Viser søkeresultater 231 til 240 av 249
-
19-11-08, 19:27 #231
Re: Nystartet på Lio. - og træt træt træt
Hej Lene
Tak for din besked. Godt at høre at du har det godt og godt at dine tal ser fine ud.
Pudsigt du skriver idag, for lige netop idag er jeg helt nedtrykt! Idag har lige været hos min endokrinolog og han sagde selvfølgelig "Hvad sagde jeg" da jeg fortalte ham at mine erfaringer med Liothyronin. :twisted: "Al forskning afviser jo med al tydelighed at det ikke har en effekt". Ja det har det jo for nogle sagde jeg, men desværre ikke for mig.
Efter jeg stoppede med Lio. gik jeg op i Eltroxindosis igen (125 mg) og fik et "boost" og var godt tilpas i 4 dage, nu har jeg så en helt vild nedtur igen. Træt, groggy, brain-fog, utilpas, kvalme, fryser osv. osv. Ydermere blev jeg "afsluttet" hos endokrinologen, skal først komme igen om 2 år (!!) og han sagde at jeg måtte stole på at jeg intet fejlede medicinsk og at jeg skulle overveje at skifte job, da det tydeligvis var noget psykisk der plagede mig. :evil: Så jeg er helt i kulkælderen!!. Det betyder at mit stofskifte nu skal følges hos min egen læge, og han er af den indstilling at bare man kommer under 4,0 så er alt ok og jeg er velbehandlet. Ja tingene er gået helt i hårdknude for mig.
Har prøvet alt og er tæt på at opgive. Er pt sygemeldt fra mit arbejde og har været det i 3 måneder, efter et ildebefindende på jobbet, sandsynligvis stress. Ingen tvivl om at jeg er/var stresset, men denne sygdom har også gjort at jeg ikke har det samme overskud som før - kan ikke overskue når der er travlt på mit arbejde længere. Lægerne siger at det ikke kan skyldes mit stofskifte - og at det må være noget andet der plager mig - men jeg siger selv, at jeg ikke har følt mig godt tilpas i al den tid stofskiftet har drillet.
Nu har jeg bestemt mig for at få en kopi af min journal hos min endo. og se de nøjagtige svar på blodprøver etc. - før har jeg jo hørt at alt var "normalt" uden at det var det alligevel. Men dybt frustrerende er det og det mest belastenende er, at jeg går hos en endokrinolog på landets næststørste sygehus; min egen læge er fuld af benovelse over den ekspertise der er på det sygehus....
Ja måske skulle jeg prøve lio. igen - men fik det bare så dårligt, så tør næsten ikke. Jeg kan jo heller ikke få min recept fornyet længere, så det er næsten meningsløst.
Ja undskyld jeg piver, synes bare det er rigtigt hårdt. Gik tudende fra lægen - har været syg siden 2002 og synes at mine bedste år forsvinder for mig... :(
Al forskning afviser jo med al tydelighed at det ikke har en effekt". Lægen sagde selvfølgelig "Al forskning VISER jo med al tydelighed at Lio. ikke har en effekt"
Men igen Lene TAK for dine tanker...
Suk fra Gitte
-
20-11-08, 15:58 #232
Al erfaring viser med al tydelighed, at danske endokrinologer er skjoldbruskkirtel-neandertaler! Skal man have gavn af dem, skal man fejle diabetes. Alt andet hormonelt er "kinesisk".
Opprinnelig skrevet av gitteh
I min optik hænger skjoldbruskkirtel primært sammen med binyrerne - og er der noget galt med den ene - vil det kun være spørgsmål om tid, før den anden også sætter ud eller svækkes.
En artikel skrevet af Danmarks bedste menneske - Carsten Vagn-Hansen Binyretræthed - svækkede binyrer
Meget velskrevet, norsk artikel, der sætter tingene generelt i relief... Hva er binyrebarksvikt?
Blog: Binyretræthed (Adrenal Fatigue)
Blog: Updates Adrenal Fatigue (på dansk)
Blog: Stress er også en fysisk sygdom• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-11-08, 17:08 #233
Hej
Tak for dine links Anisa.
Jeg har dog fået tjekket binyrerne - faktisk 3 gange indenfor et år med Synachtentest. Senest med startværdi på 380 og slutværdi på omkr. 700...
Ja så det skulle være udelukket. Jeg er klar over at der kan være døgnvariationer, altså for lav værdi på noget tidspunkt i døgnet, men jeg har for nogle år siden fået lavet en døgnurin, og cortisol-døgngennemsnittet er normalt - så lægerne siger der intet er med med mine binyrer.
Du har ret i at lægerne ikke tager det som en udfordring at hjælpe stofskiftepatienter der trods behandling ikke er friske. Normalværdierne fylder rigtigt meget....
Jeg tænkte at hvis du kørte din bil til mekaniker, så ville du jo ikke betale regningen før bilen var blevet repareret - men din krop, der skal du være tilfreds med at lægerne har iværksat en behandling - også selvom den slet ikke virker/løser problemet... :(
Ja det er ikke sjovt at have det elendigt og så ikke "fejle" noget - pyh.
Med venlige hilsner
Gitte
-
18-02-09, 13:00 #234
Q10 + Selen som hjælp mod træthed
Hej
Jeg er så træt og udmattet men med "fine" stofskiftetal, og har valgt at prøve Q10 for at se om det vil kunne give mig lidt energi. Er der nogen af jer der har nogen erfaringer? Jeg har taget dem 5 dage nu, og har faktisk følt mig ringere, måske det er bivirkninger? Jeg er også startet op med 100 mg Selen, for at se om det vil kunne hjlæpe stofskiftemedicinen til at fungere bedre. Jeg har fine tal, men ligger lidt lavt i T3 og T4 - ca. midt i referenceintervallet.
Men jeg har følt mig syg, groggy, og helt vildt træt, ja sliten som I beskriver det. . Jeg har også et prolaktinom, så mine symptomer kan skyldes flere ting, men altså er der nogen af jer der har gode erfaringer med Q10 og Selen som kur mod den dræbende træthed...?
Med venlige hilsner
Gitte
-
18-02-09, 16:51 #235
Sv: Q10 + Selen som hjælp mod træthed
Hej Gitte

Hvis man anvender kosttilskud med håb om, at det vil virke som medicin på navngivne gener/symptomer - vil man næsten altid blive skuffet. Kosttilskud er ikke en kur og kosttilskud hjælper, men ikke isoleret fra din øvrige vitamin/mineralstatus og konsekvent sammensætning af den daglige kost - som er jo basis for optagelsen af enhver slags af kosttilskud. Ej heller virker kosttilskud med det samme eller meget snart efter at man er begyndt indtage det.
Hvis du er seriøst indstillet på at finde en måde at understøtte din krop på, midt i stofskiftesygdommen - kommer du ikke uden om at aflægge denne tilfældige famlen i blinde og i stedet kontakter du en dygtig biopat, eller endnu bedre - en heilpraktiker - for en grundig analyse af din ernærings- og vitaminstatus.
Og selv i tilfælde af, at du får tillid til behandleren og vedkommendes vejledning, hvilken du vil være seriøst indstillet på at følge - kan du ikke regne med straks-resultater, men må væbne dig med tålmodighed og ro, og give din krop tid og plads til at arbejde i fred mod en bedring.
Desværre er her ingen nemme og hurtige løsninger.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-02-09, 18:55 #236Hildemor Gjest
Jeg har ingen erfaring med Q10, men har lest at det kan interagere med flere legemidler på en negativ måte. Jeg ville kuttet de ut en stund og sett om de er synderen i forhold til dine økte plager de siste dagene.
-
18-02-09, 19:48 #237
Q10 interagerer med antikoaguleringsmidler samt med betablokkere, cancermidler indeholdende Doxorubicin og øjendråber til nedsættelse af trykket i øjet - Timolol, lægemidler til behandling af maniodepressive tilstande (Perphenazine) og ellers ødelægger Q10 behandling med kolesterolsænkende midler - statiner, hvilket enhver kan kun være glad for, da en af de alvorligste bivirkninger ved statiner er netop tømning af kroppens/musklernes depoter af Q10 medførende bl.a. alvorlige og smertefulde muskelforandringer og en alvorlig fare for svækkelse af hjertemusklen. Det er ikke mit indtryk, at Gitte er i behandling med nogle af disse lægemidler.
Derimod skrev Gitte her for et stykke tid siden noget om at blive sat på en behandling med antidepressiva. Q10 svækker virkningen af tricykliske antidepressiva. Hvis Gittes behandling med nervemedicinen er vellykket - kan indtagelsen af Q10 give et udslag i en forringet effekt af medicinering mod depression.
Man bør ikke glemme, at Q10 er kroppens eget co-enzym, kroppen selv producerer og kan komme i underskud af, af diverse årsager. Dette underskud kan netop være med til at udvikle sygelige tilstande, som igen "kureres" med indgift af lægemidler, hvis virkning betinges af at kroppen netop er i underskud af Q10 - og så slutter ringen på en måde - meningsløst. Så hellere sørge for ikke at komme i underskud, hvilket kan kræve et regelmæssigt tilskud i takt med at vi bliver ældre og vores evne til selv at danne Q10 daler kontinuerligt.
-
05-03-09, 11:26 #238
Har det betydning at have lav D2-vitamin?
Hej
Har fået målt min D-vitamin status. Min D3 status er 63 men min D2 er <10.
Har læst mange tråde herinde om D-vitamin, men synes ikke at kunne finde ud af om det betyder noget at D2 er lav?
Tager ca. 15 mg D-vitamin dagligt i kalkpiller og vitaminpiller, mon jeg så har behov for tilskud. Hvilket niveau skal man op på som stofskiftesyg? Er der nogen af jer der ved det?
Med venlig hilsen
Gitte
-
05-03-09, 12:01 #239
Sv: Har det betydning at have lav D2-vitamin?
Den som bare visste gitteh.......
D2 brukes ikke av kroppen - så langt man vet.
Man vet at D2's metabolitter er giftige, og kan føre til overdosering. Man vet også at kroppen er i stand til å omdanne ca 10% av D2 til D3. Så kroppen kan altså bruke noen av D2'erne.
D2 er vegetariske - D3 zoonariske.
Din dose er "bedre enn ingenting" men kan nok økes nå om vinteren.
D3 gjør mer i kroppen enn å hjelpe kalkstoffskiftet.
Hvis osteoperose/peni er aktuelt er det jo fint å spise litt ekstra kalk, men kroppen trenger ikke mer enn 0,2gram/døgn, og det skal man jo passe på å spise.
Man skal også være klar over at tilstrekkelig D3 vil maksimere kalkoptaket fra maten.
Hvis du har for lav D3-status, er det først og fremst viktig å adressere denne. Et eventuellt "kalkproblem" skal man ta meget alvorlig, men det henger nødvendigvis ikke sammen med D3 problemet.
Hvor stor D3 dose skal man ta ?
Det er nok meget forskjellig - jeg merker forskjell over og under 30µg/dag (1200IU)
Det vil si : Jeg tok D3 og Armour i samme dose - det gjør jeg ikke mer.
D3 er jo et solvitamin som det lages hormon av og det tar jo litt tid, så det er mer naturlig for kroppen å ta dette sammen med et måltid senere.
Gjerne om eftermiddagen, siden det er stor forskjell på ord man bruker på måltider, og hva de inneholder - både innen de enkelte land og mellom dem.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-03-09, 16:03 #240
Sv: Har det betydning at have lav D2-vitamin?
Hmm.. Finn. Noget kunne tyde på, at ikke alle D-vitaminpræparater består af ren D3. Hvor ellers fra dukker pludselig D2 i prøveresultaterne?
Kan huske i den første tid, da glucosamin blev "frigivet" i Danmark og apotekerne var begyndt at sælge det fra "deres" leverandør, Nycomed, der havde nogen tid forinden overtaget DAK, som var apotekernes eget medicinalproduktionsselskab. Det viste sig efterfølgende, at i sin evindelige jagt efter profit, var det glucosaminpræparat, apotekerne solgte - fremstillet på så urene råstoffer importerede fra Kina, at selv dyrlæger ellers ikke ville bruge det i deres praksis. Problemet opstod nemlig, at dette Nycomeds/apotekernes produkt havde gjort en del patienter syge af allergier og lignende - hvorefter hele det samlede gigt-lægestand begyndte at hyle op om, at glucosamin var humbug og bedrag....
Jeg er forlængst ophørt med at interessere mig for D2 - men tillader mig alligevel den tanke, at det biologisk unyttige D2 kan kun dukke op i kroppen, hvis det kom derind ved indtag af et forkert eller "urent" tilskud.
Lignende tråder
-
Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 09-10-10, 18:40 -
Medicinalindustrien har hjernevasket lægerne
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 19-11-09, 12:32 -
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01 -
Det er lett å… behandle hypotyrose
Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 5Siste melding: 27-06-06, 19:59 -
Hvor tid begynner man å behandle hypo i andre land?
Av Tor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 4Siste melding: 20-06-06, 18:53
Svar med sitat

Bokmerker