Side 20 av 25 Først 12345678910111213141516171819202122232425 Siste
Viser søkeresultater 191 til 200 av 249
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Re: Liotyronin - dosering

Hej Ninus

Sikke dog en dejlig succeshistorie - hvor er det godt at du har fået det bedre. Lå du lavt i T3 før og har du set på blodprøverne hvordan du ligger nu? Ja blodprøverne kan jo ikke forklare hvordan man har det - men det er alligevel interessant at se Lio's konsekvens på stofskiftetallene synes jeg.
    Tak for dit svar - det gør mig rigtig positiv! Måske jeg bare skal blive på 125 mg Eltroxin så - men frygter selvfølgelig overdosering. Påtænker at starte med 5 mg dagligt og mærke efter hvordan det går....Jeg har fået lov at starte som et behandlingsforsøg så jeg ved ikke om jeg også selv kommer til at kunne styre dosisreguleringen ligesom dig. Godt du nu har fundet dit "leje"....
    Med venlig hilsen
    Gitte

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Hej Gitte,

Jeg ved ikke, om jeg kan stole på tallene i forhold til velbefindende. Nu har jeg ikke fået foretaget en blodprøve fornylig, men både mine T4 og T3 tal er faldet i de foregående prøver, selvom jeg har fået det bedre, så jeg er lidt forvirret omkring tal nu. Det kan være at kroppen lige skal vende sig til en kombinationsbehandling. Mine overdoseringssymptomer dengang var smerter i hænder og fødder, voldsom hovedpine og en rastløshed, så jeg ikke kunne sidde stille, men vandrede op og ned af gulvet. Jeg følte, at jeg kunne rive mig selv i småstykker, men det var hurtigt overstået, for jeg satte dosen ned med det samme. Jeg synes, at det svære er, at overdoserings- og underdoseringssymptomer ligner hinanden. Min næste blodprøve er først i december.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard Re: Synkende T3 og depressionssymptomer. Liothyronin?

Jeg har opplevd både hypothyreosedepresjon og annen depresjon, og det er en enorm forskjell! Ved førstnevnte var det trettheten og sløvheten som var mest uttalt, - mens i den kliniske depresjonen er det selvmordstankene og det totale tungsinnet som råder. Når man er deppa pga hypo, VIL man leve, og det er nok den største ulikheten på disse tilstandene.

Man må her skille mellom symptomer på depresjon, og virkelig depresjon.
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej Ninus
    Jeg kan sagtens følge dig! Jeg synes også det er svært at finde ud af om man er over- eller underdoseret - træthed, hjertebanken, hovedpine osv. følger jo med hver gang! - og ofte har jeg også oplevet at have det fint - hvor blodprøverne så viser at jeg burde have det dårligt og omvendt.
    Det er rigtigt svært!
    Symptomerne KAN jo også have anden årsag - jeg er sygemeldt med stress i øjeblikket og det er jo også tydelige stresssymptomer, ja det gør det jo ikke lettere!
    Tak for dit svar - jeg starter medicinen idag - skal snart til lægen og hente recepten. Det positive ved Lio. er vel at det hurtigt optages i kroppen og HVIS man så kan mærke overdosering, så skal dosis så bare være lidt mindre næste gang. MEN påtænker at starte forsigtigt med 5 mg - bl.a. belært af dine erfaringer... TAK
    Mvh. Gitte

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Re: Synkende T3 og depressionssymptomer. Liothyronin?

Sitat Opprinnelig skrevet av coffefe
    Jeg har opplevd både hypothyreosedepresjon og annen depresjon, og det er en enorm forskjell! Ved førstnevnte var det trettheten og sløvheten som var mest uttalt, - mens i den kliniske depresjonen er det selvmordstankene og det totale tungsinnet som råder. Når man er deppa pga hypo, VIL man leve, og det er nok den største ulikheten på disse tilstandene.

Man må her skille mellom symptomer på depresjon, og virkelig depresjon.
    Dette var veldig godt beskrevet. Jeg håper mange som lurer på om de trenger lykkepiller kommer over denne forklaringen din coffefe

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    71

Hejsa!

Det er præcis sådan jeg er startet op - med succes. Hvis du føler dig overdoseret og stopper med Lio igen, er det ude af kroppen igen på ca. 1 døgns tid.

MVH lene

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    83

Jeg begynte på Lio for ca 2 måneder siden. Legen ville gi meg 20 mcg pr dag, men vi ble enige om å begynne med bare 10. Dette deler jeg opp i 5 mcg til frokost (morgenmat) og 5 mcg til lunch - hvis jeg vel og merke husker på å ta den til lunch . Jeg tar Lio sammen med mat. Jeg reduserte ikke på Levaxindosen da jeg startet opp, tar fortsatt 150 mcg pr dag.

Jeg har ikke merket de helt store forandringene, men jeg gikk noe ned i vekt med det samme. Det mest merkbare er imidlertid at øresusen er så og si helt borte! Utrolig - vet jo ikke om det har noe med Lio å gjøre. På den annen side er kvisene mine kommet tilbake. Jeg har vært veldig plaget med huden de siste 10 årene. Når andre var ferdige med sine pubertetskviser startet jeg liksom opp med mine :x . I år har jeg for første gang blitt merkbart bedre, men det har tiltatt noe etter at jeg begynte på Lio.

Jeg har ikke tatt blodprøver etter at jeg startet opp, så jeg vet ikke hvordan verdiene mine har endret seg. Jeg må vel ivei ganske snart. Har tatt prøver hver 7. uke det siste året, og det er jeg grundig lei av. Jeg har dessuten bestemt meg for å bli flinkere til å kjenne etter selv, og ikke være så opptatt av hva verdiene viser. Og alt i alt har jeg det ganske greit, kjenner jeg .

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej
    ..og tak for jeres svar og gode råd.
    Lægen der ordinerede Lio til mig vidste ikke så meget om det, han foreslog at jeg skulle spørge I andre herinde om råd ! Jeg er da kun glad for at han ikke bare slynger et eller andet ud om noget han ikke har forstand på. Men respekt for mig havde han ikke - han spurgte om jeg havde problemer i mit liv om jeg var glad for min mand - osv. - ja vi stofskiftepatienter har det ikke let - konstant er der en bagvedliggende "mistanke" om at man selv indirekte via psyken er hovedårsagen til sine egne problemer! NÃ… men jeg fik recepten - og det var det vigtigste for mig.
    Vi blev enige om 10 mg dagl. i 14 dage og så evt. gå op til 20 mg dagligt hvis jeg ikke kunne mærke effekt. Eltroxindosen blev sat ned fra 125 mg til 100 mg. Jeg tog 10 mg på en gang igår og fik det rigtigt skidt - sov ikke i nat og komplet underlig i hovedet, hjertebanken og prikken osv. Deler nu dosen op i 2 som flere af jer foreslog.
    Spændt på om der vil være en effekt for mig.
    Da jeg startede med Eltroxin var den første måned fantastisk for mig med en bedring af mange af mine symptomer. Nu er jeg spændt på om Lio vil være god i starten og virkningen så aftage efterhånden - det håber jeg ikke - jeg synes nemlig snart at mulighederne for at komme helt på toppen er ved at være udtømte.
    Håber det bedste - for I andre også - og takker for de gode råd....
    Mange hilsner
    Gitte

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Nystartet på Liothyronin - og træt træt træt

Hej
    Jeg begyndte på Liothyronin i mandags 5 mg 1 gang dagligt og fik sat Eltroxin-dosen ned fra 125 mg til 100 mg. Umiddelbart efter at jeg har taget Lio. så mærker jeg en tydelig ændring i min krop - og jeg bliver ikke frisk - sådan som andre ellers har beskrevet - men træt træt træt og virkelig underlig i hovedet, ja og så selvfølgelig hjertebanken.
    Jeg har idag fået tjekket mine binyrer og får svar d. 19.11 - men tænker jo på om kroppen kan reagere sådan hvis ikke binyrer fungerer tilstrækkeligt til at kunne omsætte Lio.?
    Jeg havde ellers sådan glædet mig til at kunne mærke fremgang med Lio. - men nu overvejer jeg allerede at stoppe. Jeg kan slet ikke fungere sådan her. Lægen vil fryde sig - han sagde jo netop til mig at han ikke troede det ville virke - så jeg VIL ikke stoppe førend jeg er sikker på at det kan have en gavnlig effekt. Hvornår har I andre på Lio. mærket effekt? Og har andre mærket lignende bivirkninger som mig?
    Jeg er taknemmelig for svar og er helt på den uden jeres hjælp - lægerne synes jeg ikke jeg kan bruge til noget - desværre.. :(

Med venlig hilsen
    Gitte

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Re: Nystartet på Lio. - og træt træt træt

Hei...når du snakker om hjertebank, går jeg ut ifra at det er bank, men sakte hjerterytme??
    På meg virker det som du er underdosert!
    Har du mulighet for å gå tilbake til 125µg samt kanskje prøve 5µg "Lio" 2 ganger daglig?
    Mvh. Gunnda.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 20 av 25 Først 12345678910111213141516171819202122232425 Siste

Lignende tråder

1. Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
    Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 09-10-10, 18:40
  2. Medicinalindustrien har hjernevasket lægerne
    Av Anisa i forumet D-vitamin
    Svar: 0
    Siste melding: 19-11-09, 12:32
  3. Svingende tal igennem årene (langt)
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 01-03-07, 11:01
  4. Det er lett å… behandle hypotyrose
    Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 27-06-06, 19:59
  5. Hvor tid begynner man å behandle hypo i andre land?
    Av Tor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 4
    Siste melding: 20-06-06, 18:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn