Jeg var etter min leges vurdering behandlingstrengende overvektig for halvannet år siden. 96 kilo på 168 cm mann er litt for mange kilo, liksom. Eller litt for kort mann. Jeg ble tilbudt både Xenical og Reductil, men takket nei.

Mosjonerte ikke i det hele tatt den gang da. Var faktisk så utkjørt at jeg tok taxi til jobb oftere enn jeg ikke gjorde det... Trolig bidro dette til vedvarende vektøkning.

Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Sist sommer syklet jeg 200 mil, og gikk ned 14 kilo. Denne sommeren har jeg syklet 180 mil, og gått ned 4 kilo. Denne sommeren har jeg syklet med mye høyere puls enn sist sommer. Jeg er forledet til å tro at den reduserte vektnedgangen skyldes delvis høyere treningsintensitet: At jeg har bygd mer muskler denne sommeren. Dessuten krever hver tur på sykkelen lengre hviletid denne sommeren enn sist sommer. Dette setter jeg i sammenheng med at intensiteten denne sommeren er mye høyere enn sist sommer. Og at jeg har bevilget meg atskillig flere Grandiosa'er ;-)

Jeg antar at den høyere treningsintensiteten har gitt relativt større utslag på mitt matinntak enn på vekta. Trener man hardt, blir man sulten. Hemmeligheten er trolig å trene så fislete at kroppen ikke skjønner at den burde bli sulten. Dermed kan man trene oftere, og svi av kalorier i smug ,-)

Jeg er 37. Den høyeste gjennomsnittspulsen jeg noensinne har målt, er 147, målt over ca 70 minutter. Den høyeste pulsen jeg noensinne har erfart på pullsklokka, er 173. Ved 173 i puls heiv jeg skikkelig etter pusten, og ble svimmel. Det smertet i brystkassa, og jeg lurte et øyeblikk på om jeg var i ferd med å dø.

Forholdet mellom dosering av Levaxin og puls kjenner jeg ikke til. Der tror jeg dine spekulasjoner minst like troverdige som mine.

Har du sjekket preparatomtalen til Levaxin? Kanhende gir den noe som kan minne om et (diffust) svar.