Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
01-03-09, 12:21 #1
Helse eller helsegambling.
De som er aktive i å bedre sin helse løper en betydelig risiko for misforståelser. Noen av nærmiljøet, ofte med empatisk begrunnelse, men også i det faglige milø av typen feilbedømmelse.
Som når en er i subkliniske situasjoner og blir tilbudt antidepressive kjemikalier istedenfor å behandle selve problemet.
Har sett flere postinger som mer enn antyder at en kan bli offer for beskyldninger som at man gambler med helsa si om man selv deltar aktivt for å bedre den. Slikt kan ofte bli fremsatt av mennesker som står en nær, men som ikke har problemet på kroppen sin.......
Så har de muligens litt rett også - men det er mer omfattende enn de aner. For det er ikke bare du som gambler - når legene deler ut bare ett kunstig hormon (Levaxin) istedenfor alle de kjertelen produserer, vil jeg kalle det gambling på at deres teori er rett, og naturens er feil.
Hvis naturen mente det var best for oss å klare oss med bare T4, så hadde vel kjertelen produsert bare dette ? Mener de at resten av det kjertelen driver med er bare tull ?
De gamblet også i høy grad på at deres eneste kunstig fremstillte hormon var bedre enn naturthyroxinen den gangen de valgte å skifte fra naturthyroxin til kunstig T4.
Og - de gjør dette uten risiko for seg selv !
Det er du og jeg som tar den risikoen !
Og de har tatt fra oss våres valgmulighet !
Hvilken sykdomsgruppe er det som bare tilbys en eneste medisin !! - og finner seg i å bli avskåret fra all annen velprøvet medisin på verdensmarkedet ?
Å bli avskåret fra et utvalg medisiner som er helt nødvendig for en individuell tilpassing til den enkeltes helsesituasjon, er et overgrep på våre muligheter til en bedre helsesituasjon !
I samarbeid med legen.....er vel best ?
Utvilsomt ! Når det er et samarbeide da........
Likevel er det jo slik at legen representerer en part.
De har vedtatt et behandlingsregime for oss, og nåde den som bryter ut av dette !
Av samme hegemoniske grunn er det også slik at legen blir din MOTPART i saker som går på tvers av det vedtatte behandlingsregime. Feks. i trygdesaker. Du har rett til å få medisin på blå resept hvis du kan finne en som virker bedre enn den som står på "lista".
Prøv å få Armour på blått, så forstår du hva jeg mener !
Vi skal jo ikke være slaktefe heller ?
Helsa er DITT ansvar - det er ingen som blir straffet om behandlingen vi mottar av lege viser seg å være gal eller endog farlig for deg. Det er nok å vise til Talidomidesaken.
Så da er det vel du som gambler med helsa til syvende å sist ?
En gambler vurderer vel risiko, og man kan spørre seg : Hva er risikoen ved å skifte fra Levaxin til Armour ?
Min vurdering : Null. Man har alltid muligheten til å gå tilbake til Levaxin, og vil ikke på noen måte kunne komme mer skadet ut av det.
Og, skal man ikke smake på en pære fordi man har fått et eple ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-03-09, 23:38 #2
Bruker
- Medlem siden
- Mar 2009
- Meldinger
- 21
Sv: Helse eller helsegambling.
Helt 100% enig.
Det verste med å vere aktiv i sin egen helse er at man blir anklaget for Hypokonderi bare fordi man ikke blindt godtar at det lille legen vet er riktig.
Jeg har av flere, både leger og psykiatere, blitt anklaget for helse-angst og hypokonderi fordi jeg påstår at jeg ikke er fri for symptomer fordi om jeg har normale prøver. Etter deres lære-bok så er jeg jo frisk, så da er det ingenting
galt med meg så da må det være psykisk.
Dette har jeg opplevd som svært krenkende og ufattelig trist, da jeg ikke er redd noen sykdommer og tror heller ikke jeg har noen andre sykdommer enn Hypothyreose.
Det er som å slå hodet mot en vegg og veggen spytter på deg.
Verst av alt er at jeg har blitt trygdet på psykiske symptom, noe som er feil. Hypothyreose er min sykdom, det er den som gir meg symptomene min.
Både de fysiske og de psykiske.
Jeg har selv arbeidet inne helsestelle hele mitt liv, og jeg kan bare konkludere med at å lene seg tilbake og stole på at skolemedisinen skal ordne opp i komplekse sykdomsbilder, ja det er galskap.
Vi har internett, diverse pasient forum, tilgang til faglitteratur osv. Mer en nok til å sette oss inn i saker og høre andre sine erfaringer.
Legestanden i Norge er ofte ufattelig arrogante, det kan ofte virke som det er viktigere for dem å ha rett enn hva som faktisk gagner pasienten.
-
06-03-09, 17:20 #3
Det som også er problemet med hypotyreose, er at de t påvirker HELE deg! :evil:
Og så ble i alle fall jeg henvist til psykolog, som så på meg som en med psykiske problemer, og til tross for at han visste at jeg hadde hypotyreose, ble det ALDRI satt i sammenheng! Det samme med ASTMA!
Og ALLERGI!
Som gynekologen min sa når jeg var der her om dagen, går du på de sammen medisinene? Hele apoteket ser jeg
Men ingen snakker om en sammenheng mellom alle de tingene jeg sliter med!
Tretthett om ettermiddagen: Er du deprimert, jenta mi?
Ekstrem varhet for lyder og bråk enkelte dager, bare tull ( @*Xz "§ hypokonder)
Og så når vi begynner å lese og forsøke å forstå, så blir vi avfeid
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-03-09, 18:58 #4
Det jo som du skriver, for lite kunnskap som gjør det.
Fagfeltet er meget stort, og man sliter med ettervirkningene av den psyko/motoriske tankemodellen. Den ble betydelig overdrevet for noen år siden, og brukt som (bort)forklaring på nesten at som ikke kunne måles.
Ja, begynner vi å lese da er vi "sykelig opptatt av egen helse"
Juklerødsaken er nok død, men den vil ikke ligge nede.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-03-09, 19:19 #5
Så enig, så enig med dere.
Jeg sier dette er min kropp og min helse - og jeg tar ansvar selv. Dette er min fulle rett !! Jeg bestemmer selv.
Har opplevd selv hvordan de ville putte i meg kolesterolmedisin, blodtrykksmedisin, og medisin for lungeemfysem / kols for å dempe mine pusteproblemer. ( enda denne medisinen viste dårlig effekt på spirometritesten - jeg blir provosert av sånne ting !!) Pusteproblemene henger sammen med binyreproblemene / adrenalin fatigue.
Vil ikke ha den møkka - vil ikke ha den rottegiften ............
forstår at jeg ikke blir populær hos de med mine meninger - og så går de glipp av ev. provisjoner - fordi jeg ikke tar slike midler som de vil gi meg
Jeg vet at
alt dette henger sammen med mine stoffskifte / binyreproblemene - og dette vil jeg kurere på best mulig måte med naturmidler - og uten legemidler som dessuten gir mer bivirkninger enn nytte.
Jeg har som mål å bli frisk igjen - og jeg vet at jeg vil nå mitt mål .
Jeg har også blitt spurt " Er du deprimert ???"
Om min gamle fastlege ville ha prøvd å gi meg antidepressiva- så hadde det sikkert blitt litt av et oppvask fra min side. Han var da så skråsikker at jeg ikke hadde stoffskifteproblemer da.
Jeg behandler meg selv og har bra fremgang. Jeg tar ansvar for min egen helse.
Min nye fastlege er alle tiders. Han har sett forandringen som har skjedd - og han tror på meg. Jeg har vist han boken av Mark STARR, og han skulle bestille det for seg selv også.
Han vet også at jeg helst ikke vil ha legemidler - og han respekterer det.
Slike leger skal vi ha,
, men de er desverre få i dette landet.
-
07-03-09, 19:26 #6
Glemte å si - at jeg er overbevisst om at naturlige produkter har en helt annen effekt på kroppen enn de syntetiske.
I dag finner man mer enn nok info ang. bivirkninger av legemidler på nettet.
Jeg mener et hvert menneske MÅ ha rett til å velge selv hva de vil bruke, og uten at de blir sett på som tullinger eller møtt med det så kjente nedlatende blikket fra de "altvitende" legene.
Armour er topp !
Mitt liv, min kropp ! Ingen annen gambler med den. !
Svar med sitat

Bokmerker