Viser søkeresultater 31 til 40 av 57
-
11-02-10, 19:20 #31
Sv: Ventar, "lever" ikkje
Du har jo allerede bestemt deg, og det er bra. Du trenger kanskje bare det siste sparket bak? Skulle ønske jeg selv var klar over alternativet et par år tidligere. Har til dags dato ikke lest/hørt om noen som har blitt verre på Thyroid-preparater i forhold til levaxin. Har nå gått på Thyroid i 4,5 mnd. Er ikke frisk, nei. Men jeg øker dosen litt om litt, og for hvert lille økning av dosen, jo bedre blir jeg. Jeg tar det veldig sakte pga binyreproblemer. En vet jo aldri hvordan det blir med tilgangen av Thyroid, men nå er det tilgjengelig ihvertfall. Selv er jeg optimist.
-
11-02-10, 20:13 #32
Var på Aker i 04 og det har endret seg mye siden da. Uttalelser som er kommet derfra i de siste, var tabu den gangen.
Jeg syns jo at om du håper på en stabil hormonforsyning er det jo nettopp her du skal fremføre dine ønsker.
ERFA Thyroid utskrevet her kvalifiserer HELFO til blå resept.
Så er det jo min bestemte mening at det er endel saker man bør la være uprøvd her i livet
(jeg misoppfatter med viten og vilje)
Endringer og håp ved overgang til tyroid ?
Jo, for meg skjedde det jo masse og jeg kommer aldri til å gå tilbake til Levaxin.
Så vil jo ikke ta fra deg håp du har, det er jo ikke sikkert det går slik med deg.
Det som ikke har fungert så godt er jo nettopp hodet - uttapå og inni om du skjønner.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-02-10, 22:14 #33
Takk for svar, gode dykk!
Som det vart påpeika, så har eg allereie bestemt meg. Thyroid må eg prøve! Føler at det hastar, men har nå bestemt meg for å gjera unna Aker fyrst. Tenk om lege der vil gje meg ei prøveperiode. Håpe håpe!! Elles går eg ein tur til f.eks. Balder eller Heggeli. Eller får legen på gli...
Er så teit at Thyroid ikkje er eit reelt val.
Men opplever stadig forbetringar. Nå f.eks er Epi-penn (akuttberedskap for alvorleg allergi) ein del av frikort ordninga
Og som n'Finn seier så har Aker bevega seg ein del.
Så det er eit visst håp å spore.
-
12-02-10, 22:08 #34
-
13-02-10, 11:16 #35
Hei Delisa.
Siden du har gått på Levaxin så lenge, kan det absolutt være verdt å prøve Thyroid. Selv går jeg på en kombinasjon av thyroid og Levaxin så jeg slipper at t4 blir så lavt, for det er det som gjør meg sykest.
Jeg var på Aker i mars i fjor. For meg kom det lite ut av det, men jeg fikk det jeg var ute etter og det var en skikkelig vurdering på symptomene mine. Hva som var hva. Som igjen førte meg til Haukeland og professor Nyland (nevrolog) og fikk stilt diagnosen ME.
Jeg spurte om de på Aker om de var villige til å skrive ut Thyroid til meg, men de ville heller at jeg skulle ta kombi av syntetiske medisiner - noe jeg ikke har fulgt siden jeg fikk bedring med de medisisnene jeg tar nå :o). Men spør! Jeg kjenner noen som har fått resept på disse medisinene fra Aker.
Og de er kjempe hyggelige på poliklinikken. Litt greit å vite :-D Lykke til!!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-02-10, 16:20 #36
-
13-02-10, 17:52 #37
Det er bra det ordnes opp syns jeg.
Så ser jeg Anne Ma igjen - og du har problemer siden du har fått ME.
Så sier du også at du har hatt lav fT4 ved overgang til tyroide preparater.
Det hadde jeg også - bare fT4 på en 6-8.
Legen sa jeg måtte gå tilbake til Levaxin, men jeg jom fra uhorvelige forhold og syns jeg hadde det så "fint som jeg aldri hadde hatt det".
Det kan jo si like mye om hvordan jeg hadde det.
Min vei ut av det var høyere dose, for høy dose kan en si. Etter lang tid krøp fT4 oppover.
Så bemerket man at fT3 var for høy, og jeg forsøkte å blande inn litt Levaxin. Først 25, senere 50µg, og da fikk jeg tendenser til den feberfølelsen jeg også slet med på Levaxin og slutta momentant.
Jeg ser slik på det at hvis man ikke tåler en full dose, så er det ikke noe poeng i å tro at en kvart er bra heller. Den gjør vel bare en kvart skade da, og er kanskje så lav at du ikke merker det - men det er vel ikke til noe det ?
Annet enn til å tilfredsstille en eller annen nummeroid i hvit frakk ett eller annet sted.
Det er DU som skal tilfreddstilles da, Anne Ma.
Så er jeg også sikker på at D-vitamin status må være bra - men det var vi vel innom tidligere ?
Og noen til som du jo kjenner til.
Dett var bare slik jeg oppfatter problemet......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-03-10, 19:45 #38
Foreløpig hurra for Heggeli
www.helhetsmedisin.no/files/frisk2-07helelav.pdf
Sjekk side 3.
Gler meg til eg skal dit!
Nå er det håp for å få sjekka evt. binyretrøyttheit. Han verkar svært open for Thyroid! Og brukar dette anten aleine eller i kombinasjon med Levaxin. Så sjølv om han har jobba på Balder, må ikkje Thyroid vera i kombinasjon med Levaxin.
Hurra for at det finst slike legar! Men så trist at vi må streve i mange år, butte imot, bale med rigide fastlegar, for til slutt å krype til korset og bla opp frå eiga lomme.
Men akk, skal bli godt å møte ein slik lege. Så for det koste det det gjer.
God kveld til alle tapre på Sonjas
-
11-03-10, 20:25 #39
Sv: Foreløpig hurra for Heggeli
Det var en lege her som heter Sofie Hexeberg som fant ut at jeg hadde høyt stoffskifte. Trodde jeg hadde fibromyalgi jeg, men så var det stoffskiftet. Har gått med dette i 4 år, ikke en eneste lege har NOEN gang tatt blodprøve! Får se hvordan det går etter at jeg har vært på Ahus for videre utredning. Men blir det trøbbel med fastlegen min kommer jeg til å gå over til heggeliklinikken tror jeg
-
12-03-10, 08:55 #40
Sv: Foreløpig hurra for Heggeli
Øv, jeg kan ikke finde noget om binyrevinklen på side 3. Men på side 1 står der en præsentation af lægen Dag Schiøth, hvor han citeres for følgende udtalelse:
"Hormonell dysfunksjon. Pasienter med lavt stoffskifte kan nyte godt av tilskudd med naturlige hormoner (i stedet for eller en reduksjon av de syntetiske hormonene som er vanlig å bruke i det norske tradisjonelle helsevesen). Det er ikke uvanlig at pasienter med lavt stoffskifte også lider av lett eller moderat binyrebark funksjonssvikt (binyrebark-tretthet). Det fins naturlige hormoner som kan ha en veldig god effekt på disse pasientene. Binyrebark-tretthet er en hormonell svakhet som også rammer endel pasienter som lider blant annet av uttalt tretthet og dårlig immunforsvar. Dette er pasienter som ofte ikke får hjelp i det tradisjonelle norske helsevesen."
Det lyder rigtig godt og man må håbe, at mange flere læger vågner op og følger trop. Jeg tror selv på, at mange mennesker har et helseproblem, der er direkte funderet i binyreskade, der er opstået i kølvandet på f.eks. "normale" begivenheder i tilværelsen som eksempelsvis intense eksamen- eller projektsperioder med stress og tidsnød, perioder i job med stress og overarbejde, eller dårlig atmosfære på jobbet med psykisk belastning i længere tid, eller særlig hård graviditet. Det kan også være en hård skilsmisse eller sorg som følge af dødsfald. Eller også andre "almindelige", fysisk/mentalt opslidende begivenheder, der gennem en langvarig belastning har presset binyrerne til en ydelse over evne og derved også har påvirket kroppens øvrige kirtler gennem hormonfeedback-effekten.
Mange sygdomme og syndromme opstår som følge af nedslidte binyrer og de øvrige følger for de resterende kirtler i kroppen. Men så længe lægerne ikke vil anerkende denne "livets effekt" på kroppens hormonkirtler - vil de fysiske følgesygdomme bare forværres, mens lægerne leder efter diagnoser de forkerte steder. Mislykkes for lægerne at finde årsagen til disse helseproblemer - ender det som regel med en diffus psykiatrisk eller "funktionel" diagnose og på dette trin er de stakkels ofret patienter allerede så langt inde i den negative udvikling, at samfundet mister velfungerende borgere og statskassen mister gode skatteydere samt omsorgsindustrien for flere nye klienter - dvs. fra at bidrage til samfundet - flyttes mennesker (af lægernes manglende duelighed på dette felt) over hvor de skal forsørges af samfundet. Det kan ofte blive en skrue uden ende og uanset hvor meget man prøver, kommer man ikke fri af systemet mere. I Danmark hedder denne type skæbner, "system-invalider".
Om jeg fatter, at ingen interesserer sig for lægernes enorme indflydelse på samfundets forbrug af velfærdsydelser. Det er, i min bog, ikke de syge, men deres læger der kun alt for nemt opgiver deres patienter og bare parkerer dem på offentlig forsørgelse.... i stedet for selv at efteruddanne sig til at kunne følge med i de stigende behov for lægens bedre viden og åbenhed over for ny (for lægen) viden. Det er bare så nemt at opgive sine patienter fordi det er ikke lægen, men staten/samfundet der bærer omkostninger. For ikke at glemme noget mindst lige så vigtigt: tabet af det som gør livet værd at leve for det enkelte menneske og vedkommendes familie og omgangskreds: livskvalitet.....
I antikken fik lægen ikke betalt for sin ydelse hvis patienten ikke blev hjulpet. Pengene/betalingen fulgte med effekten af lægehjælpen. Blev patienten bedre - fik lægen sine penge. Ikke før. I dag er det ganske modsat og lægerne er vist den profession, der bliver betalt uanset om de udfører deres arbejde godt eller skidt, rigtigt eller forkert, med eller uden samvittighed og uanset om deres patienter bliver raske, bedre, værre eller dør af et dårligt lægehåndværk, eller dør af lægemidler visse læger direkte promoverer/sælger for medicinalfirmaer. Når man får betalt for lige meget hvad, yder man også "lige meget hvad". Det er problemet!
Håber at dagschiøth-isme spreder sig blandt andre eller nye læger, som ringe i vandet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Av knokkel i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 11-05-13, 22:25 -
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Ville du gått med en t-shorte det sto jeg hadde lavt stoffskifte på?
Av Larah i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 25-06-10, 22:06 -
slik lågt stoffskifte hos dei med hashimotos skal behandlast
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 23Siste melding: 08-11-09, 14:48 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24

Svar med sitat

Bokmerker