Viser søkeresultater 41 til 50 av 78
Tråd: Så fik jeg Erfa'en
-
04-09-10, 22:49 #41
Sv: Så fik jeg Erfa'en
Oh! Jeg har også rigtig dårlig samvittighed over, at jeg ikke har fået opdateres tråden, men jeg har haft for meget om ørerne til at kunne overkomme at gøre det ordentligt, så derfor ....
Jeg har kun nærmest i glimt haft en tanke om at forsøge mig med tilskud at t3. Jeg er blevet behandlet af en flok arrogante narrehatte, der ikke har villet høre på mig men blot har fortalt mig, at det gik så glimrende, selvom jeg havde det ad helved til. Du kan læse lidt om mine overvejelser her
https://www.stofskifteforum.dk/showt...9915#post89915 , se #12
Det er selvfølgelig nemmest og billigst at gøre, som du gør nu. Men i hvert fald har jeg da svært ved at forestille mig, at du ikke ville kunne bruge thyroid, når du netop har det fint med at få t3. Jeg selv synes jo, at det fra grisserne må være en bedre, renere form
Det er så stort set det eneste gris, jeg spiser ...
Nielsigne
-
04-01-11, 09:05 #42
Kære alle

Har jo længe været bagud med en opdatering. Beklager meget!
Jeg går nu på 2 x 125 mg, dvs fire af de såkaldte grains
Og det lader til at være en dosis, kroppen kan lide:
Energien er bedre - kan fx godt gå på visit på fjerde sal uden at blive stakåndet.
En del af det gule i øjnene er væk.
Huden er meget pænere.
Har tabt mig lidt - kun fem kilo og i forbindelse med en halsbetændelse, men lidt har også ret.
Jeg ville gerne tage flere kosttilskud m.m. men er en tøs og vover det ikke. Bruger Longo Vital vitaminpiller, Ester-C, selen (Bertelsens), magnesium (også Bertelsens) og B-vitaminer fra Health Craft (når maven tillader det) samt rosenrod til binyrestøtte. Har også indkøbt dgl-lakrids (Naturdorgeriet) og afprøvet den i nogle dage, men jeg er fortsat så 'dement', at jeg har svært ved at holde styr på alle de her ting. Orden og system har aldrig været min stærke side, hvilket jo er en stor ulempe, når man skal forsøge at tage sig af sin helse
Det har været både op- og nedtur at bruge thyroid. Ikke, at der er noget i vejen med medicinen - tror jeg da ikke - men jeg oplever, at det er svært at 'vågne op' og så alligevel ikke være sig selv helt. Der går vel bare lang tid, tænker jeg, men svært er det.
Det bedste er, at jeg er blevet bedre til at give lidt længere lunte til min datter, som så ikke får lige så meget råberi med på vejen
Det værste er lige pt, at jeg har fundet en bule i min mave. Den er i højre side af maven og kan vel være alt fra vandfyldt cyste til galdesten til kræft. Skal til lægen i dag. I den forbindelse kan det blive noget værre bøvl, at jeg er skiftet til thyroid uden om systemet
Men hvad kunne jeg gøre andet end tage sagen i egen hånd og skifte medicin, når jeg ikke kunne tåle det, jeg fik?
Jeg har læst lidt rundt omkring og fundet ud af, at jeg nok har galaktorré. Det har stået på, siden min snart syvårige datter var 3½ år gammel. Lægen har sagt, jeg bare skal 'tage en stram bh på, så bakterierne ikke får næring'. 'Mælken' er nemlig grøn. Men 'det drejer sig om helt ufarlige bakterier', og så er der ikke noget problem, mener lægen.
Jeg mener dog at have forstået, at det kan være symptom på, at jeg enten har PCOS ellers et problem med hypofysen, og ingen af delene klares vel med strammere bh'er ?! Jeg tænker på, om ikke, det er en belastning for leveren i sig selv, hvis der er den slags hormonelle problemer. Og så er der jo i forvejen det med, at man lukker flere affaldsstoffer ud, når man skifter til thyroid.
Hvor ville jeg dog ønske, jeg ikke havde brug for læger. Der er så utroligt få af dem, jeg har tillid til, og det er forfærdeligt så at have brug for så meget hjælp.
Med hensyn til den der bule i maven, så har jeg ikke ændret afføring eller noget af de andre symptomer på kræft. Men nervøs er jeg alligevel.
Nielsigne
-
04-01-11, 09:27 #43
1) Så bra at det går framover. Så godt at lunten din blir lengere og at veien går oppover, selv om det er små nedturer underveis.
2)
Såklart du blir nervøs. Alle ville vel bli det. Jeg kan ingenting om det du skriver - vil bare gi deg en
til.
3) At du har galaktorré er en kraftig indikator på hormonforstyrrelse. Dette henger tett sammen med stoffskifteproblemer. Og du trenger en lege som kan dette (og ikke er en dust!!!) Dessverre har jeg forstått at det er ENDA lenger mellom de gode legene i DK enn det er i NO...
4) Om du har en leverbelastning så vil det være ett symptom dersom avføringen blir lysere (blek eller leiregul) (og også muligens slimete). (Blekheten kommer av for lite galle.)
5) Når det gjelder medisinen synes jeg du skal si at "dette har jeg gjort fordi ingen lytter, dette føler jeg meg bedre på og dette endrer jeg IKKE" ... og la lege være lege...
Jeg skjønner at det ikke føles enkelt, men dersom du er sikker at avgjørelsen var riktig så ikke la noen andre avspore deg. Tross alt behandler man hodepiner gjennom å etterspørre pasientens velvære... så hvorfor ikke også IALLFALL delvis stoffskiftet? For å snu det på hodet: det burde være "ett fett" for legen hvilken medisin det er som fører dine blodverdier "dit de skal".
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
04-01-11, 09:48 #44
Tak for støtte

Nej, jeg må nok bare stå ved, at jeg har skiftet til den nærmest forbudte thyroid ..... Men forsøger i dag at få fat i min mors læge, som godt nok er i den anden ende af landet, men som anerkender, at ikke alle stofskiftepatienter tåler syntetisk medicin. Jeg vil forsøge at få hans støtte formelt også.
Jeg undrer mig meget over det med galaktorréen, der bare slås hen. Det må da være tegn på en belastning af kroppen, og det må da i sig selv kunne belaste kroppen. Skal heldigvis ind til en læge, jeg ikke har være hos før. Det er min læges nye partner, eller måske en vikar. Jeg er glad, jeg ikke skal ind til den faste, der altid virker som om, hun spekulerer over, om jeg mon ikke har en eller anden anden grund til at dukke op.... Meget psyko-somatisk-fikseret, synes jeg. Må skifte hende ud!! Men til hvem og hvor
... og så har jeg lige læst i min norsk-dansk-dansk-norsk ordbog, som jeg fik i julegave, at ordet tøs betyder noget andet på norsk end på dansk ... På dansk er det bare en, der er lidt lille, lidt for ung til et eller andet og som i hvert fald ikke tør. Mens det på norsk åbenbart er en, der er løs på tråden
-
04-01-11, 10:01 #45
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
04-01-11, 23:10 #46
Kom så til lægen i dag. Det var godt at komme ind til en anden end den sædvanlige, men god til at forklare mig i disse situationer bliver jeg vist aldrig. Kommer let til at lyde ikke blot forvirret men måske nok også noget for nervøs /hypokondrisk og hvad man ellers kalder den slags.
Men i hvert fald mener lægen ikke, der er noget som helst galt med min mave, bortset fra, at hun mener, jeg er for tyk. Men der kan højst være tale om en fedtknude, hvis det er noget, siger hun.
Det med min tykkelse sagde hun ikke direkte, men hun kom med formaninger om at 'tænke over, hvad man spiser' og sådan. Men det gør jeg jo ... og tåler helt enkelt ikke sodavand og det meste slik, man kan købe. Da jeg blev 'skiftet over' fra Eltroxin til Ny Eltroxin, røg der efter et par måneder 13 kilo på i løbet af få uger. Fra 80 til 93 .... Så mange bukser kunne jeg pludselig slet ikke komme i. Nu vejer jeg 85, men det er selvfølgelig stadig nogle kilo for meget ... Men jeg føler mig ikke som en 'flodhest' og tænker også, at vægten er et meget mindre problem end alt mulig andet ved at have for lavt stofskifte. Jo, det trykker på organer etc., men i forhold til fx at føle sig mere eller mindre deprimeret over ikke at kunne få fat i sit liv, er det jo ikke noget særligt.
Jeg fik ikke fortalt lægen, at jeg faktisk har ondt ved leveren - foran, i siden og på ryggen - en gang imellem. Men nu skal jeg for en sikkerheds skyld have en ultralydsundersøgelse. Efter de her år med for lavt stofskifte, mærkelige oplevelser med læger både før og efter, det blev opdaget - samt ikke mindst den rædselsfulde affære med Ny Eltroxin kkommer jeg ikke til at føle mig sikker på noget som helst. Ultralyd er vel bedre end ingenting. Men sidder det, der egentlig er problemet, tilstrækkeligt langt inde i skroget, ser man det ikke på en UL. Tja ....
Men leveren skulle jo være til at få øje på ved en UL. Måske har jeg nogle galdesten liggende ... Vil så helst klare skærene selv ved at holde en lille faste og så tage en kur med olivenolie og citronsaft.
Åh ja. Ved samme lejlighed skal jeg så også undersøges med UL for at konstatere, om jeg har en aorta-aneurisme http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fak...aaneurisme.htm Sådan en mente to læger at finde på mig for et år siden, da jeg fik undersøgt min endetarm, inden jeg fik en koloskopi http://www.netdoktor.dk/sunderaad/un.../koloskopi.htm på grund af alle mine fordøjelsesmæssige gebrækkeligheder med først Ny Eltroxin og siden Euthyrox (medicinen er jo uden fejl, ikke sandt, så det måtte jo være min krop, den var gal med ...) Kirurgen, som udførte koloskopien, fik imidlertid UL af aorta aflyst, eftersom han havde undersøgt min mave og mente, en UL var irrelevant. Tja. Han tog fat i min mave som ingen andre læger, jeg har mødt, i hvert fald .... Vel fordi han er kirurg. Jeg føler mig rimelig sikker på, han har ret. Men nu kan jeg da i hvert fald bruge den aflyste UL til at støtte lidt op om, at jeg skal undersøges lidt ekstra på maven.
Nielsigne
-
11-02-11, 19:24 #47
Sikke da en historie Nielsigne! Er spændt på at høre nyt, om du har svar på nogle af dine undersøgelser og om hvad lægen sagde til, at du var begyndt at eksperimentere med Armour selv? Har du det godt med Erfaen og hvad siger dine tal? Har du været til UL - både med bulen og anerurismen?
Håber det bedste for dig!
Mange hilsner
Gitte
P.S.: Har ikke turdet gå i gang med Liothyroninen igen. Har en slem hjertebanken, føler mig overdoseret, nedjusterer med 25 mikrogram Euthyrox og ser tiden lidt an.
-
11-02-11, 19:43 #48
Nej, jeg har desværre ingen nyheder. Har haft nogle gebrækkeligheder at tage mig af og har ikke haft overskud til at gå til undersøgelser. Jeg føler også, noget er ved at normalisere sig, og det har jeg prøvet før: At der efter overgangen til thyroid er nogle forskellige 'gamle skader', der kæfter lidt - eller meget - ekstra op i en periode, for så at lægge sig ned.
Og nej, jeg har ikke fortalt til nogen læger - udover min mors endokrinolog - at jeg er skiftet til thyroid. Har helt enkelt ikke taget mod til mig endnu. Skal vel ha en skideballe. Men er ved at opbygge en aftale med mig selv om, at jeg går ud af rummet og ud af klinikken /sygehuset, hvis det er med den på. Men jeg tror ikke, jeg skal på det sygehus, jeg ellers har brugt, mere. Aldrig har jeg mødt så arrogante mennesker som på det sygehus, mens jeg kæmpede med Ny Eltroxin og Euthyrox.
Men med hensyn til dette
er jeg nødt til at sige, at jeg aldrig har oplevet så hård og så insisterende, konstant hjertebanken, som da jeg brugte Ny Eltroxin. Det blev bedre med den ujævne rytme, da dosis blev sat op ... men den der lede hjertebanken holdt ikke op, før jeg skiftede medicin. Det var sådan set det bedste, der var at sige om Euthyrox i mit tilfælde. Men jeg nævner dette fordi jeg synes, du skal vide, at hjertebanken kan man også få af for lidt medicin eller medicin, der ikke passer til en.
På både Ny Eltroxin og Euthyrox havde jeg hjertebanken, når jeg lagde mig ned for at sove, og jeg måtte stable mig op med puder for at holde det ud. men med thyroid har jeg det næsten aldrig - kun når jeg er ekstra-træt.
Nielsigne
-
11-02-11, 20:10 #49
Hej igen
Vil bare sige at galaktoree jo kan tyde på at du har forhøjet prolaktin. Det skal du have målt. Jeg kæmper selv med et forhøjet prolaktin. Det kan forårsage adskillige symptomer, f.eks. mælkeflåd og udeblevne menstruationer, "amme-hjerne", vægtproblemer mv. . Da mit var på sit højeste, fik jeg målt et prolaktin på 2500 (normal 40-480). Jeg har en lille knude i hypofysen som forårsager det forhøjede prolaktin. Prøv at søge på hyperprolaktinæmi. Håber der er en god forklaring på dine problemer. Mvh Gitte
-
12-02-11, 02:19 #50
Ja, der er et hængeparti der.
Jeg er indtil videre blevet nægtet blodprøve med begrundelse i den der mærkelige mælk. Altså, jeg kan jo bare ta' en stram bh på, ikk'. Så er der ikke noget problem. Bortset fra måske, at lægen har glemt noget.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40 -
De har fått Erfa på Apotek1!!!!!
Av Lillepus88 i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 29Siste melding: 11-03-10, 18:15

Svar med sitat

Bokmerker