Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
Threaded View
-
17-01-11, 11:44 #1
Træning for dem med hypothyreose og svage binyrer
Efter at have læst tråden Trætte binyrer og træning vil jeg gerne anbefale "Callanetics".
Jeg har kendt Callanetics siden 1980-erne og ved, at man kan træne sin krop (og psyke) til forbløffende form, bare ved at ligge på sofaen eller sidde på en stol. Nok den mest binyre- og hypothyreose-venlig træningsform, der ikke belaster kroppen, hormonkirtlerne eller driver rT3 frem. Jeg har set mennesker, der kun har tabt omtrent 8-10 kg, men alligevel gik 3-4 tøjstørrelser ned ved at dyrke Callanetics. Det er blevet en slags kult for mange mennesker siden 1980-erne, hvor denne stille, meditative stund med muskeltonusvedligeholdende øvelser er blevet fast indbygget i deres hverdag. Callanetics kan dyrkes hjemme, uden andet "udstyr" end hvad der i forvejen findes i almindelig husholdning, og uden instruktør. Fremragende til selvlæring og selvmotiverende.
Callanetics er opfundet/udviklet af Callan Pinckney. Hun blev født (1939) handicappet, med skæv ryg (skoliose og swayback), en hofte højere end den anden og fødderne vendt indad så alvorligt, at hun var nødt til at gå med benskiner fikseret op til taljen i syv år af sin barndom. Som voksen har hun prøvet flere former for motion, som alle gjorde hendes form og smerter værre. Hun begyndte eksperimentere med forskellige motionsteknikker kombineret med hendes erfaring med ballet, hun dyrkede som teenager. Hun opdagede, at træning gennem meget små og præcise bevægelser ikke alene gjorde hende smertefri, men fik hele kroppen til at føltes bedre, end den gjorde siden hun var barn! Hendes forbedret trivsel og form blev bemærket i hendes nærmeste omgangskreds, og i sit hjem i New York begyndte hun at lære familie, venner og bekendte at dyrke det træningsprogram hun havde ellers opfundet til sig selv. Sådan blev Callanetics til.
"Callanetics er baseret på elementer fra ballet, yoga, moderne dans, tai-chi og mavedans.Træningen består af en masse små præcise bevægelser, som udføres meget langsomt. Øvelserne går ind og bearbejder kroppens største muskelgrupper og gør den faste, uden at de svulmer op. På grund af de langsomme og rolige bevægelser er der næsten ingen risiko for skader." Der ingen belastning af led, knogler og muskler. Ingen adrenalinrus, sved på panden, glødende kinder, hamrende hjerte, ingen galoperende puls eller højt blodtryk. Ingen vejrtrækningsbesvær og ingen stress.
På forummet "Low Carb Friends" findes en ålelang tråd under overskriften CALLANETICS BEFORE & AFTER PHOTOS, hvor ganske almindelige mennesker kommenterer Callanetics og viser resultater af træningen.
På Amazon sælges bogen "Callanetics 10 Years Younger in 10 Hours" (usmagelig titel synes jeg) og her kan man læse de over halvandet hundrede reviews af træningsmetoden, skrevet af ganske almindelige mennesker.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hormonel reaktion på (over)træning
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 15Siste melding: 17-09-14, 19:14 -
OBS! Dr Lam om hvordan binyrer kan forkludre stoffskiftet
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 19-01-13, 16:02 -
Trætte binyrer og træning
Av Honeyhob i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-01-11, 05:58 -
Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-08-07, 15:35 -
Binyrer
Av mohaienne i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 28-06-07, 21:41

Svar med sitat

Bokmerker