Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Høydosereaksjoner? Og de kan ofte være midlertidige...

Problemet er jo at til og med pakningsvedleggene fokuserer MYE mer på ubehaget som følger høydosereaksjoner (som IKKE er farlige for de aller fleste uten hjerteproblemer) enn ubehaget, følgesykdommene og FARENE ved å gå underdosert.

De aller, aller fleste medisinerte mennesker holder rett og slett ikke ut høydosereaksjonene så lenge at de blir en helsemessig risiko. Derimot brukes disse reaksjonene av medisinsk personale som om de var likestilt med HØYT stoffskifte - og dermed likestilles også de kortvarige høydosereaksjonene med de helsemessige følgene av langvarig, sykelig høyt stoffskifte. Uten at man skjeler til hva som skjer med kroppen under forlenget lavt stoffskifte (la meg bare begynne å snakke om næringsopptaket i tarmen som følge av reduserte tarmbevegelser...!!!).

Dette er bare feil, feil, feil!

(Du fikk igang kjepphesten min nå...)
Nei, jeg er enig med deg i at det blir en håpløs sammenblanding. Høyt stoffskifte pga at kjertelen produserer for mye over lang tid er bare ikke det samme som kortvarig overdosering eller en midlertidig topp som man kan få etter å ha øket dosen. Jeg tror underdosering er et mye mer utbredt problem enn for høy dose. Jeg tror mange går på for lav dose fordi de tror alt er i orden mens de fremdeles har symptomer - bare at de ikke vet at det faktisk er symptomer.