Side 4 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 78
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard

Tak for dit svar!

Det gav mig lige det sidste mod til at sætte den første pille til livs, da medicinen kom i dag

Fik min Erfa i dag og har sat min første pille til livs

Det skal blive spændende ... Men indtil videre bare denne mærkelige eftersmag i munden - og KAFFE kan jeg pludselig ikke li' Ikke i dag, i hvert fald.

Må jo bare ta' det som det kommer.

Den kostede i øvrigt 86,99 Euro, fragten 8,40 Euro, altså i alt 113,52 = 853,43 dkr.

Er lidt kold på næsen ... Måske tager jeg lidt Euthyrox i aften. Det plejer at virke hurtigt på varmen, selvom det vist er komplet ulogisk. Men som jeg forstår det, bliver man lidt for pepset til at kunne sove, hvis man tager thyroid om aftenen /sent på dagen?
    Sist endret av Nielsigne; 29-05-10 kl 14:45

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Standard Sv: Så fik jeg Erfa'en

Tillykke

Sjovt du skriver det med kaffen. Jeg plejer at hælde den ene kop kaffe efter den anden ned, men her de sidste dage har jeg ikke drukket ret meget og i dag tog jeg kun et par mundfulde af min ene kop. Min lyst til kaffe er svundet helt vildt
    Jeg har bare haft slugt mine piller, men i dag har jeg prøvet at tygge en halv. Jeg kan hermed oplyse at thyroid-s smager spøjst og meget af plastik. Men de virker og det er jo det vigtigeste

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard

Sært. Tænk, hvis vi bliver kaffeløse ... Jeg vil så savne kaffen men formentlig glæde mig over andre og bedre ting, forestiller jeg mig.

Jeg smelter pillen under tungen. Det smager mærkeligt imens men endnu mere mærkeligt bagefter, synes jeg.

Kan man smelte Thyroid-S under tungen? Måske ikke så fristende, hvis de smager af plastik ... Men jeg har hørt om folk, der har problemer med maven, hvis de bare sluger pillerne - hvad enten de er thyroid eller syntetiske, i øvrigt. Men bare godt, hvis du kan gøre det, du synes er nemmest

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    jeg har hørt om folk, der har problemer med maven, hvis de bare sluger pillerne - hvad enten de er thyroid eller syntetiske, i øvrigt.
    Ja, det lyder mærkeligt? Jeg mener, med de syntetiske er der jo oftest ikke noget valg. Men nogle siger, de kan mærke et ubehag med det samme, de har slugt pillen.
    Sist endret av Admin; 31-05-10 kl 03:21 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Jippiiiii !!!!!

Lykke til!!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard

Tak

Nå, men jeg er så ikke en af dem, der vågner på dag 3 og har vældigt anderledes humør og sådan noget. Var varm i hovedet - som om, jeg bagte noget derinde (!) - i de første par dage, især en times tid efter indtagelsen og nogle timer frem på eftermiddagen.
    Den første nat var det svært at falde i søvn, men jeg ved ikke, om det var effekten af medicinen, eller om det var af bar' glæde og lettelse over, at jeg har fået fat i den nu.

Men der sker da et eller andet nyt, kan jeg mærke. I går fik jeg sat mig ned i parken, da jeg luftede hund. Det plejer jeg ikke at gøre; det har jeg jo 'ikke tid til'. Så lagde jeg mærke til, at jeg pludselig gik og sang i går, og det har jeg også gjort i dag. Ikke så længe, men flere gange. Når man ikke plejer at gå rundt og synge, er det en sjov fornemmelse
    Og så i nat drømte jeg en vældig masse. Fornemmelsen af at have haft 'travlt' sad i mig endnu, da jeg vågnede. Men alligevel havde jeg samtidig en fornemmelse af at have sovet meget tungt; havde ondt i hovedet og nærmest som om, jeg havde tømmermænd. Følte mig alligevel ikke udsovet ...

Så jeg tror egentlig, min krop og først og fremmest min 'øverste etage' er ved at indstille sig på nye tider. Er vist ved at genindstallere filerne

Jeg er nu på 3 grains om dagen og mærker ingen tegn på overdosering. Lægen, der skrev recepten, skrev godt nok 1x1 à 125 mg, men hvor godt, han har ramt, ved jeg ikke.

Alt i alt føles det ikke kun, som om, der kommer energi ind; jeg bliver også søvnig og kan muligvis slippe af med min overtræthedsmodus Måske er det binyrerne, der råber hurra? Eller også vil de gøre det snart

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Hvor er det dejligt at læse Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Har haft nogle gode dage med mere mod på alting. OG har endda cyklet op ad først en og siden to bakker, som jeg ikke har kunnet forcere i over et år

Her på 10-dagen med thyroid har jeg en blandet fornemmelse: Er jeg mon underdoseret (og må rykke helt op på 4 grains?!) eller er det mon binyrerne, der protesterer?

I hvert fald er jeg noget mat i sokkerne. Har taget 3 grains i nogle dage og synes, det er tidligt at gå videre. Har i forvejen suppleret med ½ grain fordelt over nogle timer ... Men føler altså mathed og ingen overdosering - f.eks. ingen ekstra /hurtig puls, rastløshed og den slags. Har tværtimod muskel-/nervesmerter som jeg har haft ved underdosering og er ultra-følsom over for for eksempel dufte i supermarkedet (for mig også forbundet med underdosering, men alligevel?!)

Jeg er nervøs for det med binyrerne. Men hvordan kan jeg i en snæver vending vide, om de følger med?

Det kan sagtens være, at jeg er mat på grund af søvnmangel; jeg fik nogle forfærdelige søvnvaner med Ny Eltroxin, og jeg vågner stadig på outrerede tidspunkter som da jeg tog det der hæslige medicin :twisted:

For eksempel vågnede jeg natten til i går og råbte NEJ midt om natten. Jeg var i den der besynderlige tilstand mellem drøm og halvvågen ... og havde en idé om, at nogen var brudt ind i huset. Min datter lå i sengen ved siden af, manden var ude, og jeg fór kampklar ned i stuen. På vej ned ad trappen slog det mig, at havde der været nogen som helst, så havde min store, gode hund nok sagt fra, så det kunne høres

Det kunne vel være binyrerne .... men i så fald altså ikke første gang. Jeg har altid haft ret livlige drømme, og i min tid som stofskiftesyg har jeg haft mareridt nok for cirka fem personer, tror jeg. Det har især været, når maven har slået (ekstra) knuder. Hvilket igen har været samtidig med, at jeg har haft det skidt på andre måder og nok har været underdoseret - men det er jo ikke sikkert, jeg er det nu.

Og nu virker maven jo utroligt godt - bedre end den har gjort de sidste 20 år Mit ansigt ser til gengæld pludselig ældre ud, og jeg tænker med gru på diverse former for hormonmangel Men det kan jo også være, jeg bare er TRÆT! Overvejer at forsøge mig med melatonin 3mg, sådan nogle med timerelease, som jeg har købt af min orthomolekylære læge ... Men er ikke meget for at spise piller i det hele taget og har ikke lyst ...

.... Så ... ja, hvad kan jeg mon konkludere? Er jeg mon underdoseret, eller skal jeg trække i land og arbejde på binyrer i stedet?
    Efter at jeg omsider har fattet, at thyroid faktisk stiller lidt større /andre krav til binyrerne, er jeg altså lidt forskrækket. Har i går og i dag taget 2 grains thyroid og erstattet 'resten' med 50 µ Euthyrox. Det gør ingen forskel, synes jeg.

Nogen bud?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Hei du!

Jeg tror kanskje dette er et "normalt" dilemma å komme i etterhvert... "Er jeg undermedisinert eller er det binyrer"... (Og man må tenke på om man har nok jern i kroppen, D- vitamin og så videre..)

Jeg husker godt jeg kom til det stadiet du er på nå... Og jeg valgte å tro at binyrene mine måtte få en sjans til å henge med på doseringsløpet mitt med thyroidøkning.. Og med godt hell... Etterhvert som jeg lot tida gå littegrann, merket jeg at jeg ble bedre og bedre.

Du kan jo også både være underdosert på thyroid og ha slitne binyrer..

Har du fått testet binyrer? Du burde jo fått gjort det... Ikke lett å få gjort kanskje..

Jeg smurte meg med hydrocortisonsalve noen dager for å hjelpe binyrene litt... Og følte at dette gav meg en liten pekepinn på at binyrene mine ikke hang med skikkelig da jeg følte meg bedre.

Tenker du å kombinere eltroxin og thyroid forresten? Mange her føler at dette fungerer for seg.. Jeg tenker egentlig bare at man skal være tro mot det som fungerer for seg.

Håper du får det bedre snart!!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Tenker du å kombinere eltroxin og thyroid forresten? Mange her føler at dette fungerer for seg.. Jeg tenker egentlig bare at man skal være tro mot det som fungerer for seg.
    Tak

Nej, Eltroxin vil jeg aldrig mere ha' ind i min krop. Det er et dårligt produkt, slet og ret, sat sammen med cellulose (TRÆ -til en mave som er nærmest uden mavesyre?!), og det slår desuden slet ikke til for mig; jeg kan ikke optage nok af aktivstoffet.

Hvis jeg skal supplere med noget, må det blive Euthyrox. Har lige læst om en, der skrev, at det havde hjulpet hende at følge en læges råd om at gå "ned 1/2 grain, inn med 25mcg" . Husker desværre ikke, hvem det var men jeg tror, det er det, jeg skal forsøge nu. Og så det med binyrerne ... Jeg må jo ha' dem tjekket. Andet er nok for risikabelt i længden, i hvert fald.

Sove kunne også være godt ... Men jeg bliver ofte hængende på grund af diverse pligter, jeg ikke har nået i løbet af dagen. Maser mig igennem opvasken m.mm. Er virkelig træt, men ofte ikke søvnig. Det sidste har thyroid'en dog hjulet på, så min motivation er blevet bedre.
    Så må opvasken vente ...

Tak for dit svar

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Hej Nilesigne

Jeg er lidt nysgerrig på, hvordan det går med din thyroid-behandling?
    Jeg spiser jo selv T3 og har det faktisk ganske fornuftigt, men jeg har samtidig også tid hos en orthomolekylær læge på fredag, så jeg er lidt i syv sind - skal jeg skifte til thyroid nu, hvor det egentlig går meget godt, jeg ved det ikke? Jeg kan jo læse, at det ikke altid er lige let at skifte til thyroid, og når jeg nu har det så fornuftigt (er selvfølgelig en smule småtræt indimellem, har lidt hovedpine og andre småsymptomer)?
    Man kan spørge, hvorfor jeg overhovedet overvejer at skifte - jeg tror det er fordi, at tanken om et naturligt hormonprodukt, komplet afbalanceret/sammensat af samtlige hormoner, tiltaler mig mere end syntetisk medicinering.
    Alligevel tøver jeg, for jeg kan jo læse, at overgangen kan være svær - og at ikke alle få det bedre på thyroid, hvilket godt kan undre.
    Anne h h

Side 4 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
    Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 29-04-10, 23:40
  3. De har fått Erfa på Apotek1!!!!!