Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
Tråd: Mus i bilen
-
24-11-09, 21:12 #11
Sv: Mus i bilen
Da bor vi like landlig begge to! Jeg har flere kornåkre rett utenfor døra. Hehe - vi hadde en del plager med jordrotter for mange år siden, dette var før vi fikk katt. Vi la ut rottegift i hullene i hagen, men fikk nok ikke tatt så mange rotter. For den gifta var det ei gammal kråke som gikk og plukka opp og spiste. Den ble helt rusa på rottegift! Fløy rundt her alldeles i sikk-sakk og hadde tydeligvis problemer med å finne ut hva som var opp og ned. Den endte sitt liv da den ble så rusa at den ikke greide å holde seg fast på taket til nabohuset, men deiset rett i bakken tre etasjer nedenfor!

Den katten jeg har nå har brukt et år på å skjønne at det er noe som heter mus og at det går an å fange disse. Først nå i høst fikk hun teken på det. Hun er bare tre år, så hun har enda mange år igjen på å få gjort et innhogg i musebestanden her.
Jeg har ikke tenkt noe mer på hva skuldersmertene kan komme av, men de er der fremdeles. Det er verst når jeg skal ta ryggsekk av og på. Må bruke ryggsekk både til utstyret jeg bruker i jobben og når jeg skal handle i den lokale butikken her.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
24-11-09, 21:46 #12
Sv: Mus i bilen
[QUOTE=sonja;77064]Da bor vi like landlig begge to! Jeg har flere kornåkre rett utenfor døra. Hehe - vi hadde en del plager med jordrotter for mange år siden, dette var før vi fikk katt. Vi la ut rottegift i hullene i hagen, men fikk nok ikke tatt så mange rotter. For den gifta var det ei gammal kråke som gikk og plukka opp og spiste. Den ble helt rusa på rottegift! Fløy rundt her alldeles i sikk-sakk og hadde tydeligvis problemer med å finne ut hva som var opp og ned. Den endte sitt liv da den ble så rusa at den ikke greide å holde seg fast på taket til nabohuset, men deiset rett i bakken tre etasjer nedenfor!

Den katten jeg har nå har brukt et år på å skjønne at det er noe som heter mus og at det går an å fange disse. Først nå i høst fikk hun teken på det. Hun er bare tre år, så hun har enda mange år igjen på å få gjort et innhogg i musebestanden her.
Godt hun fant ut av d selv, så du slapp å lære henne opp ; ) Nei da, en god musefanger er ikke til å kimse av, men nærhet til jernbanelinje gjør at jeg tør ikke skaffe meg d
Gamle katten velger selv å bare holde seg nær huset. Nå er d spådd kaldt her på østlandet i løpet av noen dager, noen kalde netter minker musebestanden, i hvertfall den som ikke har kommet seg innendørs, eller i min bil!

Svar med sitat
Bokmerker