Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
okay, må gå tilbake og se hva D var. Mener den var 90.

94 er over grensen på minste anbefaling på 80, og den grensen er nettopp satt på bakgrunn av at der var ikke lenger PTH økt hos nesten alle (men ikke alle, det er alltid noen outliere)

Står utdypet hos ajcn.org og i Moans artikler om D-vitamin i legentidsskriftet.

Forresen så har så godt som ingen 90 nanomol per liter når man tester vanlige folk som ikke tar store doser D-vitamin. De har typisk 50-60 nanomol eller lavere nå om vinteren.

Om PCOS: de har en mengde hormonforstyrrelser, og mange hormoner er litt off, eller mer eller mindre off, det er mye rart med dem.
Er du helt sikker på dette? Jeg må bare spørre for jeg blir mer og mer forvirret, for ikke å snakke om fortvilt.
Dette er hva jeg fant på sidene til kostdoktorn.se

Jeg har mista tellinga på hvor lenge jeg har forsøkt å finne ut hva som er galt med meg. Men sånn som jeg har det nå, og har hatt det alt for lenge (om enn noen perioder er dårligere enn andre, og omvendt) formmessig er i alle fall ikke normalt. Og det er ikke snakk om at det er psykisk, om det fortsatt er stoffskiftet eller hva det er.
Det virker jo som om jeg er symptomfri fra PCOS (eneste synlige er vel det uttynnede håret mitt, men det kan vel like godt tilskrives hypothyerose). Så jeg håper dere skjønner at jeg stiller spørsmål til alt, det har jeg gjort til både leger og spesialister, for å i det hele tatt føle at jeg har litt kontroll over livet mitt. Vil såi gjerne til bunns i dette, og bli frisk nok til å begynne å jobbe/studere igjen, for ikke å snakke om å leve.