Å presse seg til å trene når man egentlig ikke orker det kan føre til binyreproblemer. Jeg liker å presse meg under trening, elsker når pulsen hamrer, svetten siler og føttene bare farer bortover underlaget (jeg jogget). Psykisk opptur...bare meg, frisk luft og tankene mine. Nå er jeg glad om jeg klarer moderat aktivitet i 20 minutter, før sprang jeg tre mil i uka. Det er en tid for alt i livet. Nå er tiden for moderasjon.

Jeg kjenner meg mye igjen i det du forteller. Jeg gikk også ned omtrent det samme som du beskriver i vekt. Vekttapet sammen med andre tøffe belastninger i livet (blant annet dødsfall) gjorde sitt til at jeg tilslutt endte opp med binyreproblemer. Den største feilen vi gjør når vi vil ned i vekt er å kuttet ut fett. Kroppen trenger fett, så det har jeg sluttet å fjerne fra kosten min for mange år siden. Det dreper stoffskiftet fullstendig. Skal du få stoffskiftet ditt oppe å gå igjen må du spise lite og ofte, mer proteiner mer fett, og mindre karbohydrater. Kutt ut alt sukker og hvitt mel, ikke fruktsukker, kunstig sukker eller melkesukker. Spis hver 3. time.