Sitat Opprinnelig skrevet av sofia Vis post
For uanset hvor jeg læser så kommer jeg frem til at mine binyrers naturlige produktion bliver nedsat med 25-30 % men hånden på hjertet… uden 35mg fungerer jeg ikke… og jeg har brug for at høre fra andre om I har lignende erfaringer…
Jeg glæder mig til at høre fra jer
Kærlighed og masser af energi
Sofia
Heia Sofia og velkommen hit
Jeg har kjent på det samme som du, og synes dosen min med HC er for høy. Har lest at addisonspasienter bruker mellom 15-20mg, så jeg har lurt veldig på hvorfor jeg trenger mer. De har jo ingen egenproduksjon og jeg har jo det. Jeg har ikke funnet noe entydig svar. Jeg nå bruker mellom 25-30mg daglig fordelt ganske likt som du.

Mange her inne må bruke høye doser og klarer etter en tid å trappe litt ned, så det kan altså virke som om det er en forbigående tilstand dette med litt større doser. Nå prøver jeg å ikke bekymre meg for dette. Jeg bruker det jeg trenger og det synes jeg du skal gjøre også så lenge du føler du trenger det. Kanskje noen andre har bedre forklaringer på hvorfor det er slik, men jeg går ut i fra at det henger sammen med kombinasjonen av dårlige binyrer og lavt stoffskifte.