Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Stive muskler er vanlig hos stoffskiftepasienter

Kjære, kjære Anisa!!
    Gjett om informasjon skal tas med til sykehuset.
    Mulig jeg bør gå med på å legges inn slik at de til slutt må bite i det sure eplet....dvs gi meg rett i at alt dette herket er hormonrelatert.
    Jeg må ha gjentatt meg selv ti-tals ganger ,at dette kom etter jeg ble medisinerte ned....tro om noen vil innrømme "galskapen".
    Jeg har jo lufta for dem at den positive muskelbiopsien min kan være biokjemisk relatert.....!!!
    Jeg skal forøvrig få dem til å forklare nærmere det prøverasultatet(n,Finn!!!)
    Siden jeg var barn har jeg vært muskelsterk...vært kjent for min gode holdning.
    Men det som har skjedd her er" helt utenfor min kontroll"...og ja, mine muskler har atrofert......det er synlig tom på framsida av leggene!!
    (så det da jeg var innlagt sist gang).
    Stor søndagsklem!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    40
    Meldinger
    91

Jeg må bare fortelle min historie når det gjelder hodepine og muskel smerter. Jeg har hatt lavtstoffskifte så lenge jeg kan huske, og det samme med hodepine og stiv nakke.. Fryktelige smerter i nakken, hodet, halsen, øyne, kinn, panne, ja til og med tunngen... Man blir veldig redusert av hodepine. Faktisk så kunne jeg ikke engang gå på kino uten å ta en paracet på forhånd.. Dette har vært en skikkelig belastning for meg... Og er fremdeles.. Jeg har sjekket synet, men det var perfekt. Jeg har vært på MR undersøkelse men de fant ikke noe. Jeg gikk til fysioterapi i to år, men det hjalp kun på nakken ikke på hodepinen. Jeg har drukket MYE vann. Jeg har prøvd det meste og ikke før jeg begynte å lese her på forumet har det gått et lys opp for meg at det kanskje er stoffsfkifte. Så da jeg økte dosen levaxin merket jeg faktisk at når hodepinen kommer så gjør det ikke vondt i halsen lenger! Så kanskje jeg er på rett vei. Har gått fra hodepine 3 ganger i uke til hodepine kanskje en gang hver 14. dag!

Et lite tips: kjøp migrene stift på apoteket. Kjenner du at du begynner å bli annspent så masser denne i tinningen og i pannen. Eller tigerbalsam i nakken! Ellers er det søvn og paracet som hjelper.. Legg merke til "omgivelsene" når du får hodepine. Kanskje var det en lue som satte alt i gang, kanskje en høyhalset genser, eller kanskje bare stress..

Jeg håper virkelig at det er stoffskifte som har gitt meg hodepine for da blir det bare enda en grunn til å kjempe om å finne den rette behandlingen!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Gjett om informasjon skal tas med til sykehuset.
    Mulig jeg bør gå med på å legges inn slik at de til slutt må bite i det sure eplet....dvs gi meg rett i at alt dette herket er hormonrelatert.
    Jeg må ha gjentatt meg selv ti-tals ganger ,at dette kom etter jeg ble medisinerte ned....tro om noen vil innrømme "galskapen".
    Jeg føler MEGET stærkt for, at du gør dit yderste, Gunnda, dit yderste til at holde fast på dette standpunkt! Hvorfor? Ja, for at have chancen for nogen hjælp, men det vigtigste: de skylder dig på livstid en blå recept på Erfa! Efter alt hvad de har gjort mod dig og efter alt det har kostet dig - er det på høje tid, at de nu gør det eneste anstændige og sørger for den rette medicinering, ro på "behandlingssiden" (ikke flere eksperimenter) og ikke mere snak!

Hvis de ikke selv kan se det, må en eller anden forlange det af dem. Det er så synd for dig, at det er ubeskriveligt!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. vitaminer-usikker som vanlig!
    Av mokkajava i forumet Vitaminer
    Svar: 5
    Siste melding: 23-05-08, 11:13
  2. Stive ledd, skjelving, lavt stoffskifte??
    Av Zena i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 7
    Siste melding: 11-01-08, 13:33
  3. Legen, muskler i nakken, Armour og hele min galskap!
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 85
    Siste melding: 28-07-07, 10:44
  4. Vanlig å rase ned i vekt med lavt stoffskifte
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 9
    Siste melding: 22-07-07, 23:40
  5. Doseøkning med stive binyrer
    Av Hansen i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 03-10-05, 14:21

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn