Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
04-01-11, 08:01 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Oij... og jeg trodde at jeg hadde fått en grundig "overhaling"...

Et par tips:
Om du skal til England kan du kanskje få skaffet VSL#3 der... Den er svinedyr her (men virker). Fraktes mellom to kjøleelement (tåler romtemperatur i inntil 7-8 dager).
Ultraclear er billigere og selges over disk i Sverige, men det å finne et sted som har den er vanskelig (jeg bestilte Poste Restante Strømstad fra en svensk nettbutikk).
Fikk du beskjed om å spise glutamin eller tricycline? Den første får du i så fall på hvilken som helst svensk "bodybilder-store"... billig!
(Jeg har nettopp sjekket - 500g for 199 på Nordby.) Og den andre kan man kjøpe over nett som "alt annet"... 
F.O.S. (fruktoligosakkarider), ja... Tror du jeg lo da jeg skjønte det er jordskokkmel?
Angående IgG testen så er den noe omdiskutert. Det er uomtvistelig at den måler antistoffer, men om antistoffene (og mengden av dem) har direkte sammenheng med intoleransene er man mer tvilende til. Det er derfor IgG-testen skal understøttes med funnene fra en eliminasjons-&provokasjonsdiett. Som han sa til meg... hovedirritanten sørger for større hull i tarmveggen slik at også andre større partikler slipper ut i blodbanen (der de ikke skal være i den størrelsen) og dette skaper en ny reaksjon også mot disse nye partiklene... Så melk kan ha gravd hull for spelt og tomat... slik at du nå også reagerer på disse. Gjennom å gi tarmen "ro" så får den forhåpentligvis tettet seg slik at kun den ekte reaksjonen vil vises når du kommer fram til test av dette stoffet....
Lykke til. Jeg har iallfall blitt mye bedre på regimet (om ikke "bra" ennå ... noe som delvis er min egen feil siden jeg ramlet av i jula).
Ja, jeg likte ikke smaken på det pulveret, men handler nå rismelk i sverige og blander i den... det smaker "greit" iallfall.Sist endret av smgj; 04-01-11 kl 09:33
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker