Viser søkeresultater 1 til 10 av 339
Tråd: Blondies bok
Threaded View
-
13-04-11, 13:07 #18
Sv: Blondies bok
Er ærlig talt ikke sikker på at han er ferdig utdannet endokrinolog. Jeg var henvist til endokrinolog, og ble kalt inn til medisinsk poliklinikk. Legen jeg går til er konstituert overlege, så han jobber iallefall med endokrinologi. Han er hyggelig nok, men jeg er litt skeptisk fordi forrige gang jeg var der var det ikke helt sammenheng mellom det vi snakket om og epikrisen jeg fikk tilsendt. Likevel møter han meg på en ordentlig måte. Følte han var mer tilstede denne gangen enn forrige gang.
Florinef er også et kortisonpreparat. Florinef erstatter aldosteron, som er det andre hormonet binyrene produserer i tillegg til cortisol. I motsetning tilvanlig hydrokortison (som regulerter sukkerbalansen i kroppen), regulerer Florinef saltbalansen. Det er sansynlig at når en kjertel som binyrene produserer dårlig med cortisol så produserer de også dårlig med andre hormoner (som bli aldosteron i dette tilfelle). Symptomene på lav aldosteronrpoduksjon kan være salthunger og lavt BT. Det er det lave trykket som blir plagsomt for meg med svimmelhet, tung puls og følelsen av å være sliten hele tiden.

Svar med sitat

Bokmerker