Viser søkeresultater 31 til 33 av 33
Tråd: Stevia vs sukker
-
22-09-10, 09:03 #31
Sv: Sukker vs stevia
Fruktsukker er det jeg bruker til ungene. Selv bruker jeg ikke noe sukker verken kunstig eller annet i et desperat forsøk på å bli friskere.
Fruktsukker er det samme sukker som du finner i frukt. Det er ikke skadelig. Fruktsukker lager ikke høye topper i blodsukkeret slik som vanlig sukker, samt at du trenger mindre av det for at det skal smake like søtt. Det er vel egentlig forskjellen. Vi som er stoffskiftesyk bør spise svært lite slikt (frukt og fruktsukker) til daglig, mener jeg.
-
22-09-10, 10:10 #32
Sv: Sukker vs stevia
En skal være meget forsiktig med å legge all vekt på bare en forskningsrapport.
Forskningen er ikke ærlig idag, det er dessverre utallige eksempler på det.
Man kan feks studere hvor mange som spiser gjeitost som får øreverk mot de som ikke spiser gjeitost og får øreverk - og konklusjonen kan bli at det er dobbelt så mange som spiser gjeitost som har øreverk. Konklusjonen som trekkes kan være mange. De bygger alle på statistikk og ikke på funksjon og virkning. Hvis man trekker sluttningen at man kan få øreverk av å spise gjeitost, er det ikke grunnlag for å si det.
Men de sleipeste legger ut slik info at folk som leser det SELV trekker den sluttningen.......
Til dette eksempel : Sukkermaffiaen er stooor, og har myyye penger.
Oppdagelser regnes ikke som verifisert før flere uavhengisge studier viser det samme.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-09-10, 09:33 #33
Sv: Stevia vs sukker
Desværre er frugtsukker ikke så sundt som ryktet lyder. Det er en stor misforståelse. Selv om frugtsukker ikke fremkalder så høj en insulin-reaktion som alm. sukker - tværbinder det proteiner 10 gange stærkere og dette har en kumulerende effekt på bl.a. nervefunktionen (særlig vigtig for nuværende og fremtidige syge af diabetes). For ikke at afspore "Stevia-tråden" har jeg oprettet en ny: Er fruktose (fruktsukker) bedre end hvidt sukker?

Flere gode links til info om stevia, på dansk:
Forskere undrer sig over EU's manglende godkendelse af sundt sødemiddel
Plante skal bekæmpe bivirkninger ved HIV-medicin
Urten Stevia der var for sød
Dansk forsker studerede vidunderplante hos indianere
Naturligt sødemiddel testes som ny medicin mod sukkersyge
I 1991 undersøgte Per Bendix Jeppesen stevia-plantens helende egenskaber mod diabetes blandt indianer-stammer i Paraguay. I dag er han Lektor på Aarhus universitets hospital og har i mere end 16 år forsket i avendelsen af stevia-ekstrakt som middel mod sukkersyge. Se og hør de bemærkelsesværdige resultater som kan være med til at udvikle et effektivt medikament mod den hastigt voksende sukkersyge-epidemi.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Er der noget sukker er godt for?
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 4Siste melding: 24-10-13, 19:09 -
Afhængig af sukker
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 12-01-10, 14:01 -
Sukker - Hvordan påvirker det stoffskiftet?
Av Moxa i forumet Helbred og kostholdSvar: 14Siste melding: 08-12-09, 22:48

Svar med sitat
Bokmerker