Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
-
06-03-09, 10:58 #1
Operert med påfølgende lavt stoffskifte
Hei alle sammen
er ganske ny her inne som aktiv bruker, men har vært inne og lest lenge....så flott at det finnes et forum som dette som vi kan stille spørsmål. All honnør til Sonja
jeg ble operert for svulst på sjoldbruskkjertelen for ett år siden, med påfølgende lavt stoffskifte. Men jeg var syk i 9 år før operasjon. Jeg går nå på 50 microgram levaxin 5 dager i uken, og 100 microgram 2 dager i uken. Formen er stigende, om enn veldig seint. Det jeg lurte på var om en blir dårlig av å ha gjort for mye eller om en blir dårlig uansett
Kanskje litt dårlig formulert, men jeg blir ofte veldig dårlig etter å ha pressa meg litt ekstra enten på jobb eller privat. Sliter da med konsentrasjon, verk i ledda, utmattelse og angst
Det blir ofte så ille at jeg må ta det helt med ro over mange dager før kreftene kommer tilbake. Noen med samme erfaring??
-
06-03-09, 11:05 #2Hildemor Gjest
Sv: Noen som meg?
Jeg tror det er litt begge deler til tider jeg Sofiemor, det er i hvertfall min erfaring. Men det er lenge siden jeg lærte at gylden middelvei er det beste for denna kroppen.
Jeg klarer selvsagt ikke alltid å praktisere det jeg har lært og da går det som regel flust åt skogen en tid. Noen ganger er det verdt det hvis stresset/presset jeg påførte meg var fordi jeg virkelig ønsket opplevelsen, andre ganger angrer jeg som ei bikkje. Har med andre ord fortsatt langt igjen til å praktisere det jeg har lært
-
06-03-09, 14:04 #3
Takk for svar Hildemor
Kanskje jeg da bør legge litt bort den gnagende dårlige skyldfølelsen jeg får hver gang jeg tror jeg har gjort for mye
Slitsomt å ha det i tillegg til en kropp som ikke fungerer
Har nok mye igjen å lære meg om hvordan jeg skal takle denne sykdommen, det jeg har lært til nå har vært dyrekjøpt erfaring. Har så lett for å planlegge fremover når formen er noenlunde, og så blir det plutselig for mye, så prøver jeg å gjennomføre likevel, helt til det bare sier stopp, og jeg må kaste inn handkle
føles alltid som et nederlag 

-
06-03-09, 17:57 #4
Bruker
- Medlem siden
- Mar 2009
- Meldinger
- 21
Slik utmattelse etter sosial eller fysisk aktivitet med påfølgende ymse symptom, opplever jeg hele tide.
Et nøkkelord her er energiøkonomisering, fordel aktivitetene utover uken. Veldig kjedelig ja, men eneste måten og få en jevnere hverdag uten disse "kollapsene".
Det er ikke altid slik for oss med Hypothyreose at trening gir mer overskudd, tar vi det for hardt fører det ofte til det motsatte. Dette gjelder også aktivitet generelt.
-
06-03-09, 18:42 #5
Uff ja jeg vet jo/eller har erfart at det er slik det fungerer, men tror jo hver gang jeg er bedre, at jeg er litt bedre enn forrige gang....
Ser ikke ut som jeg lærer så raskt
-
07-03-09, 20:34 #6
Panikkangst
Er på begynnerstadiet i medisineringa av Levaxin. Har tatt 50mcg daglig siden oktober-08. Opererte bort halve kjertel for 1 år siden.For 3 uker siden økte jeg dosen med 100mcg mer i uken. Har de siste dager fått veldig mye panikkangst
Spør derfor dere som har prøvd Levaxin en stund om dette kan tyde på overdosering, eller om det bare er kroppen som skal venne seg til ny dose
er så usikker og redd for hva dette er
på forhånd takk....
-
07-03-09, 21:43 #7Hildemor Gjest
Sv: Panikkangst
Hei Sofiemor

Det er nok økningen du merker. Kroppen gir deg litt hypersymptomer og mange synes dette minner om angst. Jeg opplever det ofte selv både ved dosering opp og litt ved skifte av årstider. Det er svært ubehagelig, men ikke farlig.
Hvis det ikke gir seg i løpet av noen dager ville jeg tatt en blodprøve. Noen ganger må man holde ut denne angsten en stund for å finne rett dose. Kroppen trenger tid til å stabilisere seg etter doseendring (gjerne 4-6 uker). Selv har jeg erfart at små, og da mener jeg små justeringer er det beste om man skal opp eller ned. Da slipper man unna de værste ubehagene.
Håper det roer seg raskt for deg, jeg vet hvor ubehagelig dette er.
-
08-03-09, 02:48 #8
Pannikkangst/Angstanfall fikk jeg i de første 3 årene jeg tok Levaxin. Deretter sluttet det helt.
Håper det kan bidra med litt beroligende effekt på deg!
Lykke til med medisineringen! Dette går nok bra vettu!!
-
08-03-09, 12:17 #9
Først vil jeg si at det er ikke uvanlig at man merker symptomer på overdosering de første ti dagene etter doseøkning, men det skal gå over.
Flere muligheter:
Jeg merker godt hvis ft3 blir lavt.
Hva er dine blodprøvesvar?
Hivs man øker levaxindosen, går ofte ft3 ned, og det gir egne symptomer, slik som depresjon eller angst.
Eller så kan ft4 ha blitt for høyt. (men det er vanlig å få overdosesymptomer de første tid ager etter doseøkning, så du må vente og se)
Før et journal hvor du følger doser og TSH og ft4 og ft3 og hvordan du har det, for det som de fleste pasientene må gå etter, er tallet på ft4 og ft3.
Mer om det i mappa her hva betyr blodprøvene mine
-
24-03-09, 16:49 #10
Kan så liten doseøkning virkelig gi så store utslag?
Hei alle sammen! Jeg blir behandlet med Levaxin etter struma-operasjon og påfølgende lavt stoffskifte. Etter at jeg begynte med 50 mcrg daglig fikk jeg en ro i kroppen som det var lenge siden jeg hadde følt på, og det var deilig. Men så gikk F4 litt ned (11), og jeg følte meg jo mer eller mindre sliten og syk hele tiden, så legen ville at jeg skulle øke dosen med 100mcrg i uken. Etter to uker ble jeg mer og mer urolig inni meg og ble stresset av alt og ingenting
Det har nå gått 6 uker etter doseøkning, og jeg er fortsatt like urolig og ustabil i humør. Dette er veldig slitsomt og jeg lurer på om noen kan si noe om de har opplevd noe lignende. Det var jo så liten doseøkning. Kan den virkelig gi så store utslag? Da vil jeg heller være småsyk og rolig til sinns 
Veldig takknemlig for svar
Lignende tråder
-
Operert for graves -94
Av pusur i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 225Siste melding: 24-01-11, 17:36 -
Jeg ble operert for tre uker siden.
Av ANNEM i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 26-03-10, 16:14 -
Operert.....
Av Hege i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 12-08-05, 08:40
Svar med sitat

Bokmerker