Viser søkeresultater 1 til 10 av 203
Threaded View
-
06-01-11, 13:39 #24
Sv: Jaja - da tipper jeg at jeg har funnet årsaken
Takk for et grundig innlegg, Anisa. Her er det mye kunnskap som kommer meg til nytte. Noe passer mer og noe passer mindre med det jeg selv opplever og mener å vite om meg

Og så kommer "men"
Med kjennskap til min egen oppvekst og hvor jeg har bodd - så finner jeg sannsynligheten for at jeg, personlig, skal ha vært utsatt for fluor i utslagsgivende mengder ekstremt lite sannsynlig (aldri fluortabletter, har kun i korte perioder bodd steder hvor jeg kan mistenke tilsatt fluor i vannet).
Et annet argument mot fluorproblem er at såvidt jeg har forstått så påvirker dette først og fremst hypofysefunksjonen og dermed senker TSHreaksjonen på lavt stoffskifteinnhold i blodet? Med forbehold om dårlig hukommese i skriveøyeblikket.
Med hensyn til fluor i de nye fyllingene så har jeg etter det jeg tannlegen vet bare fluor i noen få av dem. Om dette er feil så er det uansett ikke økonomisk aktuelt å gjennomgå munnen en gang til.
... Så dette blir ikke det første jeg jobber med. Har kuttet ut tannskyll og stort sett fluortannkremen - spytter og skyller godt de gangene jeg bruker den... det får holde.
Så jeg vil ikke på noen måte benekte at fluor er skadelig i bløtvevet. Jeg tviler bare på at jeg selv har blitt utsatt for så mye gjennom mine år ennå at det er roten til rotet mitt... Dog - jeg tar noen forhåndsregler for å redusere totalbelastningen.
Artig det du skriver om grønn og hvit te... Jeg har nemlig - helt av meg selv - begynt å redusere grønn til fordel for hvit. Jeg må bare finne en hvit som passer meg (like godt) smaksmessig.
En annen ting er at jeg er 100% klar over at jeg aldri vil klare å holde et 100% bra kosthold... så jeg håper og tror at den grønne teen så langt har gjort meg mer godt enn vondt. Det er dog ingen garanti for at det vil fortsette å være sånn. Behov svinger.
MEN - nok engang - det du skriver i punkt to oppfatter jeg som meget relevant for meg - jeg kjenner meg igjen. En fulltreff, tror jeg.
Jeg lurer bare på hvor lenge en slik avgifting kan foregå??? Det er nok 1-2 år siden siste gang amalgam forsvant og kanskje 5-6 år siden hovedmassen (og de største) ble tatt. Kan en slik prosess ha blitt trigget av behandlingen jeg nå får på Heggeli (levverrensende via "Metagenics ultraclear plus ph", glutamin og probiotica for tarmen og tilskudd av selen, jern, og spesielt b- og c-vitaminer + denne glukosamin/MSM og i tillegg eliminasjons-/candidadiett)? Har ikke levertallene tilgjengelig, men de har ikke vært "unormale" nok til å ha blitt nevnt noen gang jeg kan huske... Mener de ble tatt i 08 og 10 iallfall.
Jeg spør fordi jeg stusser over at jeg umiddelbar ble bedre i magen (leaky gut) på dette regimet, men bare til et visst punkt. Jeg har fremdeles en avføring som tyder på fortsatt leverbelastning og jeg ser ikke ut til å finne noe som får magen helt god. (BTW - quinoa - som jeg aldri har spist før - var det første jeg fant som jeg definitivt ikke skal spise mer av på lenge....) Har du noen tanker om dette? Og ... jeg synes avgifting - det jeg finner - er forvirrende. Hvordan kan man gå fram for å få til en sikker sekundæravgifting?
Selv vurderer jeg en hårprøve siden kvikksølv fra amalgam spesielt skal kunne vises i hår, men det er bare en måned siden siste farging, så jeg må da vente en stund.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Jeg fikk graves sykdom etter jeg fødte mitt første barn 2010
Av Iren85 i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 09-08-15, 16:04 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Hypothyreose diagnostisert i august 2006
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 611Siste melding: 15-08-10, 21:23 -
Jeg er nylig diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Rafael i forumet Lavt stoffskifteSvar: 48Siste melding: 05-12-07, 14:16