Det har vært noen postinger om dette temaet før, og jeg ville sagt at det ville vært noe enklere hvis du hadde vært på en t4/t3 kombinasjon fra før, da overgangen antageligvis kunne regnes ut lettere.

Problemet er nemlig at du tar t4 alene. Den har lang halveringstid, 4 dager. Det betyr at hvis du neste dag tar bare Armour så vil en hel masse t4 framdeles ligge i kroppen og t3 som virker kjapt kommer på toppen.
Noen har foreslått at man bare erstatter en del av levaxinen, og går over gradvis, andre har sagt at man bør holde opp men levaxin i tre-fire dager for å få ut lagret t4 og unngå overdosering pgs overlappende effekt og så starte med f. eks. enogenhalv grain Armour. (det siste ble sagt ofte på forumene )

Det fins alltid en del mennesker so har det mye bedre på Armour alene, men det er mange som allikevel trenger litt levaxin i tillegg for å få opp ft4.

Det er ikke sikkert at man trenger nøyaktig omregnet dose.
(de 9 µg t3 kan regnes om til 32 til 36 eller mer t4)
Jeg vet om noen som gikk på en større dose thyroxin til bare en grain Armour og følte seg bedre. Man kan altså ikke nødvendigvis regne det ut.
Og 90 mg, enogenhalv grain, har vært nevnt som en bra begynnerdose.

Jeg bare skriver ned hva jeg har lest rundt om på forumene, andres erfaringer.

nora