Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
09-03-11, 10:02 #1
Fjernet hele skjoldbruskkjertelen i 2004 pga. struma og Hashimoto's
Hei!

Jeg er ny her på forumet, men ikke ukjent med å slite med stoffskifteproblemer. Fjernet hele skjoldbruskkjertelen i 2004 pga. et stort struma som gjorde at jeg hadde problemer med å puste. Det ble også påvist Hashimotos. Etter at kjertelen ble fjernet har livet mitt totalt forandret seg. Jeg var en meget aktiv og oppegående dame, nå sitter jeg her uten mulighet til å klare jobb - sliter faktisk med å gjennomføre dagen på hjemmebane. Jeg har vært til alle mulige utredninger, og de fleste ender opp med at jeg nok sliter psykisk. Jeg er åpen for alle muligheter, men at det skal være psyken min som er problemet, DET er jeg uenig i!!!
For tiden tar jeg Levaxin 775 mikrogr. pr uke og Liothyronin 30 mikrogr.pr.dag
Ved siste måling var T4 15,2 - fritt T3 6,4 og TSH<0,01
Symptomer jeg har er: kraftesløshet, mangler energi, kognitiv svikt, finner ikke ord, blander ord, forstår ikke begreper, skjønner ikke vitser, sliter med å kunne kjøre bil (selv turer på 5 minutter er ofte for langt), totalt manglende kjønnsdrift, vondt i kroppen (spesielt rygg og skuldre), manglende menstruasjon (nå kommer bare smertene når jeg skulle hatt mens) ++++++.
Spesielt det at hjernen min er på "bærtur" sliter jeg voldsomt med, for det er med på å utestenge meg fra det sosiale livet. Er det flere enn 3-4 sammen med meg og vi skal prate, så detter jeg fullstendig ut. Klarer ikke holde fokus, og ender opp med å ikke forstå hva de andre sier. Dermed blir jeg taus.
Er det noen som har en bukett med gode råd til meg?
Har selvsagt mottatt mange fra "forståsegpåere", de fleste handler om at jeg må være fysisk aktiv. Det har jeg prøvd! Trente på helsestudio x3 pr uke og enda bare opp med å gå rett i kjelleren. Prøver å gå turer når jeg klarer å samle nok energi til det.
Ble mye syting det her, men jeg er bare SÅ lei av å ha det slik!!!
Alle råd mottas med takk! Hva har fungert for dere?
Petrosnella
Lignende tråder
-
Struma og Hashimoto. Noen erfaringer..?
Av Stølen i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jodSvar: 21Siste melding: 12-05-15, 11:09 -
Hashimoto’s påvirker livskvalitet selv om funksjon i skjoldbruskkjertelen er normal
Av nora i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 2Siste melding: 02-03-11, 16:38 -
Nyoperert og nettopp fjernet hele kjertelen
Av Bastian i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 36Siste melding: 10-01-11, 12:11 -
Jeg har brukt Levaxin siden våren 2004
Av Lisbeth i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 24Siste melding: 14-09-10, 16:57 -
Graves siden 2004
Av jane i forumet Graves sykdomSvar: 42Siste melding: 06-05-10, 15:11

Svar med sitat

Bokmerker