Har de siste dagene fått tilbake "dette" jeg har slitt med i perioder som jeg nå trodde var borte.....

Jeg husker for ca 10 år siden da jeg oppdaget dette utslettet på armeme for første gang; et elveblestliknende utslett, uten at jeg dengang hadde andre plager...

Så, noen måneder før stoffskiftesykdommen min ble oppdaget uten tegn til anti tpo, var jeg lenge plaget med senebetennelser og muskelbetennelser (det siste påstod jeg da) i underarmene...

Så, høsten 2007, ble jeg lagt inn ved et reumatismesykehus med voldsomme muskelsmerter, og en diffus brennende følelse under huden over hele kroppen, men mest i armer og på brystet og bak på øverste del av ryggen.. Eneste funn var da tsh på 7 og dårlig tåreproduksjon på schirmers test.. Jeg ble henvist til øyenlege, og schirmers var normal. Øyenlegen mente tåreproduksjonen var lav pga lavt stoffskifte.. Og tåreproduksjonen var normal siden da frem til våren i år...

Siden da har jeg hatt noe brenning under huden særlig i armene som ble borte ved oppstart thyorid og som kom igjen ved innblanding med levaxin...

Men nå har plagene kommet tilbake for fullt;

Brenning under huden over hele kroppen; med et elveblestlignende utslett som er noe sårt og irritert ved berøring, friksjon trykk osv..
Influensasymptomer i kroppen, som gikk over til ganske sterke muskelsmerter, særlig i fingre, armer hofter lår og legger..
Stadig tørr i øynene
Veldig trett
Smøring med kortisonkrem hjelper ikke på almenntilstanden
Ingen feber
Slørete syn, ( mer enn vanlig i det siste)..

Dro til legen, og jeg hadde negativ senkningsreaksjon, crp, urinsyre, matvarepanel, og den ene usle reumaprøven han tok var også negativ.

Legen mente jeg hadde allergi pga utslettet... Mens jeg mener dette må være noe autoimmunt. Det eneste jeg har merket at det utløses av for uten levaxin, er kulde og stress... De to gangene "dette" har brutt ut med hele remsa av symptomer, har det vært høst. Jeg har fram til dette brøt ut nå tenkt at det hadde med dårlig tilgang på stoffskiftehormoner, og det kan jo være riktig som en utløsende årsak...

Jeg er litt redd for hva dette egentlig er, og kanskje det er dette som har forårsaket stoffskifteproblemene mine? Og jeg blir redd fordi jeg sikkert igjen må kjempe for å finne ut hva dette er fordi fastlegen ikke har kompetanse.. Kan han ikke bare ta en skarve biopsi av huden min på armene da??