Side 5 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 74
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Apoteket har ikke mer medisin!

Har kanskje en gladmelding.....
    Jeg har mailvekslet med flere Norske aktører - forklart alvoret i situasjonen og klaget min nød.
    Fikk mail i fra Norsk Medisinaldepot idag :
    Hei Finn

Jeg tror vi skal kunne skaffe ERFA TAB 30, 60 eller 125mg (levotyroxin), men dette er ikke identisk med Armour thyroid (kombinasjon av levotyroxin og levotyronin)

Produktene er tilgjengelig i pakninger a 500 tabletter, bortsett fra 30mg som i tillegg kan skaffes i 100-pakning.
    Leverinsgtid og pris har jeg ikke opplysning om, men regner med at det dreier seg om ca 14 dager.
    Produktet kommer fra Canada.

Masse opplysninger her som kunne vært kopiert fra mine mailer - og enda vet de ikke heeelt hva de selger ?
    Sammakandetvæ'r - om det går vægen.

Et registreringsfritak kreves, og må jo lyde på ERFA, så da er det bare å bestille time og endre navnet.
    Det kan ta 14 dager, så da er det kanskje på plass i hyllene ?

Så er jeg litt i tvil om dette er et syntetisk kombinasjoneprodukt - eller om de ikke vet bedre på Norsk Medisinaldepot ?
    Benevnelsen milligram gir håp......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post

Jeg tror vi skal kunne skaffe ERFA TAB 30, 60 eller 125mg (levotyroxin), men dette er ikke identisk med Armour thyroid (kombinasjon av levotyroxin og levotyronin)
    Høres lovende ut og så bra du jobber med saken!

Men stusser over at de kaller det bare levotyroxin og sier at det ikke er identisk med Armour Thyorid. Er det t4-tabletter de mener da? Det trenger vi jo ikke. Litt forvirret her...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Fikk bekreftet nå at de kaller T4 for Levothyronin i Kanada.
    Det korrekte (latinske) blir Tetrathyronin fordi det består av 2+2.
    Jeg syns fagfolk roter her - eneste som er å stole på er betegnelsen T4.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Apoteket har ikke mer medisin!

Det er mulig at dette thyroid blir å få på Norske apotek snart.
    Den Norske importøren Norsk Medisinaldepot antyder 14dager.

Om noen har tenkt å bruke dette, kan man likegjerne få legen til å skrive ut registreringsfritaket nå med en gang. Papirmølla tar jo tid for dette skal sendes inn og godkjennes før du får det tilbake, og apoteket skal også sende det inn.

Her en liten link hvor produsenten forklarer.
    http://thyroid.erfa.net/index.php/en...monograph.html

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Det er helt identisk med gamle Armour fra ifjor eller før.
    Pfizer eide dette og Armour Thyroid og solgte Armour til Forest eller den som hadde det før, og beholdt rettighetene til Thyroid i Kanada.
    det er registrert og godkjent av Health canada og kan godkjennes her for den slags skyld (Arrmour kan ikke, fodi det ikke er godkjent i USA)

Men deet er altså helt identisk som det går an med gamle Armour THyroid

Resepten skal lyde på Thyroid, det samme sier de til amerikanske pasienter og leger.
    Mulig at man kan skrive Thyroid , produsent Erfa? Noen som vet?

Nå hentet jeg en (tom) boks Armour Thyroid, det heter:
    Armour Thyroid
    (thyroid tablets, USP)
    Forest
    1/2 grain (30 mg)
    Each tablet contains:
    Levothyroxne (t4) 19mcg
    Liothyronine (t3) 4,5mcg
    100 Tablets

Så det sa jo levothyroxine da også, akkurat som med Thyroid fra erfa.

Foresten så sier de i USA som har fått tak i det at det virker akkurat som gamle Armour Thyroid, lukter som det, og er muligens en anelse sterkere, til tross for at det er oppført som 36mcg t4 og 8 mcg t3. I det hele tatt pleier amerikanske levothyroxintabletter også å være svakere enn våres.
    Sist endret av nora; 13-10-09 kl 19:21

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Jeg snakket med norsk medisinaldepot i dag. De har IKKE bestilt ERFA thyroid, det er ikke noe som kommer til å ligge på lager så vi kan hente det hvis vi har resept.
    De har kun bestilt Armour thyroid, og det kommer jo ikke. Hun jeg snakket med sa at den beskjeden de hadde fått var at produsenten hadde vansker med å skaffe råvarer. (Som vi har hørt før.)

Etter å ha lest her på forumet forstod jeg det sånn at ERFA thyroid var bestilt som et alternativ, og at vi nå bare gikk og ventet på at det skulle komme. Da har jeg kanskje misforstått, da.

Nå vet jeg ikke hva jeg gjør. Har de dette i Danmark? Noen som vet? Må jeg ha resept fra dansk lege? Må man ha resept i Tyskland? Jeg kan dra selv, det er ikke såå langt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    Jeg snakket med norsk medisinaldepot i dag. De har IKKE bestilt ERFA thyroid, det er ikke noe som kommer til å ligge på lager så vi kan hente det hvis vi har resept.
    Det har jeg kommenteret på i denne tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8998
    Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    Nå vet jeg ikke hva jeg gjør. Har de dette i Danmark? Noen som vet? Må jeg ha resept fra dansk lege? Må man ha resept i Tyskland? Jeg kan dra selv, det er ikke såå langt.
    Jeg må skuffe dig (og andre). Der er ingen redning i sigte fra Danmark. I Danmark gives Thyroid-meds selv ikke på registreringsfritak. Det er overhovedet ikke tilgængeligt ad officielle veje til danske stofskiftepatienter. I Danmark regerer syntetisk medicin og kun den. De få læger, som gerne skriver recepten på anden medicin, de gør det i det skjulte. Selv om det ikke er ulovligt, er det kollegiale press fra lægestanden så enorm, at ingen tør stå frem.

Det betyder at de få danske patienter, der har recepter på Thyroid USP lægemidler, de står i samme situation som alle andre, også dem der køber medicin uden recept - der er pt ingen medicin at få og selv på de apoteker i Europa, som tager imod bestillinger på Erfa Thyroid - er denne medicin ikke et lagervare. Det betyder, at apotekerne bestiller Erfa Thyroid når de har modtaget recepterne. Før sagde man at det vil tage op til 18 dage før medicinen sendes fra apotekerne til modtagerne, men nogle har nu ventet i 6 uger uden at der sker noget....

Når medicinen ikke lagerføres på apoteker, kan det ikke nytte at rejse på indkøb, fordi medicinen ikke bare kan udleveres på stedet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Norge
    Meldinger
    22

Hei

Jeg er ikke så ofte inne på forumet her, for jeg har primært ME, men også lavt stoffskifte.

Har brukt 60 mg. Armour Thyriod et par år, og merket leveringsproblemene sist jeg bestillte i september - men det kom da en boks til slutt.

Nå skal jeg ha en ny boks på apoteket, og lurer på om dette problemet har løst seg?

Fikk forresten tabletter som var helt håpløse å dele sist, har det skjedd noe med dem?

Hilsen Bethen

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Forrest, som produserer Armour, endret produksjonsmetoden og innholdet av fyllstoffer i tabletten fra og med 01.01.09. Den ble tørr og nesten umulig å dele. Og umulig å løse opp under tunga, som flere bruker.
    Samtidig oppsto en masse kompliserte hendelser som tvil om produksjonsrettigheter og krav om ny godkjenning og problemer med råstofftilgangen av liknende grunn.

Jeg vet ikke om dette har rettet seg. Håper de som har fått Armour i det siste kan skrive om det ?

Ellers kan man skaffe det Kanadiske ERFA Thyroid.
    Dette er generisk (likt) med Armour og de andre USP-baserte Tyroidfabrikater, men Norske myndigheter kan ikke noe om dette (vil ikke kunne noe om dette) så de står ikke på myndighetenes liste over godkjente generiske merker.

Så da er det sikkrest å be legen om ny godkjenning for bruk av ERFA Thyroid.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det tar tid med Erfa også. Jeg har hatt bestilling inne på Jernbanetorgets apotek (Vitus?) nå i en måned eller lengre. De har ringt meg og sagt at de desverre ikke vet når det kommer. Jeg har heldigvis litt igjen av lageret mitt, så krisen har ennå ikke oppstått her hos meg.

Så jeg oppfordrer folk, med det som utgangspunkt å hele tiden ligge lenge i forkant av tomme bokser! be om å starte en ny bestilling med en gang dere får boksen for eksempel. Det bør de kunne godta, med utgangspunkt i den krisen som er nå.

Jeg har forøvrig skrevet et brev som blant annet handler om dette, og problemene for oss i det at noen apotek fører, andre fører ikke Thyroid. Og at det er vanskelig for oss. men jeg har ikke fått svar. Mulig at det skulle sendes Forbukerombudet i stedet for diverse helsemyndigheter og legemiddelverk???
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 5 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. medisin
    Av sanro i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 18-08-09, 21:45
  2. Armour er ikke alternativ medisin
    Av i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 08-09-07, 19:10
  3. medisin spm og T3-spm
    Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 7
    Siste melding: 24-05-06, 17:13
  4. Ny slow-release T3 medisin
    Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 4
    Siste melding: 20-08-05, 10:43

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn