Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 12 av 12

Tråd: Mus i bilen

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Sv: Mus i bilen

Sitat Opprinnelig skrevet av usikker Vis post
    Takk for d, og jo da, jeg har katt, en gammel perser : ) Men han duger mest til å fange fluer, og til å fungere som en høyt elsket pute for hundene Men han liker d, legger seg gjerne sammen med dem, helt frivillig : ) Opplevd mye i løpet av sine 14 år, og tar det meste med fatning : )

Må nok desverre regne med litt mus på landet/der finnes korn, og veldig redd for å bruke gift av hensyn til naboenes katter. Selv om man klarer holde giften unna dem, kan de få i seg syk mus, og jeg vil ikke ta noen sjanser på det. Musa kommer heldigvis ikke inn, så jeg må bare prøve finne på noe lurt vedr bilen. Parkere på granbar kan faktisk være en mulighet, musene liker ikke at det stikker mellom potene
    Da bor vi like landlig begge to! Jeg har flere kornåkre rett utenfor døra. Hehe - vi hadde en del plager med jordrotter for mange år siden, dette var før vi fikk katt. Vi la ut rottegift i hullene i hagen, men fikk nok ikke tatt så mange rotter. For den gifta var det ei gammal kråke som gikk og plukka opp og spiste. Den ble helt rusa på rottegift! Fløy rundt her alldeles i sikk-sakk og hadde tydeligvis problemer med å finne ut hva som var opp og ned. Den endte sitt liv da den ble så rusa at den ikke greide å holde seg fast på taket til nabohuset, men deiset rett i bakken tre etasjer nedenfor!

Den katten jeg har nå har brukt et år på å skjønne at det er noe som heter mus og at det går an å fange disse. Først nå i høst fikk hun teken på det. Hun er bare tre år, så hun har enda mange år igjen på å få gjort et innhogg i musebestanden her.

Sitat Opprinnelig skrevet av usikker Vis post
    Vi "snakket" tidliger om vond skulder, som jeg har somlet med å kommentere her. Vi fant vel ut at den meget vel kunne være dia relatert. Hadde du ønsket tips/råd for å holde blodsukkeret lavt/jevnt, ville jeg hatt en del tips for d : ) Men andre medisinske spørsmål vil de nok kunne svare bedre på i diabetesforbundet, tlf 815 21 948 mand-fred kl 09-15, evt sende spørsmål til www.diafonen.no
    Jeg har ikke tenkt noe mer på hva skuldersmertene kan komme av, men de er der fremdeles. Det er verst når jeg skal ta ryggsekk av og på. Må bruke ryggsekk både til utstyret jeg bruker i jobben og når jeg skal handle i den lokale butikken her.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    113

Standard Sv: Mus i bilen

[QUOTE=sonja;77064]Da bor vi like landlig begge to! Jeg har flere kornåkre rett utenfor døra. Hehe - vi hadde en del plager med jordrotter for mange år siden, dette var før vi fikk katt. Vi la ut rottegift i hullene i hagen, men fikk nok ikke tatt så mange rotter. For den gifta var det ei gammal kråke som gikk og plukka opp og spiste. Den ble helt rusa på rottegift! Fløy rundt her alldeles i sikk-sakk og hadde tydeligvis problemer med å finne ut hva som var opp og ned. Den endte sitt liv da den ble så rusa at den ikke greide å holde seg fast på taket til nabohuset, men deiset rett i bakken tre etasjer nedenfor!

Den katten jeg har nå har brukt et år på å skjønne at det er noe som heter mus og at det går an å fange disse. Først nå i høst fikk hun teken på det. Hun er bare tre år, så hun har enda mange år igjen på å få gjort et innhogg i musebestanden her.

Godt hun fant ut av d selv, så du slapp å lære henne opp ; ) Nei da, en god musefanger er ikke til å kimse av, men nærhet til jernbanelinje gjør at jeg tør ikke skaffe meg d Gamle katten velger selv å bare holde seg nær huset. Nå er d spådd kaldt her på østlandet i løpet av noen dager, noen kalde netter minker musebestanden, i hvertfall den som ikke har kommet seg innendørs, eller i min bil!

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn