Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
Jeg er netop i gang med at skifte fra syntetisk til Thyroid Erfa - og jeg trapper ud af det ene og ind i det andet over 30 dage. Jeg har nu taget en smule Erfa i en uge - og jeg har fået det endnu værre, end jeg havde det i forvejen.
??? Hvorfor gør du det, Sharon? Jeg gik direkte over fra 100 mcg Eltroxin til 2 grain Westhroid - fra dag til dag. Kroppen føltes "underligt" de første 14 dage (det tror jeg pokker den gjorde - kroppen - med ægte hormoner efter 26 år), men så forsvandt "underligheden" og kom aldrig tilbage.

Ud af dem jeg kender og kender til, der har skiftet til Thyroid - faldt flest af og gik tilbage til syntetisk i den gruppe, der skiftede gradvis i blanding af syntetisk og Thyroid. Også blandt andre her, der fik ordineret Thyroid på betingelse af at de beholdt en (an)del af Levaxin - var mange, der havde det ikke for godt, mildest talt. Først da de holdt op med at blande, kom der mere ro på.

Thyroid er altså ikke cyankalium og selv med overgangs-hyper-fornemmelser, dør man altså ikke af at skifte lige over, og se hvad der sker.

Forresten: det er altid en fordel at overholde så mange som muligt af de punkter Ruth beskriver i denne tråd, både når man lige skifter til Thyroid, og efterfølgende. Der er en ubrydelige forbindelse mellem skjoldbruskkirtlen og binyrene.