Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
Så til mitt vektproblem:
Vekta eksploderte nærmest ved oppstart av DHEA. Gikk opp ca 15 kg på tre måneder. Sluttet så med DHEA og gikk over til 7-keto. Nå er problemet med håravfall over, men vekta har vel egentlig ikke gått noe særlig ned. Den har mer stabilisert seg. Og nå er det faktisk fire måneder siden jeg byttet ut DHEA med 7-keto. Som Anisa skrev tidligere tyder det kanskje på det er for mye av ett eller annet. Hater å bo i denne kroppen. Jeg tør ikke å gå ned på binyrestøtte slik formen er nå. Trenger alt jeg kan få. Har diskutert dette temaet før og det er kanskje ikke så mye mer å tilføye, men det plager meg veldig.
Det kan jeg godt forstå, Rufus Sådan har jeg haft det de sidste 14 år og det eneste som kan få vægten til at reagere er at veksle mellem ketolyse (3-4 uger ad gangen) og "medium-karbo" (6-8 uger ad gangen). Hverken "fast" lavkarbo eller "fast" ketolyse virker for mig, men tværtimod - går vægten i "plateauet" hvor det forbliver til jeg skifter igen. Det er ikke morsomt, men altså meget bedre end slet ingenting.

Du skrev en gang følgende:
Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
Jeg hadde også problemer med å finne ut hva jeg skulle erstatte havregrøten og brødskivene med. Men har gått over til å spise middagsrester til frokost. Lunsj er også ofte middagsrester, men av og til spiser jeg salat med mye proteiner, nøtter og annet fett til. Er forresten glad i bønner, og det er jo supert med både proteiner og trege karbohydrater. Med unntak av noen skiver Ryvita i ny og ne spiser jeg ikke brødmat i det hele tatt lenger, og jeg savner det ikke. Det eneste som er dumt er jo at det er mer arbeidskrevende og krever mer planleggeing (og selvsagt er det dyrere), men du tillegger deg raskt nye vaner. Det gjelder bare å nullstille seg litt og tenke nytt i forhold til mat, har jeg funnet ut.

Har begynt å lage mat i store kvanta som jeg fryser ned i porsjonspakker slik at det bare er å ta opp fra fryseren, og da går det jo kjapt. Har akkurat laget en stor gryte kyllingsuppe som jeg skal fyse ned i porsjonspakker, planen er å ha det på termosen og spise det som lunsj når jeg er på jobb.

Nå skal det sies at jeg ikke hadde orket all matlagingen for to måneder siden, så et minimum av overskudd må en jo ha for å styre med det. Og siden jeg bare har gått i en drøy måned på nytt kosthold er det ennå litt spennende og utfordrende for meg.
Er det fortsat samme "regime" du efterlever? Måske var det en ide at overveje at veksle i en periode, for at bryde igennem plateauet?