Viser søkeresultater 11 til 20 av 36
-
29-07-05, 13:41 #11
Jeg gjør et forsøk nå. "Knotete"?? Nei du - det er det jeg som er
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
29-07-05, 14:02 #12
Funket dette da Ruth?? Fikk du PM fra meg? Iså fall overrasker jeg meg selv, men nå må jeg hente meg inn igjen så jeg ikke sporer av tema igjen.
takk for hjelpen.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
29-07-05, 15:07 #13
Fikk pm og sendte et svar.

Bare hyggelig å hjelpe!
-
29-07-05, 18:02 #14
Det heter at et normalt ordforåd er et par tusen ord. Det finnes i dag flere tusen legemidler på markedet. Armour er ikke markedsført i Norge. Det er et legemiddel for spesielt interesserte. Ingen kommersielle aktører i Norge har funnet det regningssvarende å markedsføre produktet i Norge.
Opprinnelig skrevet av Yvette
Hvem på dette forumet - for spesielt interesserte - hadde hørt om Armour - før man hørte produktet nevnt på dette forumet? Selv har jeg jobbet på dette feltet i 10 år. Armour var ukjent for meg inntil jeg tilfeldigvis ramlet inn på denne siden for ca 1 år siden.
Ha tålmodighet med helsepersonell når det gjelder Armour. De fleste har aldri hørt om produktet. Ettersom ingen kommersielle aktører markedsfører produktet i Norge, finnes det ikke reklame for Armour i Norge.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
29-07-05, 18:46 #15
Hei Jon
du skriver at du har jobbet på dette feltet i 10 år. Betyr det at du kan bidra med å få fortgang i å opplyse legene om at det finnes et alternativ til Levaxin? Sikkert et spørsmål du hverken vil eller kan svare på, men jeg bet meg merke i den setningen, og det gir grobunn for håp.
Men hvor lenge skal vi være tålmodige? Og er det ikke rimelig å forlange at fastlegen iallefall sjekker ut litt om Armour når jeg/vi legger frem dokumentajon på at den finnes, og at mange har fått sine liv forandret radikalt til det bedre med denne medisinen? Jeg personlig har printet ut seriøs dokumentasjon og overlevert til legen, men det ble bare lagt til side og er fortsatt et "ikke-tema". Jeg er mørbanket av Levaxin, sykmeldt og vil så gjerne prøve om Armour er et godt alternativ.
Legnene har jo disse skjemaene for registreringsfritak så de må jo kunne noe om medisiner utenom disse som de selv skriver ut resepter for. Og det finnes vel andre medisiner som også må søkes via dette skjemaet. Hvordan går man frem egentlg? Jeg trenger et godt råd, men har som sagt Balder-klinikken.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
29-07-05, 19:28 #16
Jeg har ikke lengre nevneverdig innflytelse på legemiddelpolitikken i Norge. Og om jeg fortsatt hadde hatt det, ville det ikke ha endret stort.
Opprinnelig skrevet av Yvette
Leger pådrar seg risiko ved å forskrive Armour. De garanterer personlig for produktets sikkerhet. Hva skjer hvis de tar feil angående sikkerheten av Armour på en spesifikk pasient?
Det kan faktisk hende at en pasient reagerer negativt på Armour. Det er faktisk helt vanlig at folk må avbryte medisinutprøvninger pga bivirkninger, selv om de som avbryter bruker placebo, dvs. piller uten aktivt innhold. Pillen er konstruert for ikke å ha noen effekt overhodet. Likevel erfarer mennesker reelle bivirkninger av en slik alvorlighetsgrad at de nekter å fullføre eksperimentet.
Leger er mennesker. De kan ta feil. Men de har bedre forutsetninger for å mene noe om medisinske tilstander enn slike som meg. Riktignok er jeg den fremste eksperten på opplevelsen av min egen kropp, men jeg tror nok legen har bedre generell kunnskap enn meg. I motsatt fall ville jeg ikke oppsøkt lege.
Jeg tror faktisk leger evner å ta til seg ny kunnskap. Dersom man kan fremvise henvisninger til dokumentasjon på effekten av Armour, vil det kunne påvirke legens villighet til å søke om spesielt godkjenningsfritak for Armour.
Er Armour bedre enn Levaxin? Ha'kke peiling. De som har satset penger på spørsmålet, tror opplagt mest på sistnevnte, ettersom Levaxin markedsføres i Norge, i motsetning til Armour.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
29-07-05, 22:00 #17
Det er så mye fornuftig i det du sier Jon, og slike som meg, som er rimelig ny med medisin så famler jeg ennå i blinde. Men er selvfølgelig enig i at legen bør konsulteres - sånn prinsipielt mener jeg. Det er bare så fristende å eksperimentere når jeg føler at legen gjetter like mye som jeg gjetter. Og også fordi jeg ikke blir bra! Det er temmelig frustrerende, men skjønner at ordet er TÅLMODIGHET med denne sykdommen. Og sikkert med andre sykdommer også selvfølgelig.
-
29-07-05, 22:08 #18
Leger pådrar seg risiko ved å forskrive Armour. De garanterer personlig for produktets sikkerhet. Hva skjer hvis de tar feil angående sikkerheten av Armour på en spesifikk pasient?
Jeg vet ikke om dette er korrekt, men hvis det er det må noe være rav ruskende galt !
Det kan faktisk hende at en pasient reagerer negativt på Armour. Det er faktisk helt vanlig at folk må avbryte medisinutprøvninger pga bivirkninger, selv om de som avbryter bruker placebo, dvs. piller uten aktivt innhold. Pillen er konstruert for ikke å ha noen effekt overhodet. Likevel erfarer mennesker reelle bivirkninger av en slik alvorlighetsgrad at de nekter å fullføre eksperimentet.
Og jeg håper inderlig at dette ikke hindrer innovative tanker i å settes ut i livet. Om dette svartsynet skulle gjelde ville vi ikk vært der vi er nå engang !
Leger kan ta feil, sier du - og det gjør de da også.
I mitt tilfelle har de ikke gjort annet i hele mitt liv. Og jeg kan ikke klage !
Jeg har ingen garanti for at det legen sier er korrekt ! Ikke i det heletatt !
Hva hjelper det om jeg går til legen å klager over at de ikke fant ut hva som feilte meg - og når de endelig fant det ut så feilbehandlet de meg !
Og det hadde de pinadø fortsatt med om ikke JEG hadde stoppet dem !
Å Jon - tror du ikke det finnes dokumentert at Armour virker ?
Hva slags tastatur er det du har som ikke kan finne ut det ?
Er Armour bedre enn Levaxin?
Spør du, ja hva er best av epler og pærer ?
Legenes favorisering av Levaxin er vel rett ut sagt ulovlig vel ?
De har sørget for at hele lovgivningen er skreddersydd slik at andre produkter ikke har en sjanse. Dette har ført til at vi er den eneste sykdomsgruppe som ikke har tilgjengelige alternativer slik at det går an å sy sammen et individtilpasset behandlingsopplegg.
Det finnes bare EN medisin - som passer alle ???
Og det for en sykdom med meget store huller i kunnskapen om den.
Så da får jeg bare opplyse deg om at Armour er best - for noen !
For mitt vedkommende er den ikke bare best, men et helt nødvendig for at jeg skal klare å stå oppreist hver dag.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-07-05, 22:37 #19
Brilliant skrevet n`Finn! :idea: Hvorfor er jeg så tett i hodet at jeg ikke klarer å skrive det jeg mener?? Får åpenbaringer av det andre skriver, men klarer ikke å tenke det ut selv. Fy søren!
Nå har jeg i tillegg til denne Levaxinen også tatt Liothyronin - som jo skal ta bort tåkedotter i hjerna?? Har ikke skjedd her ennå gitt. Var og skulle fylle bensin i dag, men fant ikke ut hvordan. Og da brukte jeg samme stasjon som jeg har bruk i 20 år. Bare et eksempel på at noe er riv ruskende galt! Et annet: skulle ha datareperatør for noen dager siden. Han var på vei og ringte og spurte hva gaten heter hvor jeg bor. Jeg visste det ikke!! Hva er det som skjer??
Må da vel være lov å mistenke medisinen - enten uten virkning eller bivirkning? Og dermed få stille spørsmål hvorfor legen ikke reagerer? Skal man være nødt til å gå rundt som amøber?
Den fysiske delen med kroppsverk er faktisk til å leve med. Det betyr ikke at jeg ikke har vondt, men smerteterskelen er blitt ganske høy. Verre er det at jeg ikke henger med i samtaler lenger bl.a. Hvis det ikke er medisinen som har skylda, hvorfor tester han meg ikke for Alzheimer f.eks.? Eller helst lar meg få prøve den andre medisinen som jeg har bedt om - nemlig Armour? Hvor er helhetsbildet?? Bortsett fra dette er jeg faktisk ganske fornøyd med min lege. Han skjønner iallefall at jeg sliter, lar meg få undersøkelser og prøver virkelig å hjelpe. Men det strander her på utprøving av annen medisin. Derfor Balder-klinkken altså.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
29-07-05, 23:32 #20
Kjenner igjen den med at man ikke kommer på sin egen adresse !
Men det er ikke slik Altzheimer virker. Ta testen på lommelegen
Og ikke for å ta i fra deg mot, men hue mitt er faktisk det som ble minst bedre med Armour da, men det er jo dere andre som må slite med det !
Vontene i kroppen ble helt borte - hue og øra ble nesten som før, men det kan jo være omvendt for deg da.
Trur jeg må si det slik at Levaxin virka den, men ikke tilstrekkelig.
Hvorfor blei kroppstemperaturen normal, og hvorfor er vekta blitt normal ?
Hvorfor blei de ikke det når jeg brukte Levaxin ? Disse to er jo direkte funksjoner av stoffskiftet.
Jeg har bare det svaret at Levaxinen virka ikke - på meg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker