Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Oppstart av Levaxin...
-
22-05-08, 15:25 #1
Oppstart av Levaxin...
Hei!
Jeg startet med lav dose Levaxin fredag 9. mai, og allerede en uke etterpå merket jeg at energien begynte å komme tilbake. Nå er jeg helt klar i hodet og det er helt rart å tenke på hvor elendig jeg har vært for et par uker siden. Kjenner fortsatt at jeg blir fort sliten i kroppen, men trøttheten, ulldotten i hodet og "utmattetheten" er så godt som borte.
Er det virkelig så enkelt at symptomene forsvinner etter en uke?? Tror nesten ikke at det er sant, jeg. Og nå er jeg begynt å lure på hvor fort man merker hjertebank o.l dersom man er overdosert? Noen som har peiling? Jeg er livredd for at tsh skal bli for lav, da får jeg ikke mer Levaxin (for de som husker meg, fikk jeg Levaxin pga symptomer og Anti TPO)
Hvilepuls er lavere nå enn før, så foreløpig går det jo bra da:-)
-
22-05-08, 15:46 #2
Oisann, leser gjennom og ser at det ser ut som jeg er blitt helt frisk over natten. Det er selvfølgelig mye symptomer igjen, men jeg tror rett og slett jeg er så lykkelig over å kjenne forskjell at jeg føler meg som et overmenneske:-)
Det jeg lurer på, er om Levaxin virkelig virker så fort, eller om jeg rett og slett innbiller meg ting, hehe
-
22-05-08, 15:58 #3Hildemor Gjest
Heisann
Synes nå bare du skal nyte oppturen - hva som ligger foran kan ingen svare på. En blodprøve om noen uker vil gi deg svar på akkurat verdiene dine - men formen din er det essensielle.
Dessuten er ikke en lav tsh farlig på noe vis - det indikerer kanskje at du tar litt mye Levaxin, men da justerer man bare litt på dosen
Ha en super kveld
-
22-05-08, 16:53 #4
Fine tegn dette Marina.
Det tyder bare på at det virker fint på deg.
Overdose er et skremselsord og mange forestiller seg både det ene og det andre. Man opplever jo dette ganske forskjellig og det er mange grader av det. Jeg syns et realt kuppelhue er verre, men det er min oppfattelse.
Hvis du skal oppnå en overdose må du enten ta litt for mange over lang tid, eller alt for mange over kort tid.
Hvis du ellers er frisk så tåler du fint en overdose. Det er gjerne hjertebank man kjenner først, og da tar du vel ikke neste dose ?
Er dosen innen rimelighet så er det over neste dag og da kan du begynne på en lavere dose.
Og du har fått en verdifull erfaring : Du vet hvor dosetaket ditt er - og du vet at det ikke er så mye å bekymre seg for.
Så nyt tia og ikke øk for fort.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-05-08, 20:27 #5
Marina,
Det kan gå så fort ja, eg kjente det 2 dager etter oppstart. Men etter en uke eller sånn kom alle symptomene tilbake. Dette betyr ikke at der er noe galt annet enn at du kan være underdosert. Kroppen venner seg til at der atter er T4 i omløp og våkner opp og forbruker mere T4. Noe annet som ofte skjer er at levaxinen senker TSH'en slik at T4 og T3 blir lavere enn hva du hadde til å begynne med. Løsningen er fremdeles å øke dosen inntil man oppnår likevekt i kroppen.
Sålenge du ikke øker dosen i for store steg, så bør du ikke få alt for fæle overdose symptomer, litt hjertebank, litt angst kanskje og muligens noe trøtthet. Når du har lært dine overdosesymptomer å kjenne, så blir det enklere å regulere for deg selv.
-
27-05-08, 19:16 #6
Tusen takk for svar alle sammen. Genialt forum dette her:-)
Har vært på jentetur i helgen, så i dag er min første dårlige dag på halvannen uke. Kjenner det i kroppen, men så har jeg jammen tatt igjen alt jeg ikke har klart å gjøre de siste årene i løpet av en langhelg også, hehe.
Ingen antydning til hjertebank, så det lover godt.
-
27-05-08, 19:28 #7
Marina73, for all del ikke ta noe på forskudd! jeg var fin i 4 første mnd på levaxin, men ble overdosert (skulle kanskje aldri hatt medisinen viser det seg nå), og jeg har vært igjennom et hælvette.
Om du har samme formen om et halvt år, tror jeg du kan slå deg til ro med det
Ikke meningen å være gledesdreper
-
27-05-08, 21:35 #8
Gutt81;
jeg er redd for å ta gledene på forskudd, men som en her oppe skriver; nyter oppturen:-)
Hva skjedde med deg siden du ikke kunne ha Levaxin? Var det binyrene som streiket, eller noe annet? Jeg har jo selv fått Levaxinen på tvilsomt grunnlag, så jeg er forsåvidt klar over at jeg få meg en smell..
-
29-05-08, 13:24 #9
jeg hadde kun tsh på 8,1 som ikke var innenfor normal verdiene (0,4 - 4,0). Ble satt rett på levaxin, ante ikke hva levaxin eller stoffskifte var, så jeg begynte bare å ta. Ble så etter 4 mnd overdosert, gått syk 2 år uten å være i jobb nå, og nå viser det seg at jeg KANSKJE aldri skulle hatt medisin.... men stoffskifte varierer litt enda fra litt for lav til normal osv.
Jeg angrer veldig på idag at jeg ikke prøvde homopat, legge om kosthold osv FØR jeg starta på levaxin,og ikke etter som jeg gjør nå....
Lignende tråder
-
Kvalme som følge av oppstart på Levaxin?
Av vekten02 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 27-03-08, 12:58 -
Oppstart av Levothyroxin
Av såga i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 22-06-07, 16:09 -
Oppstart på Levaxin
Av mohaienne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 29Siste melding: 07-06-07, 09:27
Svar med sitat
Bokmerker