Viser søkeresultater 71 til 80 av 220
Tråd: Begynt på Levaxin i 2007
-
08-01-08, 22:19 #71
Jeg kunne øke dosen sist høst fra 50 m til 75, men siden jeg ble slapp av den dosen, halverte jeg den. Og da merket jeg knapt noe til muskelsmertene, var heller ikke slapp. Men i dag og i går har jeg hatt ondt og har vært frossen. Så nå prøver jeg 75 m igjen.
[/code]
-
09-01-08, 22:39 #72
Økte dosen
Jeg økte dosen i går fra 50 µ til 75 µ og i kveld ble jeg slapp igjen. Jeg har blitt slapp 1-2 dager etter at jeg øker dosen, og da tar jeg bare 25 µ ekstra annen hver dag, 64,5 ellers. Hva er det som gjør at man blir slapp(eller andre symptomer) når dosen økes? Får kroppen for mye tyroksin?
-
09-01-08, 23:40 #73
Rart at du blir slapp da.
Levaxin inneholder T4. Dette er et forhormon kroppen kan lage stoffskiftehormoner (T3) av. (hvis den klarer)
Kroppen bruker ikke dette før det er omdannet til T3, og det tar 2-3 uker, og virkningen merkes ikke før etter denne tia.
MEN.
T4 lageret i blodet øker jo med en gang. Det bygges jo opp av den Levaxinen du spiser. Flere prosesser i kroppen retter seg etter størrelsen på dette lageret og det må være derfor man kan kjenne økningen med en gang.
Det er bare ikke stoffskiftevirkningen vi kjenner.
Vet ikke hva jeg skal råde deg til, men om du har for lave blodverdier er det vel lurt å prøve å presse på litt for å se om det ikke er forbigående.
Du tar jo en veldig liten dose, og har du gjort det en stund er den sikkert for liten, men det viser jo både blodprøver og symptomer.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-01-08, 00:21 #74
Takk for utfyllende svar. Det jeg synes er rart, er at jeg økte i vår fra 25 µ til 50 uten å merker noe negativt. Skal presse meg igjennom dette. Verdiene mine var så pass lave, T4 var visst 12 før jeg økte.
-
18-01-08, 19:40 #75
Hei igjen
Nå har jeg brukt 75 µ i en uke uten å bli slapp
-
18-01-08, 19:47 #76
Så fint - men behold dosen til du får symptomer igjen - da kan du øke igen.
Har du symptomer ? Da er dosen for lav ......
For høy dose er det ingen som har ....... mer en ei uke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-02-08, 23:57 #77
Hjertebank. Løpsk puls
Leste i innlegg under om binyrebarken og hjerterytme. Jeg har dette fenomenet med at hjertet plutselig slår veldig hurtig. Klarer ikke å telle slagene, det går for fort. Klarer ofte å roe hjertet ved å holde pusten, massere pulsårer forsiktig, drikke iskaldt vann. Har hatt problemet i over 15 år. Legen sier det er ufarlig. Men kan det skyldes stoffskiftet?
-
04-02-08, 11:15 #78
Høyt stoffskifte krever at binyrebarken produserer mer. Kroppen krever jo mer da og blodet må gå raskere for å forsyne kroppen.
Ved lavt stoffskifte er det motdsatt.
Isolerete problemer ved binyrebarken kan også gi slike problemer.
En venn (habil syklist) fikk gallopphjerte hver gang han reiste seg eller gjorde noe, særlig trapper.
Undersøkelser viste ikke noe - da var han jo i ro !
Etter mye om og men fant man en vanncyste som trykket på binyrebarken og det gjorde at adrenalin ble "pumpet" ut når kroppen beveget på den.
Mye kan skje med en og det er sikkert vanskelig å finne ut av - men noen må jo prøve først da.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-02-08, 14:17 #79
Hei
Vet ikke om det kan skyldes stoffskiftet, men kanskje du har en tilstand som kalles paroxysmal tachykardi? Da kan du få slike anfall med meget rask puls. Husker ikke hvor lenge de kan vare, men som regel går de over av seg selv uten behandling. Du har tydeligvis lært noen knep for å få anfallene til å stoppe. Hvis du søker på fritekst, får du sikkert opp endel artikler om dette. Da kan du jo søke på hypothyreose samtidigSjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
21-02-08, 19:05 #80
Er så stresset
Jeg får slike stress-perioder nå og da. Det er lenge siden sist nå, tror det var i høst. Nå går jeg rundt meg selv og den minste lille ting blir et kjempeproblem. Pulsen stiger også+at det slår hardere. Men jeg vet sjelden hvorfor jeg er stresset. Får også vanskeligheter med å ta beslutninger, enkle også.
Det er plagsomt. Men jeg vet jo ikke om det skyldes stoffskiftet. Det begynte i hvert fall omtrent samtidig som jeg fikk anfallene av slapphet. Men det har jo også blitt bedre etter hvert som dosen på Levaxin økes.
Lignende tråder
-
Jeg har begynt med levaxin og håper vi finner rett dose snart så jeg kan merke effekt
Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 102Siste melding: 26-04-13, 14:34 -
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
begynt på litothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 05-03-08, 21:48
Svar med sitat
Bokmerker