Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
14-02-11, 08:38 #12
Sv: Solsikkes liv
Hei Solsikke
Det er vanskelig å skille mellom symptomer på lavt stoffskifte og binyreproblem. Dette fordi når man har binyreproblem vil det øke symptomene på lavt stoffskifte. Cortisol som produseres av binyrene hjelper T3 inn i cellene slik at T3 får gjort jobben sin. Lavt cortisol (=binyretretthet) er derfor en konsekvens av lavt stoffskifte, fordi lavt stoffskifte virker på alle cellene i kroppen også cellene i binyrebarken.
Når stoffskifte blir lavt skrues også produksjonen av cortisol ned, fordi det er mindre T3 og derfor mindre behov for cortisol. Når kroppen blir gående lenge med underbehandlet stoffskifte, får ikke binyrene opp produksjonen med bare tilførsel av stoffkiftehormon lengre. De klarer rett og slett ikke å respondere. Det er derfor avgjørende å behandle binyrene før eller samtidig med tilførsel av lavere doser stoffskiftehormon.
Først når kortison er på plass kan kroppen nyttiggjøre seg tilskuddet av stoffskiftehormoner. Å skille mellom symptomer på binyrebarkproblemer og lavt stoffskifte blir derfor helt umulig, fordi det første kommer av det andre som kommer av det første osv...
....og Helgemann: hvem har eliminert deg fra binyreproblemer
Lignende tråder
-
Har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" igjen
Av jolene i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 59Siste melding: 03-09-11, 14:06 -
Hadde jeg lavt stoffskifte i 2005 tro? Trenger hjelp til BP svar :-)ar
Av Athina i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 21-04-11, 21:02 -
Ville du gått med en t-shorte det sto jeg hadde lavt stoffskifte på?
Av Larah i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 25-06-10, 22:06 -
Begynnende stoffskifteproblem?
Av Hella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 18Siste melding: 05-09-07, 09:40

Svar med sitat
Bokmerker