Viser søkeresultater 11 til 20 av 46
-
15-07-05, 21:23 #11
Må innrømme at jeg ikke har lest artikkelen det henvises til, for jeg er ikke medlem av foreningen og har derfor heller ikke medlemsbladet.
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
15-07-05, 22:48 #12
Hei! Tenkte jeg skulle skrive den av. Begynte sågar, men det gikk så langsomt. Den er ganske lang. Jeg skriver så mange feil. Må lese om og om igjen, for så å rette før jeg sender avgårde et innlegg. Og jeg som har brukt tastatur i hele mitt arbeidende liv, lærte "touch-metoden" og skrev faktisk ganske fort og rett. Men det er steike umulig lenger :evil: Anbefaler likevel å få tak i den.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
16-07-05, 15:49 #13
A propos dette med prevalens (forekomst). I en artikkel jeg leste for en stund siden i Tidsskriftet, står det bl.a.:
(Min utheving.)Prevalens og insidens av Addisons sykdom på Vestlandet ble undersøkt ved gjennomgang av diagnoseregistre og pasientjournaler fra alle sykehusene i Helseregion Vest. Det ble funnet en prevalens på 140 per million innbyggere, noe som er det høyeste tallet som hittil er rapportert internasjonalt. Autoimmune polyendokrine syndromer ble funnet hos 40 % av pasientene. Sammenholdt med data fra andre europeiske land finner vi holdepunkter for at insidensen av autoimmun binyrebarksvikt har økt.
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/p...SEKS_ID=968455
http://www.uib.no/elin/php/phpnyhet2...1103153904.xml
Forfatteren tror at det er en generell økning av denne typen autoimmun sykdom (Addison er en autoimmun sykdom i binyrebarken) i hele den vestlige verden - men uansett kan det kanskje forklares med miljøpåvirkninger av et eller annet slag.
-
21-07-05, 11:46 #14
Er ganske intreressant dette. Jeg mente at jeg ble syk i 86/87, så det var med andre ord etter Tjernobyl. Bor i Finnmark, oppvokst på 60 tallet.... ja jeg har vel ikke akkurat oddsene med meg.
Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
-
22-07-05, 21:03 #15
HALLO! :twisted:
Jeg vokste opp i trøndelag og bodde der fra 1949 til 1972 og har senere bodd i Troms,Finnmark og no i Narvik, så jeg har kanskje sopt med meg det som var å få i de forskjellige fylker
Jeg har brukt Levaxin siden i mai, men no akter jeg å slutte!!!! Hadde det ikke så "vondt" tidligere som no. Det verker en elller annen plass hver dag, og kroppen er som bly. Får den ene betennelsen etter den andre, og klarer ikke å bli kvitt forkjølelse og halsbetennelse på samme måte som før. Har noen noe godt råd? Kan jeg bare stoppe med tablettene? Bruker bare 50 mcg daglig. Har ikke fått sjekket binyrene, kanskje jeg bør begynne med lakrisrot..... Har laget meg Rosenrot-tinktur, får vel starte med den.
:(
-
22-07-05, 21:29 #16
Jeg opplevde også at jeg fikk mye mer vondt i ledd og muskler etter at jeg begynte med Levaxin, og så fikk jeg så utrolig tørr hud på hendene at jeg begynte å blø.
Jenta mi som ble ammet da, fikk også veldig tørr hud og oppblomstring av eksem. Ingen av legene jeg nevnte det for, trodde at Levaxin var grunnen til den tørre huden.
Nå fikk jeg imidlertid høre av min tante som bor i Tyskland og også har hypothyreose, at thyroxin tørker ut hud og slimhinner. Det var en hudlege som hadde fortalt henne. Ingen medisin uten bivirkninger...
Håper du vil fortelle om dine erfaringer med Rosenrot, da jeg godt kunne tenke meg å forsøke det. Har vært litt tilbakeholden foreløpig, siden jeg fortsatt er under utredning og ikke har funnet dosen enda. Har lyst til å vite hva det er som virker, liksom.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
23-07-05, 00:08 #17baremei Gjest
Sånn apropos nevnt tidligere i tråden, om at det norske forsvaret ikke lenger lagrer jod til bruk ved atomkatastrofer:
Fant dette her http://www.mythyroid.com/iodine.html :
In the event of the detonation of a nuclear weapon or the release of radioactive material from a nuclear reactor, the most likely treatment of internal contamination would be the use of potassium iodide or iodate to prevent radioiodine from accumulating in the thyroid. The recommended daily dose of potassium iodide is 130 mg for adults, 65 mg for children 3 to 18 years old, 32 mg for children 1 month to up to 3 years old, and 16 mg for infants less than 1 month old. Potassium iodide must be taken shortly before exposure or within several hours after exposure to be effective. Both the Nuclear Regulatory Commission and the FDA have approved the use of potassium iodide in emergencies. Potassium iodide is widely available through the mail and the Internet. Too high a dose will result in iodism, but the risk of serious side effects with the recommended dose is extremely small. Chelating agents (calcium or zinc diethylenetriamine pentaacetic acid) are investigational drugs and are useful only if there is direct dispersal of plutonium or americium. Such agents are not very useful for the treatment of contamination with other radionuclides, and they are not useful after the detonation of a nuclear weapon.
-
23-07-05, 12:34 #18Gjest
Baremei-gidder du oversette enkelt og greitt? Ikke ord for ord altå.
-
28-07-05, 00:05 #19
Synes dette er veldig interessant. Jeg var bare 5 år når Chernobyl-ulykken skjedde, og en aktiv snøs-spiser på vintrene.. 8) Lurer på om det kan ha hatt noe å gjøre med at jeg ble syk så mange år senere?
Anbefaler å ta en titt på denne siden Nora linket til:
http://www.kiddofspeed.com/
Det er sterke saker. :(
Ufattelig trist ulykke!
(Har siden liggende i bookmarks fra før av. )
-
28-07-05, 11:23 #20
Fant ikke noen oversettelsesprogrammer fra Engelsk til Norsk, så du får klare deg med min egen "babblelfish". Håper det mesre er riktig :
Når et atomvåpen smeller eller det oppstår lekkasje fra en reaktor, er den mest sansynlige behandling mot vevsødeleggelse inne i kroppen bruk av Kaliumjodid - eller Jodat (salter av jodsyren HIO3) for å forhindre at radiojod hoper seg opp i kjertelen.
Den anbefalte daglige dosen Kaliumjodid er 130mG for voksne, 65 for barn mellom 3 og 18 år, 32mG mellom 1mnd og 3år og 16mG under 1mnd.
Kaliumjodid virker best om det inntas før eller i timene etter eksponeringen.
Både "Strålesikkerhetsverket" og Matinspeksjonen anbefaler bruk av Kaliumjodid ved atomkriser.
Kaliumjodid er lett å skaffe på internett og postordre.
For høy dose vil medføre jodisme, men risken for bivirkninger er liten ved anbefalte doser.
Chelating består av calcium eller zink - diethylenetriamine penta acetic syre. Dette brukes bare ved direkte americium eller plutoniumbestråling og virker ikke etter bomber eller ulykker.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Radioaktivt jod eller operasjon?
Av hilde i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 5Siste melding: 09-05-09, 22:19 -
de forsker på virus og stoffskiftesykdommer
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 07-03-09, 20:30 -
Behandling med radioaktivt jod
Av LeneN i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 2Siste melding: 14-08-07, 19:14 -
Barn av foreldre med stoffskiftesykdommer
Av baremei i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 0Siste melding: 21-06-05, 09:12
Svar med sitat

Bokmerker