Jeg er jo talloman jeg da
Man kunne hatt mer nytte av blodprøvene før du begynte behandling.
Da kunne man dannet seg en mening om hvor stor dosen din burde være.

Det man kan se, er at du ikke har tyreoiditt. Kjertlen er frisk. Det er ikke spor av Hashimotos her iallfall.
Det som da hadde vært viktig å ta, er en TRAS-prøve. Det finnes en mindre vanlig variant som kalles blokkerende TRAS, som gir lav kjertelproduksjon.

Så bare noen betraktninger.
Det finnes ingen uten kjertelaktivitet som klarer seg med lite stoffskiftehormoner. Dosen må opp i 150-200µg/dag for å dekke det kjertlen en gang produserte.
Hvis du hopper ivei og får for mye på 75µgLevaxin, så er det fordi kjertlen bidrar med alt det som gjør at det blir for mye. Og det er jo full produksjonedyktighet det.
Og det er jo nettopp fordi kjertlen ikke styres korrekt, for i "normale" tilfeller ville TSH fallt som en sten og kjertlen stoppet sin egenproduksjon.
Det skjer ikke - og det er på grunn av feilen.

Mye må undersøkes for å kunne svare på hvor feilen er, men jeg ville gått for en utelukkelses-strategi på de muligheter som kunne gjøre meg frisk.
Du har to muligheter, enten er feilen i kjertlen, eller i hodet.
Er den i hodet, kan man ikke behandle den.
Er den i kjertlen, må det være TRAS, og den kan man behandle.

Et fenomen som ofte forkludrer logikken, er at når man tilfører Levaxin så faller eventuelle antistoffer - det medfører at kjertlen plutselig kommer i full vigør og produserer det den ellers ville gjort hvis den ikke var hemmet av antistoffene.

Jeg håper jo at jeg har gitt deg noe å tenke på Jerene ?