Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
02-07-05, 23:36 #1
svimmelhet og lavt stoffskifte...
hei...jeg har ikke endelig fått noen diagose på lavt stoffskifte, men når jeg leser om symptomer for lidelsen, så er det nesten usansynlig sammenfallende med hva jeg sliter med.
jeg har gått sykemeldt i lang tid nå, med hovedtyngde på svimmelhet, men også pga slitenhet og tiltaksløshet...legen min mente jeg hadde tegn til utbrenthet, men vil liksom ikke helt slå meg til ro med dette..
det ble tatt prøver ol, og de viste at jeg lå helt helt i grenseland for lavt stoffskifte, husker ikke verdiene, men vi skal i allefall ta nye prøver nå i august for å sjekke.
jeg lurte derfor på om noen andre med lavt stoffskifte også opplever svimmelhet og en slik form for trøtthet at når jeg står oppreist så er det bare som om jeg skal falle sammen...selvfølgelig ikke hele tiden, men en gang i mellom....
hadde blitt veldig glad om noen svarte, da jeg snart tror jeg blir gal av å gå slik.... jeg har alltid vært et meget aktivt og glad menneske, nå føler jeg meg bare passiv, trøtt, lei og tror nesten at jeg bare skal "dø", ikke at jeg tror jeg sakl det, men jeg er jo usikker på hva som skjer med meg....For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
03-07-05, 00:26 #2
Det kan jo høres ut som du er et sånt 'grensetilfelle' som det dessverre i noen tilfeller kan gå altfor lang tid før legene vil behandle. Kan ikke si annet enn at du må si klart fra til legen din akkurat hvor dårlig du føler deg - skriv gjerne ned en liste med alle symptomer og ta med og vis den til legen. Og hvis du vil må du gjerne skrive inn prøveresultater her; det er en del som kan mye om sånt her inne.

Men det å gå og være svimmel kan skyldes noe helt uskyldig - nemlig krystaller eller annet rusk som har lagt seg til på feil sted i det indre øret. Det kalles 'Benign paroksysmal posisjonell vertigo' (BPPV) - eller 'godartet, anfallsvis, stillingsbetinget svimmelhet'.
Les her:
http://www.lommelegen.no/art/art2169.asp
http://www.uib.no/isf/utposten/1999nr4/utp99410.htm
Det fine er at det er veldig enkelt å bli bra igjen - se den andre linken for hvordan man kan stille sikker diagnose OG behandle dette. Den artikkelen er også fin å printe ut og ta med til legen i tilfelle han ikke er kjent med prosedyren. (For eksperimentelle kan det sikkert gjøres hjemme...) ;)
Ellers kan svimmelhet også være symptom på svake binyrer - særlig hvis det er på grunn av lavt blodtrykk som senkes ytterligere når du reiser deg. Se informasjonstråden min om stoffskifteproblemer og binyreproblemer:
http://www.toreolsen.com/forum/viewtopic.php?t=196
-
03-07-05, 02:09 #3
Hei.
Jeg er ofte svimmel. Særlig når jeg reiser meg fort. Da må jeg finne meg noe å holde meg fast i for ikke å dette...
Føler meg også nummen i hele kroppen, særlig annsiktet. Også svartner det forran øyene. Jeg husker at jeg hadde samme type svimmelhet da jeg var lita og hadde jernmangel.
Kan også bli svimmel når jeg er sliten. Da kjennes det ut som om jeg er full. Jeg kan snuble i ting som jeg tror jeg skrever over. Det virker nesten som om øynene "lurer" meg.
Vet ikke om dette ligner på det du har?
Jeg var også et sånnt "grensetilfelle" en god stund før jeg fikk lov til å begynne med medisin. Har følt meg dårlig i mange år, men verdiene har vært innefor normalen...
Nå går jeg på medisin, men har ikke blitt bedre...(ikke for å skremme deg...) Legen min mener at det hele er psykisk.... Prøvene er jo innenfor normalen så da må jo alt være bra....
-
03-07-05, 20:48 #4
Angående å gå i årevis og vente til TSH'en kryper oppover slka at man kan få behandling:
Her er en artikkel fra england, Dr. Skinner ga dem diagnose og medisin. Hypothyreose-foreneingen og en Dr. Toft (endokrinolog) anmeldte Skinner til GMC (helsetilsynet) for å få ham vekk som lege, han skapte mistillit til legestanden sa de.
http://www.theherald.co.uk/news/42338.html
og les mer om pasientene som mætte opp for å støtte ham på
http://forums.about.com/n/pfx/forum....g=ab-thyroiduk om Dr. Skinner og om GMC.
Det er en del postinger sist uke og uken før.
nora
-
03-07-05, 21:33 #5
Her er det en lege som får resultater fordi han har funnet en behandling som åpenbart funker bedre enn den oppleste og vedtatte. Da blir han hakka ned av kollegahakkeloven.
Betryggende ??
Står ikke så detaljert om hva i behandlingen som var så høggande gæli.
Hva var det ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-07-05, 23:10 #6
svimmelhet og lavt stoffskifte
vet ikke om jeg svarer på riktig sted nå, men......det er helt vanlig. jeg var veldig plaget med dette før jeg begynte på medisiner, og merker det med en gang hvis det sdvinger litt eller er blitt lavere. ble også veldig kvalm i tillegg til alle ndre symptomer det er mulig å få både på lavt og høyt stoffskifte........ andre jeg kjenner igjen fikk kanskje bare to til tre symptomer. det varierer veldig fra person til person - hold ut
-
13-07-05, 14:02 #7
Angående englsnd: Leste på EYR, allmenlegenes e-postliste,at vi ikke har etslikt system her som i england hvor lsensen må fornyes.
Da legger man vekt på at legene følger vedtatt behandlingsprotokoll.
Det der med Skinner var at noen endokrinologer meldte ham for å ha gitt pasienter medisin enda TSH var innefor referanseområdet. Og at han angiveligvis har gitt noen en for stor dose. Ingen pasienter klaget. Ingen altså.
Det han ble anklaget for , var at han ga dårlig ry til legestanden. Står der i anklagen på nettet. Altså hvis han behandler pasienter som ikke fikk behandling hos andre leger, og de ble fornøyde, og at de derfor fikk et dårlig inntrykk av de andre legene som nektet dem hjelp, så skapte han et dårlig inntrykk av de andre legene. Han ble mere populær blant pasientene.
Akkurat som rettsvesenet før sa at man ikke kunne gjenoppta saker, fordi det ville svekke folks tillit til rettsvesenet....
Her i Norge behøver ikke legene å følge behandlingsstanderder så nøye.
Man kan også som pasient insistere på å få prøve levaxin på eget ansvar. eller Armour.
nora
Svar med sitat
Bokmerker