Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
19-03-09, 16:10 #11
Sv: Et liv ødelagt av uspesifisert sykdom og uenige leger
Hei
Jeg så at aldosteron prøven din var oppgitt til tallet 4. I følge aker siner referanser 5-77 nmol/døgn (http://www.uus.no/labus/index.asp?bo...r=360&boknavn=) så er dette lavt, og du bør lese på http://www.stopthethyroidmadness.com/aldosterone/ for å se om du kjenner igjen symptomene på dette. Du kan jo prøve med 1/2-1 teskje uraffinert salt(f.eks. himalaiasalt) i et stort glass vann om morgenen og om ettermiddagen, for å se om dett kan hjelpe på noen av symptomene dine.
Men nå vet ikke jeg om denne prøve ble tatt på aker?
-
19-03-09, 19:02 #12
Hmmmmm. Hvor skrev jeg at aldosteron var 4? Glemmer fort om dagen. Uraffinert salt? Jeg har Jozo salt u/jod, og Seltin stående i skapet. Blir de ubrukelige, tro? Etter alle årene med mas om at salt er farlig for helsen (generell om tale av salt, fra alle rundt meg, i medier osv.) begynte jeg å kutte litt ned på salt i det siste året, eller så. Men jeg har økt saltinntaket mitt litt nå i de siste månedene. Dog, kun de to saltene jeg har stående i skapet. Jeg kjøpte salt uten jod fordi jeg fikk for meg at jod ikke var bra for en med hypotyreose. Nå har jeg i ettertid lært at man skal i enkelte tilfeller tilogmed ha jod-tilskudd hvis man har hypotyreose.
Nå er jeg så trøtt og slapp at jeg nesten ikke orker å sitte! Kroppen vil bare ligge, og øynene vil lukke seg. - Kanskje jeg skal teste dette akkurat nå? Drikke 1 glass med vann + 1 ts salt? Men jeg har jo ikke riktig type salt, eller?
De siste par natriummålingene mine viser et nivå på 144. Som er øvre ref. Ref er vel 138 - 144 eller noe sånt.
Dette er spennende. Kanskje det kan ligge noe her? Jeg kjenner jo igjen alle symptomene.
-
19-03-09, 19:41 #13
Ikke Seltin, please!
Seltin indeholder aluminiumsalte i form af et antiklumpningsmiddel. Aluminium optages i kroppen 600 gange stærkere end ellers, hvis man drikker fluorvand eller bruger fluorholdige tandplejemidler, steger på teflonpander osv.
De af os, der ikke har godt af mere jod, bør nok undgå havsalt. Køkkensalt af den almindelige type gavner ikke stort på "mineralfronten" medmindre man er i decideret natriumunderskud. Himmalaya salt er meget fint at bruge for stofskiftesyge, da det netop har alle havsaltets kvaliteter, undtagen jod.
Det kan slet ikke skade at afprøve pkd`s råd som mindst en test. Den har jeg både hørt, fik anbefalet og læst om, flere gange før. Hvis et glas saltvand kvikker dig op, er det et fint tegn på hvor der kan være en mangeltilstand på "hormon-området". Er man udpræget i underskud - kan det ske, at man kan mærke forskel først efter et par glas saltvand... indtaget over et par timer. Men ellers kan du bare lade dig friste, hvis du mærker en direkte lyst til noget saltet. Gør du det - er det faktisk et fint tegn på, at din krop beder om det. Oftest med god grund. n`Finn har postet en henvisning til lidt info om salt her.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-03-09, 19:47 #14
PKD, Anisa,
Takker så mye for svar i dag.
Jeg har ikke lommelykt! :( Så jeg får ikke testet øynene før i morgen. Og hvis jeg må bruke himalayasalt, så må jeg vente med å drikke salt til i morgen. Vanlig Jozo-salt fungerer ikke, altså?
Jeg fant nettopp resultatet av døgnurin-prøven min fra Aker i Oktober 2008.
U-Aldosteron/l : 4
De har ikke skrevet referanseområdet. Hvorfor ikke? Hadde jeg sett at den var så lav hadde jeg reagert på det. Det gjør jeg NÅ.
Kan min lave Aldosteron være svaret på ALT? På hele gåten om helsen min? At jeg har et "Pituitary Problem" i hodet mitt?
Jeg kan ikke få for MYE salt da? - Med den testen. Jeg tenker på natrium i serum som ligger på 144, som er øverste ref.
Dette er SYKT spennende, og jeg er STRESSET nå fordi jeg tror dette kan gi resultater! Jeg føler at jeg LUKTER på løsningen....
Eureka-følelsen er svært nærgående nå!
*STRESS*
Lignende tråder
-
Hjelp. Ødelagt ferie.
Av sanne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 34Siste melding: 23-07-10, 16:32 -
Hypothyreose. Den glemte sykdom ?
Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 6Siste melding: 29-01-09, 19:09 -
Sykdom forandrer på alt..
Av Thomas W H i forumet DagbokerSvar: 24Siste melding: 16-01-09, 00:18 -
Lavt stoffskifte og sykdom
Av pingu i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 14-11-07, 12:57 -
Hetebølger og ødelagt termostat
Av jane i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 24-06-07, 01:43
Svar med sitat

Bokmerker