Viser søkeresultater 21 til 28 av 28
Tråd: Lavkarbo - Er det dyrt?
-
16-01-10, 00:54 #21
Sv: Lavkarbo - Er det dyrt?
Hint Hint
Når jeg handler i sverige pleier jeg å dra på Norby senteret, og Norby matbutikk, orker ikke Maxi det er altfor stort og folksomt,
dessuten har jeg vært der så mange ganger at jeg vet hvor alt er,
faste rutiner der er veldig greit for da blir ikke harry turen så altfor slitsom,
der kjøper jeg bestandig karbonade deig, den ligger vel midt imellom vår kjøttdeig og karbo deig, inneholder ikkenoe særlig tilsetning i forhold til det vi kjøper her.
Hele oksesteker kjøper jeg bestandig flere av, pleier å koste ca 79 kr pr kg,
de er kjempefine og dem bruker jeg til masse, stek,lapskaus,biff,pytt osv.
kyllingfiletene i de hvite og gjennomsiktige posene er også veldig bra, ikke mye vann etc, blir faktisk mye mer kylling igjen etter steking enn prior til og med.
De har også store poser med røkt strimlet flesk, det bruker jeg i omeletter,pastaretter(fullkorn), fersk suppe, ertesuppe etc.
Alle disse tingene er billige og anvendelige til masse forskjellig,
jeg har helt sluttet med å kjøpe masse forskjellig da noe kan brukes til nesten alt.
Jeg bruker også litt byggris i supper og grønnsaksretter, blir litt mer hold i dem.
Ellers er det veldig lurt å lage scones fra oppskriften til Vigdis og bruke i steden for baguetter etc. de andre som spiser har ikke vondt av det de ikke vet,
dessuten er det veldig ålreit å lage eget kryddersmør,
i det kan man putte mye godt..
jeg har begynt å lage en del lavkarbo mat men gjemmer bokser og poser,
det er litt psykisk og ingen har bemerket noe.
Har også kjøpt en del av den brasilianske indrefileten som ligger i fryserne i butikkene her hjemme,
pleier å liggge på ca 179 kr kg og til hjemmepris er ikke det så ille,
det er som regel nok til et par dager,
og uttrykket kjøtt som er så mørt at det smelter i munnen får en helt ny betydning,
de som er på Rema 1000 nå om dagen er ihvertfall helt nydelige,
og med masse gode ovnsstekte grønnsaker og hjemmelaget kryddersmør og bakt potet,
fy søren!!!!!!!Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
17-01-10, 00:37 #22
Men man skal jo ikke spise poteter da? Jeg holder meg unna alt av brød, pasta, ris, frukt, sukker samt poteter og gulrøtter. Holder meg også unna transfett og slikt.. Har lært mye den siste uken og tror dette går lekende lett.
Jeg fant i dag kaldpresset rapsolje på tilbud på Meny til 30kr flaska
Fant også omega 3 i sånne restekasser med varer de ikke skal føre lenger. Og de gikk ikke ut på dato før neste år. Så da ble det litt fiskeolje i skapet også
Det som skal kjøpes inn nå som jeg mangler er bakemiks og/eller fiberhusk. Fant forresten også mye ketolyseprodukter på meny.. og alt kostet det samme som på nett, og da slipper man jo fraktutgifter
Jeg har ikke hatt noe problemer med å droppe matvarene jeg nevner over enda.. til og med ikke sjokolade..
MEN, jeg sliter med å få i meg nok fett. Har egentlig aldri spist mye fet mat, så her kommer min største endring. Kjøpte meg en H-melk i dag for å få i meg litt fett derifra i alle fall. Og spiste biff i dag som ble stekt i mye smør. Hadde oppi kremfløte, sopp og litt løk og spiste det sammen med en salat med fetaost i... Men... skulle vel egentlig hatt i meg mye annet fett også.. Jeg får steke litt ribbe, flesk og bacon fremover.. det syntes jeg jo er godt, men det har liksom alltid vært fy fy mat. Og ribbe finner man jo stadig til både 19 og 29 kr kiloen på rimi her hjemme eller på rema 1000 på svinesund
-
17-01-10, 17:46 #23
Jeg elsker aioli. Har tillatt meg selv å spise egg igjen, så nå går det mye i aioli. Bruker oftest oppskriften som følger vedlagt.
Dropper sennepspulver (for det husker jeg aldri å kjøpe), og bruker litt mer olivenolje i forhold til solsikkeolje, bruker mye mer hvitløk og så synes jeg en halv sitron kan bli litt vel syrlig.
Men alt dette er jo en smaksak.
http://www.klikk.no/mat/spise/article482772.ece
-
18-01-10, 03:04 #24
-
18-01-10, 08:03 #25
Jeg vill bare tipse om noen kokebøker til alle lavkarbonybegynnere - det finnes desverre ikke så mange på norsk enda men hvis man ikke har noe imot svensk så finnes det mange.
Denne boken synes jeg er helt basic - som jeg bare MÅ ha, mange fine hverdagsoppskrifter, jeg bruker faktisk denne nesten hver dag til et eller annet måltid:
Doktor Dahlqvists och Airams LCHF-Kokbok
Det finnes også en bok med festmat i samme serie, denne er inndelt etter høytider og festlige anledninger så man kan finne julemat, nyttårsmat etc.:
Doktor Dahlqvist och Airams LCHF-kokbok till fest och helg
Det er en ny bok på gang som jeg venter spent på, denne skal jeg kjøpe så fort den kommer ut:
Bakglädje med LCHF - baka utan socker och mjöl
Denne er også fin!
Från mitt kök : färdkost på vägen från 137 kg
Denne er på norsk:
Sten Sture Skaldemans kokebok
Det var noen tips fra meg!
Synes det er veldig gøy med kokebøker som dere sikkert skjønner og jeg synes det er viktig å kunne variere lavkarbokostholdet på så mange måter som mulig.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
18-01-10, 18:44 #26
Gått ned 3 kg på en uke!!
Takk carro.. Den første boken har jeg en pressemelding om på nettsiden. Så jeg skal ta kontakt med henne på forlaget

En god nyhet...
Jeg har gått ned 3 kg på 1 uke bare ved hjelp av å legge om kostholdet til lavkarbo! Har jo jobbet denne uken, og da sitter jeg mest på baken for å si det sånn.. Så dette virker jo veldig lovende!!!
-
19-01-10, 07:18 #27
Sv: Gått ned 3 kg på en uke!!
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
19-01-10, 07:50 #28
Så flott Moxa!
Skjer en del bra da, det hjelper på det meste,
jeg er bare litt flink jeg da, men jeg prøver å lage en gyllen middelvei slik at hele familien er med(det vet dem selvsagt ikke)så det ikke blir så slitsomt ifht å lage masse forskjellig (fremdeles veldig lat)
Jeg tillater meg litt potet de andre får mer,
men i den ene lavkarbo oppskriften med scones inneholder den faktisk litt knust potet,
så jeg tenker litt alt med måte så lenge det ikke er intoleranse som er årsaken,
dessuten har jeg fått dilla på hjemmelaget kryddersmør og da får jeg jo litt sunt på poteta også.
Vet ikke hvor sunt det er med erter,
men har laget ertesuppe i ny variant,
blit ikke servert med poteter og lomper(som middag) men som ren suppe,
da tar jeg litt mer grønnsaker oppi også finskjærer jeg kjøtt og flesk og putter oppi,
blir bare suppr med scones selvsagt.
Jeg er faktisk ikke så stappet som jeg har vært i månedsvis vet ikke helt hvordan vekta er(kasta vekta pokkerivold i fjor våres)men ser navlen så da blir det vel bedre, har faktisk ikke brukt laktulose for å gjøre store ting heller siste uka, det går av seg selv hver dag og det er år og dag siden,
så alt i alt gjør jeg vel noe fornuftig!Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
Lignende tråder
-
Lavkarbo links
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 4Siste melding: 14-04-11, 08:32 -
Lavkarbo oppskriftsbøker
Av Carro i forumet Bøker om kostholdSvar: 8Siste melding: 31-03-10, 07:48 -
Lavkarbo på Youtube
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 02-08-09, 03:48 -
Minus 45 på lavkarbo
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 19-07-09, 16:29 -
Lavkarbo-kurser
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 08-07-09, 13:37
Svar med sitat

Bokmerker