarer sjelden å fullføre mål, motivasjonsproblemer, kommer aldri ordentlig i gang (mulig psykisk, vane, selvtillit?)
Lett for å "space ut" (også hatt så lenge jeg kan huske)
Snubling i ord "krøll på tunga", følelsen av tykk tunge
Mer hårvekst (mulig av p-piller)
forbigående piping/susing i ørene (men mulig det er helt normalt?)

Skal sies jeg kan skeie ut med is eller sjokolade en gang i blant.