Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    gjest østlandet Gjest

Standard akupunktur god hjelp på min Graves

Hei!

Ville bare meddele ei hyggeleg erfaring med akupunktur. Har fått konstatert Graves sjukdom (middels grad), med høge verdiar av fritt T3 of T4, men moderat høg grad av TRAS.
    Etter at eg begynte med akupunktur behandling har verdiene, som har vore ganske konstante over lengre tid, fallen drastisk ned til litt over referanseområdet berre på 3-4 veker. Skal fortsette behandlinga for å bli frisk. Dette er verkeleg å anbefale viss du kjenner ein DYKTIG akupunktør. (Ein kan feks ringe Organisasjon for klassisk akupunktur og spørre kven som spesialiserar seg på stoffskiftesjukdommar.)
    PS! Akupunktur kan kombinerast med medikamentell behandling.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvor skal man ringe, kan du oppgi sted og nr for enkelthetens skyld?

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

www.akupunktur.no

Har forsøkt å spørre via e-mail om de kan anbefale en akupunktør med erfaring mht hypotyreose, men har ikke fått svar enda. Akupunktur handler jo bl.a om balanse og god sirkulasjon i kroppen. Virker logisk for meg at det kan hjelpe oss, men jeg har ikke forsøkt det enda selv.

Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Stor-Oslo området
    Meldinger
    1

Standard

Det var eg som begynte dette temaet som "gjest frå Østlandet". Har nå blitt medlem med navn "Oliven". Telefonnummer til Norsk forening for klassisk akupunktur er: 22 20 8484. Dersom du bur i Oslo-området kan eg anbefale deg den dyktige akupunktøren eg gjekk til viss du skriv melding til profilen min.

(Har også høyrt om homeopatar som spesialiserer seg på stoffskiftesjukdommar, og veit bl.a. at innanfor naturterapi finst det ein medisin som heiter "Graves" som går direkte på behandling av Graves. Ei ameriansk bok om Graves skreven av ein spesialist går også litt inn på desse ulike behandlingstypene. Ein kan jo spørre legen sin om ein kan ta dette ved sida av anna behandling..)
    Norske Homeopaters Landsforbund: tlf. 22 11 12 99
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

For hyper, altså graves, hjelper nok alternativ medisin. Har hørt om det.
    Mye bedre enn å drepe kjertelen.

For hypo er det lite håp. Har hørt om en som var bra i 7 mnd men så var det stopp.

Veldig tidlig hypo kanskje kan bli bedre. Men aldri hørt om langtkommen hypo som ble bedre.

En annen sak er behandling når man har fått diagnose og gått på medisiner en stund, jeg tror man kan bli bedre av akupunktur da. Altså i tillegg til stoffskiftemedisinene.

nora

Tone Gjest

Standard Akupunktur

Prøvde akupunktur i ca 6 mnd. For meg fungerte det ikke. MEN det var nok fordi jeg ikke orket å følge alle tilleggs greier. En ting er akkupunkturen, annet er at du bØR droppe kaffe, droppe mel og brød osv osv. Jeg fikk mange beskjeder om hva jeg måtte gjøre i tillegg til akkupunkturen for at det skulle bli noe effekt.
    Tror hvis man er innstilt på dette at det nok fungerer.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn