Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
10-01-11, 18:52 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Kriterier for SLE:
http://info.sle.no/sykdommen/73-diag...acr-kriteriene
Ja, jeg har fått mere og mere problemer med øynene siden i sommer; må som du skriver smøre med vaselin om kvelden og dryppe hyppig på dagtid..
Man får jo en slags brainfog av dette også... Jeg er helt satt ut nå etter å ha deltatt på aking ift. Barnas Røde Kors.. Tror jeg må legge meg snart...
Ift sjøgrens så har veldig mange hypotyreose pga degenerering av kjertelen pga da samme antistoffene som ødelegger tårekjertlene og spyttkjertlene.. (selv om man ikkke finner noe på prøvene)
Jeg tror jeg kanskje har dette eller en begynnelse av SLE; ofte har man forhøyet Senkningsreaksjon hvis man har utbrudd av det da i motsetning til Sjøgrens.. Nå overlapper SLE og Sjøgrens hverandre også på en måte..
Ift øyenlege har jeg bestilt time privat jeg da; der får man time med det samme i stedenfor å vente 8 mnd som er ventetiden i områdene rundt Mjøsa.. Har helt gitt opp fastlegen også.. Og samtidig ønsker jeg å prøve plaquenil, NÅ, i stedet for å vente i 10 år til og seigpines til evt prøver eller noe annet slår ut..
Jeg har store planer om å få tak i plaqenil i utlandet og gå til privat øyenlege for å sjekke evt bivirkninger.. (i sjeldne tilfeller kan plaquenil gå ut over synet).. Fastlegen gidder jo ikke å henvise meg til en reumatolog... Hadde vært "morro" å pøse på med kortison en 14 dagers tid også for å se om immunforsvaret slås ut for deretter å fase ut og se om jeg slipper lettere fra det på den måten..
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker