Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard Jeg har både Graves og Hashimotos

var hos fastlegen i dag, første gang etter jeg begynnte på Aker.
    som noen sikkert har fått med seg har jeg nylig funnet ut at jeg har både Graves og Hashimotos, aldså TRAS og Anti TPO samtidig. for øyeblikket går stoffskiftet oppover.

poenget er at jeg nå har følt meg frisk i mer enn et halvt år netopp fordi jeg er litt hyper. jeg har f-T4 i øvre halvdel av 20-tallet mot 30 og har det fullstendihg topp. stabilt topp!
    jeg har det såpass bra nå at jeg har fått meg en jobb og klarer den og trives som plummen i egget... for et år siden vurderte jeg om jeg noensinne ville takle å jobbe mer i det hele tatt

i alle fall. hos legen i dag så hun på meg, spurte om prøvene, leste skrivet fra Aker og konkluderte enkelt og greitt med at "vi må passe på at du ikke blir lavere".... aldså er hun helt inneforstått med at jeg skal være OVER ref.verdiene (innenfor visse grenser selvsagt).
    det er helt utrolig. TSH er ikke lesbar og har ikke vært det på et års tid, men det brød hun seg ikke særlig om så lenge jeg hadde det bra og det kunne hun se som hun sa.....

jeg må være verdens heldigeste pasient.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Lissa...

Så bra!

Det høres faktisk ut som om du er verdens heldigste pasient også! Skulle ønske at jeg kunne si det samme. Det er ikke ofte jeg føler meg godt ivaretatt!

Shanita
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard Re: føler meg priviligert i dag... så får vi se hvor lenge..

Sitat Opprinnelig skrevet av Lissa
    jeg må være verdens heldigeste pasient.
    Veldig godt å lese det du skriver Lissa! Så kjempesuperduperbra, jeg gleder meg på dine vegne! Husker hvordan du sleit med dårlig form.
    Dette viser vel også at det kan være lurt å søke til Aker sykehus!

Det er håp!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jepp det er håp!
    jeg har hatt 8-9 år som Zombie... jeg husker lite eller ingenting fra min datters føste år, barnedåp fx, uten bildene hadde jeg vel ikke visst at den hadde funnet sted

det er helt utrolig at legen har godtatt dette så greitt.
    det er ligsom ikke no problem i det hele att å få lov å være litt høy så fort hun så at jeg faktisk har det bra sånn jeg har det.
    om jeg hadde fortsatt uten assistanse fra Aker, ville jeg vel fortsatt blitt holdt på en TSh på 0,5-1 og være Zombie fremdeles

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Aker Universitetssykehus
    Klinikksjef Øystein Dolva
    Trondheimsveien 235
    0514 OSLO

526 medlemmer i Sonjas stoffskifteforum søker om behandlingstilbud for thyreoideasykdommer. Vi ønsker å bli i like god form som Lissa. Vi kan komme på kort varsel. Håper på positivt svar.
    På forhånd takk!

Vennlig hilsen Joni

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

håper dere får det til
    det fortjener dere hele gjengen

*her skulle det være en "klem"-smiley som jeg fortsatt savner på forumet her*

Lignende tråder

1. Frustrert både her og der...
    Av Vimseliten i forumet Frustrert og lei
    Svar: 0
    Siste melding: 20-04-09, 10:41
  2. både for høyt og for lavt?
    Av kvulpe i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 3
    Siste melding: 20-11-07, 16:05
  3. Jeg har både Graves og Hashimotos
    Av Lissa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 5
    Siste melding: 30-10-07, 21:58
  4. Nå er jeg både glad og fornøyd
    Av Ung mor i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 34
    Siste melding: 29-09-05, 22:15

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn